Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
تربیت صحیح فرزندان یکی از مضامین اسلامی است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

تربیت صحیح فرزندان یکی از مضامین اسلامی است

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در آغاز مراسم نمازجمعه روز گذشته (18 فروردین 96) شهرستان آزادشهر تربیت صحیح فرزندان بر اساس مبانی دین مبین اسلام را حائز اهمیت دانستند.@molanagorgij

ایشان پس از تلاوت آیه 13 سوره لقمان (وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ) با اشاره به نصایح حضرت لقمان به فرزندش اظهار داشتند: عدم شرک، ایمان به آخرت، پایبندی به اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، دوری از تکبر وغرور و اعتدال در رفتار و گفتار پنج وصیت لقمان حکیم به فرزندش بود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: نخستین توصیه حضرت لقمان به فرزندش عدم شرک ورزی بود، عبادت مختص خداوند متعال است و شرک در این آیه به ظلم بزرگی تعبیر شده است، شرک گناهی است که هرگز بخشوده نمی شود و عملی که در آن ریا باشد نیز شرک به حساب می آید.

عضو مجمع فقهی ایران در عین حال تاکید کردند: اعتقاد به روز آخرت یکی از اصول دین به شمار می رود که به معاد تعبیر شده است و تمامی اعمال دنیوی انسان ( کوچک و بزرگ) در آن روز آشکار می شوند، پایبندی به نماز، توصیه بعدی لقمان حکیم به فرزندش بود و نماز به منزله کد ملی مسلمان است.

مولانا گرگیج ادامه دادند: امر به معروف و نهی از منکر و صبر در هنگام رویارویی با مشکلات از وظایف دیگر مسلمانان است، اخلاق نیکو مسئله  مهم دیگری است که در تربیت فرزندان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و به آنان بیاموزیم که همواره با تبسم و نرم خویی با مردم برخورد داشته باشند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه “کبر و غرور مایه شقاوت انسان ها است” ابراز داشتند: انسان متکبر نزد خداوند محبوبیتی ندارند پس نباید ثروت و عبادت موجب غرور انسان شود، تواضع و فروتنی و اعتدال در رفتار و گفتار از اعمال پسندیده ای هستند که در دین اسلام به آن تاکید بسیار شده است.

ایشان در خاتمه این بخش از سخنانشان در مراسم نماز جمعه شهرستان آزادشهر خطاب به نمازگزاران گفتند: جوانان باید از نصایح لقمان پند و اندرز بگیرند، امروز جامعه بشری به سبب عدم رعایت این نکات دچار انحطاط شده است لذا تلاش کنیم که از این نکات الگو برداری کنیم تا برخی از مشکلات جامعه برطرف شوند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*