Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
عمل به دستورات اسلامی وظیفه مسلمانان است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

عمل به دستورات اسلامی وظیفه مسلمانان است

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در مراسم ختم قرآن روستای ده حسن خان شهرستان مینودشت که شامگاه یکشنبه ( 28 خرداد 96) برگزار شد ضمن تبیین برخی از دستورات دین مبین اسلام بر ضرورت پیروی از فرامین اسلامی تاکید نهادند.IMG_8745

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ابتدای اظهاراتشان با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان و برکات روزه داری گفتند: رمضان ماه امتحان الهی است که مسلمانان در این ماه مورد آزمایش قرارمی گیرند، افرادی که در این ماه به روزه پایبند نیستند هرگز به منزل و مقصود که همان رضایت خداوند متعال باشد نمی رسند، الله ذوالجلال فرموده من خودم مزد روزه هستم و در واقع روزه صبر کامل است و ثواب صبر نیز بهشت است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه به تشریح اهمیت و جایگاه نماز در اسلام پرداختند و اظهار داشتند: نمازفریضه ای است که حدود 60 مرتبه درقرآن ذکر شده است، رسول الله (ص) فرموده اند در دینی که نماز نباشد خیری در آن نیست، یکی از فواید پایبندی به نماز این است که انسان برمشکلات مالی غلبه می کند و از فقر و تنگدستی رهایی می یابد.

مولانا گرگیج ادامه دادند: نماز هرگز از انسان ساقط نمی شود بلکه فریضه ای است که باید در هر شرایطی آن را بجا آوریم، نماز علاوه بر مسلمانان بر یهود و نصارا نیز فرض شده است لذا باید دائما به نماز پایبند باشیم و خواندن آن را فقط به اوقات فراغت خود اختصاص ندهیم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: خداوند دو نوع حقوق فرضی و نفلی برای ما تعیین نموده است، حقوق فرضی مانند پرداخت زکات و حقوق نفلی شامل صدقات می شود که به نیازمندان کمک می کنیم.

عضو مجمع فقهی ایران “ربا” را حرام دانستند و ضمن تاکید بر کسب روزی حلال خاطرنشان ساختند: خداوند ربا را حرام اعلان نموده است، افراد بسیاری به سبب دریافت پول ربوی شکست های سنگین اقتصادی متحمل شده اند، متاسفانه امروز معاملات ربوی به معضل بزرگی برای جامعه تبدیل شده است، خداوند مال ربا را نابود و سرمایه ای که در آن زکات و صدقه جاری باشد را رشد و توسعه می دهد.

مولانا گرگیج در ادامه اظهار داشتند: در زمینه امور اقتصادی همواره با علما مشورت کنیم و اگر در مورد حرام و حلال کاری که قصد انجام آن را داشتیم فتوایی صادر کردند بپذیریم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه سخنانشان در این مراسم معنوی  بر لزوم پایبندی به سنت پیامبر (ص) و دستورات الهی، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، دوری از بدعات و حفظ حجاب اسلامی تاکید کردند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*