Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مسلمانان باید حقوق مصطفی (ص) را در تمام مراحل زندگی رعایت کنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مسلمانان باید حقوق مصطفی (ص) را در تمام مراحل زندگی رعایت کنند

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج  در بخش نخست خطبه های عید فطر ( 5 تیر 96) شهرستان آزادشهر با اشاره به برخی از حقوق پیامبر (ص) بر لزوم پیروی مسلمانان از سیره نبوی (ص) تاکید نهادند.DSC_4920

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در جمع پرشور مردم نمازگزار شهرستان آزادشهر پس از تلاوت آیه 81  سوره آل عمران  گفتند: الله ذوالجلال در این آیه عظمت و بزرگی خاتم النبیین (ص) را بیان می کنند، خداوند از همه انبیای خود عهد گرفتند که در صورت حیات در زمان خاتم النبیین (ص) به ایشان ایمان بیاورند و به یاری اش بشتابند، این عهد در واقع پیمان از امت های پیامبران گذشته است که رسول الله (ص) و دینشان را نصرت کنند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه افزودند: دین اسلام برترین دین نزد خداوند است و این بزرگترین هدیه الهی به امت مسلمه است پس باید قدر این نعمت را بدانیم تا از تاریکی های جهل به سمت روشنایی و هدایت برویم.

عضو مجمع فقهی ایران با اشاره به حقوق پیامبر (ص) بر مسلمانان خاطر نشان ساختند: پیامبر (ص) بر ما حقوقی دارند که باید آنان را رعایت کنیم، اولین حق رسول الله (ص) ایمان است دومین آن شهادت به رسالت پیامبر (ص) که گواهی دهیم آنحضرت (ص) بدون کم و کاست دین را به ما رسانده است.

مولانا گرگیج ادامه دادند: محبت و دوستی رسول الله (ص) مقدم بر همه افراد باشد و آنحضرت (ص) را باید بیشتر از خود و سایر نزدیکان مان دوست بداریم، حق چهارم این است که هرآن چه نبی مکرم اسلام (ص) دستور فرموده اند انجام دهیم و طبق سنت ایشان عمل کنیم.

ایشان همچنین افزودند: ما امروز مدعی محبت با پیامبر (ص) هستیم اما با اعضای خانواده خود برخورد خوبی نداریم و بر خلاف دستورات آنحضرت (ص) عمل می کنیم، رعایت اخلاق اسلامی در خانواده یکی از حقوق پیامبر (ص) به شمار می رود.

عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه “در عقیده، اعمال، اخلاق و در اصول و فروع دین باید پیرو پیامبر (ص) باشیم” ابراز داشتند: باید گذشت و بخشش داشته باشیم و اگر شخصی نسبت به ما گستاخی کرد او را عفو نماییم، رسول الله (ص) در جنگ اُحد با وجود ظلم های فراونی که مشرکین مکه به ایشان کردند در زمان فتح مکه آنان را عفو نمودند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فراز دیگری از اظهاراتشان با انتقاد از افزایش بدعات و خرافات در جامعه بیان داشتند: دوری از بدعات و خرافات یکی دیگر از حقوق پیامبر (ص) است، امروز سوم، چهلم  و سالگرد وفات مرسوم شده است که از لحاظ شرعی مردود هستند و همچنین خرافات جامعه را فراگرفته است.

مولانا گرگیج ادامه دادند: تعویذنویسی و رمالی به شدت افزایش یافته است و افراد کلاهبردار از این طریق پول مردم را چپاول می کنند، امروز مردان به جای خود که زنان نیز دُکان تعویذنویسی ورمالی باز کرده اند، دین ما دین رمالی و خرافات نیست.

ایشان در پایان این بخش از سخنانشان با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی مانند اختلاف، اعتیاد، ابتذال، طلاق، بدحجابی و بی حجابی، رابطه جنسی نامشروع، نوشیدن مشروبات الکلی، سرقت، کلاهبرداری،فرار زنان متاهل و رفتن خانم های بدون محرم به شهرستان برای کار، به مردم نسبت به عواقب دنیوی و اخروی آن هشدار دادند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*