Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
انتقاد مولانا گرگیج از تخریب منازل مردم در حاشیه شهر زاهدان - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

انتقاد مولانا گرگیج از تخریب منازل مردم در حاشیه شهر زاهدان

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که “در قانونی که سبب می شود مردم به تنگنا بیفتند باید تجدید نظر شود” ضمن انتقاد از تخریب برخی منازل مردم در حاشیه شهر زاهدان از شخص رییس جمهور و وزیر کشور خواستند که به این موضوع رسیدگی کنند.gorgij

به گزارش پایگاه خبری شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از اظهاراتشان در مراسم نماز جمعه (26 آذر95) شهرستان آزادشهر خاطرنشان کردند: طبق اخبار واصله، منازل مردم در حاشیه شهر زاهدان تخریب می شوند در حالی که زمین در انحصار خودشان هست و فیش آب و برق به نامشان صادر می شود، در این سرمای شدید به نام تصرف اراضی منابع طبیعی خانه های مردم ویران می شوند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: مسئولین امر باید برای حاشیه نشینان شهر زاهدان فکری کنند، وقتی خانه هایشان تخریب شود کجا بروند؟ آیا در اردوگاه زندگی کنند و یا اینکه در این سرمای شدید در چادر زندگی کنند؟ این مردم هم جزو شهروندان همین مملکت هستند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولین رده بالای کشور شدند و خطاب به آنان اظهار داشتند: از رییس جمهورمحترم، وزیر کشور و سایر مسئولین ذیربط کشوری و استانی از همین تریبون اعلام می کنم که به داد این مردم برسند و خانه هایشان ویران نشود، اگر منازلشان تخریب شوند کجا زندگی کنند؟!

مولانا گرگیج با بیان اینکه ” خیابان و  چادر محل زندگی نیست” تصریح کردند: باید به فکر مردم بی پناه باشیم، مسئولین ذیربط باید در خصوص این کارها(تخریب منازل) علماء، معتمدین و ریش سفیدان منطقه را قانع کنند و اگر تخلفی صورت گرفته باید از مجرای قانونی پیگیری شود.

عالم برجسته اهل سنت کشور درعین حال خاطرنشان کردند: وقتی فیش آب و برق صادر می شود به معنای رسمی بودن آن خانه هست، زمانی که مردم در آن جا خانه ساخته اند چیزی با عنوان پروانه ساخت وجود نداشته است، ما به قانون احترام می گذاریم اما در قانونی که سبب می شود مردم به تنگنا بیفتند باید تجدید نظر شود زیرا قانون وحی منزل آسمانی نیست.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن تأکید بر حفظ حقوق شهروندی ابراز داشتند: مردم با مشقت های فراوان زمینی را مهیا کرده و سرپناهی ساخته اند و اکنون عده ای بیایند آن را در مدت زمان کوتاهی تخریب کنند، این مردم از کره مریخ به آن جا نیامده اند بلکه جزو همین مملکت هستند پس سخت گیری ها را کنار بگذاریم و راه اندازی و کاراندازی داشته باشیم.

*هدف از وحدت، اتحاد و انسجام در برابر دشمنان اسلام و قرآن است

مولانا گرگیج در ابتدای سخنانشان در خطبه های امروز شهرستان آزادشهر با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشتند: از ابتدای انقلاب تا کنون یک هفته به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده است، هدف از وحدت، اتحاد و انسجام بین مسلمانان است، مسلمانان همانگونه که در کلمه توحید مشترک هستند در وحدت کلمه نیز باید مشترک باشند.

ایشان در تبیین و تشریح مفهوم “وحدت” خاطرنشان ساختند: کلمه وحدت بدین معناست که مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام و قرآن یکی شوند و منظور از وحدت این نیست که سُنی و یا شیعه عقاید مذهبی خود را رها کند و از مذهب دیگری پیروی کند، هر مذهبی باید مطابق باورهای عقیدتی خویش عمل کند و همه در برابر مستکبران دنیا منسجم شوند.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه “هدف وحدت تخریب و تذویب یکدیگر نیست” گفتند: وحدت یک نیاز انسانی است، ما همواره در اروپا اتحادیه های مختلفی را مشاهده کرده ایم، امریکا 50 ایالت دارد که هر ایالتش به منزله یک کشور محسوب می شود ولی در مجموع به ایالات متحده امریکا مشهور است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن پیشنهاد تشکیل اتحادیه های اسلامی و نظامی کشورهای اسلامی در راستای شکل گیری انسجام مسلمانان و مبارزه با دسیسه های دشمنان اسلام بیان داشتند: مسلمانان که بخش قابل توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند باید اتحادیه های اسلامی و نظامی مانند ناتو تشکیل دهند که در صورت تجاوز به یکی از کشورهای اسلامی از آن دفاع کنند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر داشتن “حق وتو” در شورای امنیت سازمان ملل را یکی دیگر از حقوق مسلمانان جهان عنوان کردند و افزودند: انگلیس که یک جزیره کوچک به حساب می آید در شورای امنیت سازمان ملل حق وتو دارد ولی متاسفانه مسلمانان با جمعیت چشمگیر خود چنین حقی ندارند.

