Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
ذکر خدا و پایبندی به اعمال موجب مغفرت و اجر عظیم می شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

ذکر خدا و پایبندی به اعمال موجب مغفرت و اجر عظیم می شود

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج با تبیین صفات برترمومنین ضمن تأکید بر کثرت ذکر الهی و پایبندی به اعمال و احکامات دین اسلام، کامیابی دنیا و آخرت را در پایبندی به این اعمال دانستند.gorgij

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در خطبه های جمعه (1 بهمن 95) شهرستان آزادشهر پس از تلاوت آیه 35 سوره احزاب اظهار داشتند: دین در سه مسئله اعتقادیات، اعمال و اخلاقیات تلخیص شده است اگر به این سه مورد پایبند باشیم دین مان کامل می شود و دنیا و آخرت آباد می گردد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در تشریح و تفسیر آیه فوق بیان داشتند: در این آیه فضایل اهل بیت پیامبر (ص) بیان گردیده و همچنین تمام مومنین مورد تمجید و ستایش قرار گرفته اند، خداوند به جنسیت انسان ها توجهی ندارد بلکه فقط به اعمال و عقیده آنان می نگرد، احکام الهی برای همه انسان ها به طور یکسان بیان شده است.

ایشان سپس صفات برتریک مومن از دیدگاه اسلام را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: در این آیه ابتدا از اسلام سخن گفته شده است، اسلام به معنای تسلیم ظاهری که باید به احکامات الهی پایبند باشیم ، پس از آن ایمان است که یک مومن باید به خداوند، ملائکه، کتب آسمانی، انبیا، آخرت و قضا و قدر الهی ایمان داشته باشد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: صفت سوم قنوت است که همان اطاعت خدا و رسولش می باشد، صفت بعدی راستگویی می باشد و اگر دروغ وجود نداشت هیچ خیانتی پنهان نمی شد، راستگویی سبب نجات و دروغ، موجب هلاکت انسان می شود.

مولانا گرگیج همچنین افزودند: صفت پنجم صبر است، یک مسلمان باید در سه میدان اطاعت، دوری از معصیت و در برابر مصیبت باید صبر را پیشه کند، پس از آن یک مومن باید تواضع و فروتنی داشته باشد و از غرور و خودخواهی دوری کند، صفت هفتم احسان به مساکین است.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه ابراز داشتند: صفت هشتم کنترل شهوت بَطن و شهوت جنسی است که روزه این دو مسئله را کنترل می کند، آخرین صفت کثرت ذکر الله است که تلاوت قرآن افضل ترین ذکر الهی می باشد.

ایشان در پایان این بخش از سخنانشان با بیان اینکه ” ذکر خدا و پایبندی به اعمال موجب مغفرت و اجر عظیم می شود” خطاب به نمازگزاران خاطرنشان ساختند: همه ما باید این ده صفت برتر را در وجود خود بپرورانیم و به آن ها پایبند باشیم که خداوند کامیابی دنیا و آخرت مان را در انجام این اعمال قرار داده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از اظهاراتشان با اشاره به حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران که منجر به شهادت و مصدومیت برخی از ماموران آتش نشانی شد ضمن ستایش و قدردانی از رشادت های ماموران آتش نشانی برای جان باختگان آرزوی مغفرت و طلب شفای عاجل برای مصدومان و همچنین صبر و اجر برای بازماندگان را از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

مولانا گرگیج همچنین درگذشت استاد خویش شیخ الحدیث مولانا سلیم الله خان (رحمه الله) مدیر جامعه فاروقیه کراچی و رییس وفاق المدارس پاکستان را به علمای جهان اسلام تسلیت گفتند و برای آن بزرگوار دعای خیر و طلب آمرزش نمودند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*