Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
زن و شوهر موظفند حقوق یکدیگر را رعایت کنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

زن و شوهر موظفند حقوق یکدیگر را رعایت کنند

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج با بیان اینکه ” زن و شوهر منشا محبت و آرامش همدیگر هستند” رعایت حقوق و وظایف متقابل زن و شوهر در برابر یکدیگر را برای قوام و تحکیم زندگی بسیار حائز اهمیت دانستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در مراIMG_8817سم ختم قرآن مجید مسجدالنبی (ص) شهر فاضل آباد( شامگاه 25 رمضان المبارک برابر با 29 خرداد 96) در جمع پرشور مردم این شهر گفتند: هنگامی که پسر و دختر باهم ازدواج می کنند درواقع از یکدیگر عهد و پیمان می گیرند پس باید به این میثاق ها وفادار باشند.

عضو مجمع فقهی ایران با اشاره به وظایف شوهر نسبت به همسر خاطرنشان ساختند: نخستین حقوق زن مهریه می باشد که باید برای وی مهریه تعیین و پرداخت کرد، دوم اینکه شوهر، تمامی اموال خود را وقف همسر و فرزندان خود نماید، وظیفه بعدی “تهیه مسکن مجزا” مشروط بر اینکه هیچ یک از اعضای خانواده شوهر با آنان زندگی نکنند واگر محل سکونت در مکان نامناسبی بود که موجب آزار همسرش می شد شوهر باید منزل را تغییر دهد، تهیه پوشاک از دیگر وظایف شوهر نیز به حساب می آید.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: یکی از وظایف مهم شوهر “حفظ عفت زن” می باشد که موظف است نیازهای جنسی وی را تامین کند و از زنا با نامحرم به شدت بپرهیزد، شوهر هرگز حق ندارد بدون هماهنگی واِذن همسر، شب ها را بیرون از منزل سپری کند.

ایشان با بیان اینکه “زن وشوهر باید درکنار یکدیگر باشند” اظهار داشتند: باید درمیان زن و شوهر آرامش ومحبت موج بزند، شوهر باید مرتب ومنظم باشد و موارد بهداشتی را رعایت کند وهمچنین باید نسبت به همسر خویش غیرت و تعصب داشته باشد واجازه ندهد که همسرش با پوشش نامناسبی به بیرون از منزل برود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش سپس به وظایف زن در قبال شوهر پرداختند و گفتند: زن  موظف است ازشوهر خود اطاعت کند و نباید نسبت به مال و حیثیت وی خیانت کند، اگر شوهر نسبت به رفت و آمد شخص خاصی ناخشنود بود باید با وی قطع رابطه کند، وضعیت منزل همیشه مرتب ومنظم باشد و از اسراف بپرهیزد و همواره درصدد خدمت به شوهر باشد، همسر خوب، خانمی است که مطیع شوهرش باشد وهمیشه با لبخند و تبسم با شریک زندگی اش برخورد کند وشوهر نیز این وظایف را متقابلا انجام دهد.

عالم برجسته اهل سنت کشور ضمن تاکید بر رعایت حقوق زنان در جامعه تصریح کردند: خداوند بر رعایت حقوق زنان بسیار تاکید کرده است که از حقوق آنان باید صیانت شود، امروزه بسیاری از مسلمانان با وجود تاکیدات فراوان اسلام بر رعایت حقوق زنان، از این دستور الهی سرپیچی می کنند و حقوق زنان را رعایت نمی کنند، اسلام بدون رضایت و مشورت با دختر هرگز به والدین اجازه نمی دهد که برای وی  شوهر انتخاب کنند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان سخنانشان با تاکید بر اینکه ” جوانان در فضای مجازی به دنبال شریک زندگی نباشند” خطاب به دختران و پسران جوان توصیه کردند: دختران و پسران جوان در چت ها و اینستاگرام و غیره به دنبال همسریابی نباشند زیرا هویت واقعی چنین افرادی مشخص نیست.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*