مولانا گرگیج با انتقاد از افزایش تنش و درگیری درکشورهای اسلامی تصریح کردند: وقتی مسلمانان همدیگر را بکُشند چگونه وحدت برقرار شود؟! امروز در سراسر دنیا فقط مسلمانان با هم درگیر هستند، قدرت های غربی به بهانه تأمین امنیت و مبارزه با مواد مخدر افغانستان را اشغال کردند نه تنها این دو امر حاصل نشد بلکه وضعیت بدتر شد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر تأکید کردند: سران کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند، مسلمانان یکدیگر را به آغوش بگیرند و آگاه باشند که اسلحه امنیت را برقرار نمی کند، ما نباید به جان و مال شخصی صدمه بزنیم.

*همه شهروندان حق آزادی دینی و مذهبی در کشور دارند

عالم برجسته اهل سنت کشور همچنین اظهاراتی پیرامون مبانی “وحدت” در کشور داشتند و تصریح کردند: ما در کشور دو نوع وحدت داریم، یکی وحدت ملی است که تمامی اقوام و مذاهب باید خود را متعلق به این خاک بدانند و در مقابل توطئه های دشمن و یا در صورت تجاوز به میهن از آن پاسداری کنند، شهروندان ایرانی چهار حق حفظ جان، مال، ناموس و حفظ دین را بر یکدیگر دارند، همه ما موظفیم از تمامیت ارضی کشور دفاع کنیم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر این که “هر انسانی باید مطابق باور خود عمل کند” ابراز داشتند: هیچ شخصی حق تعرض و یا اهانت به ادیانی که در کشور به رسمیت شناخته شده اند را ندارد، یک مسلمان ایرانی هرگز اجازه ندارد یک شهروند زرتشتی، کلیمی و مسیحی را مکلف به انجام شعائر اسلامی کند.

ایشان با اشاره به سخنان اخیر مولانا عبدالحمید در نشست جمعی از علمای اهل سنت کشور با رییس جمهور پیرامون آزادی های مذهبی اهل سنت گفتند: ما حق آزادی دینی و مذهبی داریم، در تهران، کلیسا و معابد برای سایر ادیان وجود دارد که البته این حق طبیعی این شهروندان هست اما انتظار اهل سنت اینست که حداقل یک مسجد جامع بزرگ در تهران داشته باشند و نماز خانه ها در مناطق مختلف این شهر دایر باشند.

مولانا گرگیج خاطرنشان کردند: همانگونه که نیازهای معیشتی مردم باید برطرف شود نیازهای مذهبی آنان نیز رفع گردد، خواسته تمامی علمای دلسوز اهل سنت اینست که وحدت در میدان عمل، عملی شود و تبعیضات کنار گذاشته شوند.

*تعادل در استخدام و بکارگیری نخبگان در پست های مدیریتی کلان از دیگر انتظارات اهل سنت هست

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه تبیین انتظارات اهل سنت از مسئولین کشور به مسئله اشتغال زایی و بکارگیری نخبگان اهل سنت در پست های مدیریتی کلان پرداختند و اظهار داشتند: در هر منطقه ای با توجه به پتانسیل و نیروهای مردمی، افراد بومی استخدام شوند، در برخی مناطق افراد غیر بومی که با آداب و رسوم آن منطقه آشنا نیستند استخدام می شوند که موجب بروز اختلاف شده اند، وقتی یک نیرو بومی باشد به راحتی می تواند مسایل مردم منطقه را با توجه به فرهنگشان حل کند، در پُست های کلان نیروهای انتظامی، سپاه و ارتش از نیروهای توانمند اهل سنت استفاده شود و انتظار ما اینست که در استخدام ها تعادل صورت گیرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به احداث بیمارستان های صحرایی در شهرستان سراوان گفتند: اخیرا در منطقه سراوان بیمارستان های صحرایی دایر شد که این کار بسیار خوبی است اما از دولت انتظار داریم در آنجا که یکی از مناطق امن کشور محسوب می شود بیمارستان های مدرن دایمی احداث کند.

مولانا گرگیج افزودند: هر بخشی باید به وظایف خود عمل کند و ساخت بیمارستان جزو وظایف وزارت بهداشت است که در هر جا نیاز بود احداث کند، همواره ائمه جمعه و ریش سفیدان منطقه سراوان نسبت به وضعیت نامناسب بهداشتی سراوان انتقاد کرده اند.

ایشان همچنین به خسارات ناشی از سرمای اخیر در استان گلستان به کشاورزان و باغدارن و عدم توجه مسئولین اشاره داشتند و خاطرنشان کردند: در استان گلستان نیز پس از بروز سرمای شدید خسارات فراوانی به کشاورزان و باغداران وارد شد که ما از دولت می خواهیم که به آن ها توجه کند زیرا مردم از بی توجهی دولت ناراض هستند، مسئولین استانی و کشوری باید به این موضوع رسیدگی کنند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر از “بیکاری” به عنوان معضل دیگر کشور یاد کردند و بیان داشتند: معضل بعدی کشور بیکاری است، هنگامی که یک خانواده با مشکلات اقتصادی روبرو شود از هم می پاشد و این مسئله سبب افزایش فساد در جامعه می شود، متاسفانه امروز جوانان ما برای امرار معاش به شهرستان ها می روند.

ایشان در پایان اظهاراتشان در مراسم نمازجمعه این هفته خطاب به مسئولین توصیه کردند: مسئولین باید به فکر معیشت مردم باشند وقتی ما گرسنه باشیم چگونه وحدت شکل بگیرد؟! ما از مسئولین انتظار داریم که در هر منطقه ای اشتغال زایی کنند و زیر ساخت های مناطق را فعال کنند و همچنین به صنعت کشور رونق بخشند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*