Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
سحر و جادو از گناهان کبیره به شمار می رود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

سحر و جادو از گناهان کبیره به شمار می رود

شیخ التفسیر مولانا محمد حسین گرگیج با بیان اینکه ” اعتقاد و عمل کردن به سحر کفر است” نسبت به عواقب سحر و جادوگری و مراجعه نزد رمالان و جادوگران هشدار دادند و از علما و مسئولین خواستند تا با این معضل مبارزه کنند.photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۴_۱۷-۰۹-۰۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در خطبه های این هفته (3 آذر 96) شهرستان آزادشهر پس از تلاوت آیه 102 سوره بقره خاطرنشان ساختند: اعتقاد و عمل کردن به سحر و جادو کفر است، پیشگامان سحر و جادوگران بزرگ متعلق به قوم یهود بودند که با فراگیری این علم، خیانت های بسیاری به مردم کردند و سبب تفرقه بین آنان شدند و بنیان بسیاری از خانواده ها را به نابودی کشاندند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: نباید به جادوگران اعتقاد داشت و با آنان ارتباط برقرار کرد زیرا شما را از مسیر الهی منحرف می سازند، ارتباط خود را با پروردگار بیشتر کنید تا جادو بر روی شما اثر نکند؛ جادو حتی بر پیامبر (ص) تاثیر گذاشت اما خداوند برای خنثی سازی آن معوذتین (سوره فلق و ناس) را نازل فرمودند.

مولانا گرگیج خطاب به مردم اظهار داشتند: توصیه بنده به مردم این است جهت غلبه بر جادو، نمازهای پنجگانه را به طور مرتب بخوانند و پس از هر نماز یک بار آیة الکرسی و سه مرتبه معوذتین را تلاوت کنند، همواره با طهارت باشید و آیات 102 بقره و 65 تا 70 سوره طه را بخوانید تا اثر جادو بر روی شما از بین برود.

عضو مجمع فقهی ایران، رمالان و جادوگران را افرادی بی سواد دانستند و خاطرنشان ساختند: جادوگران و رمالان کلاهبردار و افراد بی سوادی هستند که کتابی به دست گرفته اند و به مردم نا آگاه تعویذ می دهند و ادعا دارند گره گشای مسایل و مشکلات هستند، این افراد فقط در صدد چپاول اموال مردم هستند که روز قیامت باید پاسخ گوی آن باشند.

ایشان با بیان اینکه “ریختن خون برای غیر الله شرک و کفر است ” تصریح کردند: قطعا بدانید هر مُلایی که به نزد او مراجعه کردید و برای حل مسئله ای از شما خون و قربانی مطالبه کرد بی ایمان است و پول و قربانی که در اختیا وی قرار می دهید از گوشت خوک پلیدتر است و شما را نیز از ایمان خارج می کند.

مولانا گرگیج ضمن نکوهش کسانی که برای حل مشکلات دنیوی و یا درمان بیماری به نزد رمالان و تعویذ نویسان مراجعه می کنند گفتند: متاسفانه امروز مردم هنگامی که یکی از نزدیکان شان دچار بیماری جسمی می شود جهت بهبود و شفا، وی را به نزد رمالان و تعویذ نویسان می برند و یا به اعتقادات خرافی رجوع می کنند که این گناه بسیار بزرگی به شمار می رود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه ” سحرو جادو از گناهان کبیره به شمار می رود” ابراز داشتند: علما و مسئولین همواره مراقب شرارت  شیاطین باشند و باید در مقابل چنین افراد شیاد و کلاهبرداری هوشیار باشند، وظیفه ی علما، شفاف سازی در این زمینه با استناد به آیات الهی و احادیث است و مسئولین نیز باید با این افراد برخورد قانونی کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تاکید کردند: مردم نباید با مراجعه به نزد رمالان و جادوگران بازار آنان را گرم کنند، این کلاهبردارن کاری جز ایجاد اختلاف و تفرقه بین خانواده ها و همچنین غارت سرمایه و اموال مردم ندارند، ایجاد اختلاف بین زن و شوهر کفر محسوب می شود و جادوگران با این کار شیطانی، مستحق جهنم هستند.

ایشان ضمن اظهار خرسندی از مبارزه ی مسئولین با رمالان و جادوگران در برخی از نقاط کشور بیان داشتند: مسئولین در برخی استان ها با این افراد که بازار رمالی و تعویذنویسی به راه انداختند مبارزه کردند و حتی مراجعه نزد آنان را جرم دانستند، از مسئولین انتظار داریم این مبارزه را سراسری کنند تا ریشه ی چنین افرادی از کل کشور برچیده شود.

عضو مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا ادامه دادند: در یک شهر 15 زن، بازار تعویذ نویسی و رمالی به راه انداخته اند، این افراد حتی تلاوت ساده و خواندن صحیح قرآن را هم نمی دانند و این شیادان دروغ گو هستند که با خباثت های خود مردم را فریب می دهند.

مفسر برجسته اهل سنت کشور با تاکید بر لزوم مبارزه با رمالان و جادوگران گفتند: ما باید چنین مسایلی را برای مردم بازگو کنیم و آنان را نسبت به عواقب مراجعه نزد رمالان و جادوگران آگاه سازیم زیرا اگر غفلت کنیم روز قیامت باید پاسخ گو باشیم؛ پس از مردم هم انتظار داریم از مراجعه نزد این افراد به شدت بپرهیزند، این افراد نه تنها مشکل شما را حل نمی کنند بلکه ایمان شما را به خطر می اندازند.

مولانا گرگیج در خاتمه سخنان شان با اشاره به آتش سوزی جنگل های گلستان و وزش بادهای موسمی، جنگل را سرمایه ملی دانستند و از عموم مردم خواستند در حفظ و صیانت این نعمت خدا دادی همت گمارند و از حریق جنگل ها جلوگیری کنند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*