Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
فرزندان همواره قدردان نیکی های پدر و مادر باشند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

فرزندان همواره قدردان نیکی های پدر و مادر باشند

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج طی سخنانی در مراسم ختم قرآن در نمازهای تراویح مسجد النبی (ص) شهرستان کلاله که شامگاه 22 رمضان المبارک (26 خرداد96) برگزار شد حقوق والدین و فرزندان و وظایف متقابل آنان نسبت به یکدیگر را مورد بررسی قرار دادند.photo_2017-06-17_03-12-35

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در جمع باشکوه نمازگزاران بیان داشتند: در قرآن مجید پس ازعبادت خداوند به احسان با والدین تاکید فراوان شده است، نبی مکرم اسلام (ص) پس از نماز، نیکی به پدر و مادر را جزو بالاترین عبادت ها برشمرده اند، پیامبر (ص) فرموده اند که پدر و مادر در واقع بهشت و جهنم شما هستند و بهشت زیرپای آنان است.

ایشان در تشریح وظایف فرزندان در قبال پدر و مادر گفتند: احترام به والدین، رسیدگی و رفع نیازهای مادی آنان از جمله حقوق پدر و مادر به حساب می آیند لذا فرزندان با مال و جان، خود را وقف پدر و مادر خود کنند.

عضو مجمع فقهی ایران خاطرنشان ساختند: فرزندان سعی کنند که دعای خیر پدر و مادر را حاصل کنند و همیشه مطیع آنان باشند، انسان باید همیشه درصدد کسب دعای خیر والدین باشد و همواره قدردان زحمات و نیکی های آنان باشیم از این رو فرزندان تا جایی که میتوانند به پدر و مادر خود محبت و نیکی کنند و نگریستن به چهره والدین نوعی عبادت به شمارمی رود، نباید با پدر و مادر برخورد نامناسب داشته باشیم وحتی اجازه نداریم آنان را به نام کوچکشان صدا کنیم.

مولانا گرگیج ضمن تاکید بر مشورت فرزندان با والدین در انجام امور افزودند: فرزندان هرکاری که قصد انجام آن را دارند با پدر و مادر مشورت کنند، در انجام امور از آنان اجازه بگیرند و بدون مشاوره و راهنمایی آنان قدمی بر ندارند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش سپس به وظایف والدین نسبت به فرزندان پرداختند و اظهار داشتند: فرزندان نیز بر پدر و مادر حق و حقوقی دارند، نخستین حق آنان این است که پسران یا دختران جوان برای تشکیل خانواده، همسر مناسبی برای خود انتخاب کنند تا فرزندشان در آینده پدر و مادر نیک و متدینی داشته باشند، روزی حلال برای فرزندان خود فراهم کنند و حق سوم این که هنگام تولد فرزندشان، نام شایسته و اسلامی برای او انتخاب کنند.

ایشان ادامه دادند: والدین موظفند فرزندان را مطابق با فرامین اسلامی تربیت کنند و احکام دینی را به آنان بیاموزند، هنگام بلوغ به فکر ازدواج آن ها باشند و برایشان همسر مناسبی برگزینند و این یکی از تکالیف شرعی والدین بر فرزندان است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان این مراسم خطاب به والدین توصیه کردند: پدر و مادر با خوش رویی و اخلاق نیکو با فرزندان خود برخورد کنند و به مشورت و خواسته های آنان توجه داشته باشند و آن ها را رها نکنند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*