Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
پرداخت زکات و صدقات در ماه مبارک رمضان 70 برابر ثواب دارد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

پرداخت زکات و صدقات در ماه مبارک رمضان 70 برابر ثواب دارد

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه ” زکات بر عموم مسلمانان واجب است” از مسلمانان خواستند تا با پرداخت زکات در ماه مبارک رمضان ضمن کمک به نیازمندان از ثواب 70 برابری آن بهره مند شوند.photo_2017-02-10_17-12-36

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش نخست خطبه های جمعه ( 12 خرداد 96) شهرستان آزادشهر پس از تلاوت آیه 267 سوره بقره (يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ما کَسَبْتُمْ وَ مِمَّا أَخْرَجْنا لَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ لا تَيَمَّمُوا الْخَبيثَ مِنْهُ تُنْفِقُونَ وَ لَسْتُمْ بِآخِذيهِ إِلاَّ أَنْ تُغْمِضُوا فيهِ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَميدٌ) خاطرنشان ساختند: سرمایه انسان از دو طریق تجارت و زراعت به دست می آید، پرداخت زکات بر عموم مسلمانان واجب است.

عضو مجمع فقهی ایران سپس به تشریح نحوه پرداخت زکات پرداختند و بیان داشتند: زکات اموال غنیمت یک پنجم آن است و در نزد اهل سنت، خمس فقط از غنایم لازم می شود و نه از مکاسب که در ابتدای جزء دهم قرآن به این موضوع اشاره شده است.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: کشاورزان دو نوع محصول دیمی و آبی دارند، پرداخت عُشر ( یک دهم) زراعت هایی همچون گندم و جو که با آب باران رشد می کنند لازم می گردد و اگر زراعتی مانند شالی با آب چاه و یا قنات حاصل شود 5 درصد ( یک بیستم) آن واجب می شود و همچنین در مال تجارت پرداخت دو و نیم درصد (5/2 %) از کل اجناس ضروری است.

مولانا گرگیج با تاکید بر استفاده از فرصت های ماه مبارک رمضان برای پرداخت زکات و صدقات گفتند: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پرداخت زکات و صدقات می باشد زیرا ثواب آن 70 برابر می شود، سرمایه انسان باید سبب قُرب الهی شود نه اینکه موجب غفلت انسان از یاد الله ذوالجلال شود، ما باید همواره به خاطر کسب مال و نعمت هایی که در اختیار داریم قدردان خداوند متعال باشیم.

ایشان در ادامه اظهار داشتند: مال در واقع امانتی است که آن را باید در راه خدا هزینه کنیم، جامعه اسلامی جامعه تعاون، همکاری و مواسات است، اگر مسلمانان حق خدا را از سرمایه خود به خوبی ادا کنند هرگز فقیری بر روی زمین نخواهد ماند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: در ماه مبارک رمضان که فرصت بسیار خوبی برای اصلاح نفس و تزکیه است درصدد کمک به نیازمندان باشیم و زکات اموال خود را پرداخت کنیم، دنیا محل گذر است پس باید قبل از فرا رسیدن مرگ به فکر انباشته کردن اعمال نیک برای روز حساب باشیم.

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در پایان این بخش از سخنانشان با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی دارالعلوم فاروقیه گالیکش ازعموم مردم خواستند تا با پرداخت زکات و صدقات خود بخشی از مشکلات این مرکز دینی- فرهنگی را رفع نمایند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*