Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
علما بر افرادی که دست به خودکشی می زنند نماز جنازه نخوانند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

علما بر افرادی که دست به خودکشی می زنند نماز جنازه نخوانند

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج ضمن شنیع دانستن عمل خودکشی آن را جزو گناهان کبیره برشمردند و از علما خواستند تا بر افرادی که مرتکب این عمل قبیح می شوند نمازجنازه نخوانند.IMG_8527

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در مراسم نمازجمعه (26 خرداد 96) شهرستان آزادشهر پس از تلاوت آیات 68 و 69 سوره فرقان خاطرنشان ساختند: الله ذوالجلال در این آیه به سه گناه شرک، قتل نفس، و زنا اشاره کرده است که جزو گناهان کبیره محسوب می شوند، پیامبر (ص) شرک، کُشتن فرزندان از ترس گرسنگی و زنا خصوصا با زن همسایه را جزو گناهان بزرگ بیان نموده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به افزایش چشمگیر آمار خودکشی در جامعه اظهار داشتند: امروز برخی از جوانان به ویژه دختران به خاطر بروز مشکلات بسیار ناچیز دست به خودکشی می زنند، نفس و جان انسان بسیار ارزشمند است لذا نباید به خاطر مسایل بزرگ و یا کوچک دست به خودکشی زد.

ایشان با اشاره به حدیثی از رسول الله (ص) در مورد قباحت و عذاب خودکشی بیان داشتند: پیامبر (ص) می فرمایند شخصی که خودکشی می کند تا روز قیامت با همان آله خودکشی مورد عذاب الهی قرار می گیرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با  تاکید بر اینکه “خودکشی جزو گناهان کبیره است” خطاب به علما تصریح کردند: علما بر افرادی که دست به خودکشی می زنند نماز جنازه نخوانند، امروز برخی از جوانان ما پس از ناکامی در شب خواستگاری دست به خودکشی می زنند.

عضو مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا در پایان این بخش از سخنانشان گفتند: متأسفانه در جامعه کنونی کشتار انسان ها و معضل خودکشی با افزایش چشم گیری روبرو شده است، پیامبر (ص) برائت خود را از فردی که مرتکب قتل می شود و یا دست به خودکشی می زند اعلان نموده است پس نباید کُشتن انسان های بی گناه و مسأله خودکشی در جامعه مرسوم شود.

*اهل سنت محب و دوستدار حضرت علی (رض) و اهل بیت ایشان هستند

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فراز دیگری از اظهاراتشان با اشاره به بیست و یکم رمضان مصادف با شهادت حضرت علی (رض) در بیان بخشی از فضایل آن حضرت (رض) خاطرنشان ساختند: حضرت علی (رض) پسرعموی رسول الله (ص)، زوج بتول، پدر حسنین، حضرت زینب و ام کلثوم، یکی از خلفای راشدین ، اولین خلیفه از بنی هاشم، فاتح خیبر، جزو عشره مبشره ، جان نثار پیامبر (ص) در شب هجرت و اولین نوجوانی بود که مسلمان شد.

عالم برجسته اهل سنت کشور ادامه دادند: حضرت علی (رض)  یکی از اصحاب بدر و از قهرمانان صدر اسلام بودند، آن حضرت (رض) جزو مشاورین ارشد خلفای ثلاثه و از بیعت کنندگان شجره رضوان، اسدالله الغالب، شیر خدا، حافظ و مفسر قرآن و پدر خانم حضرت عمر (رض) بودند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه ” اهل سنت محب و دوستدار حضرت علی (رض) و اهل بیت ایشان هستند” تصریح کردند: اهل سنت هم پیرو سنت رسول الله (ص) و هم محب اهل بیت ایشان هستند که این افتخار بزرگی برای ما می باشد، در کتب اهل سنت به فضایل حضرت علی (رض) بیش از سایر اصحاب (رض) اشاره شده است و اهل سنت همواره با دشمنان علی (رض) مانند خوارج دشمنی داشته اند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*