Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
زنا ظلم و جرم بزرگی به حساب می آید - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

زنا ظلم و جرم بزرگی به حساب می آید

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج  در بخش نخست خطبه های این هفته (27 فروردین95) شهرستان آزادشهر با تأکید بر سنت ازدواج، عمل شنیع زنا را خطر بزرگی برای جامعه عنوان نمودند.IMG_5217

امام جمعه اهل سنت آزادشهر پس از تلاوت آیات 5 تا 7 سوره مؤمنون (وَ الَّذينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ5إِلاَّ عَلي‏ أَزْواجِهِمْ أَوْ ما مَلَکَتْ أَيْمانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومينَ6فَمَنِ ابْتَغي‏ وَراءَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ العادُونَ) فرمودند: مؤمنان واقعی کسانی هستند که شرمگاه خود را حفظ می کنند و مرتکب زنا و لواط نمی شوند، پیامبر (ص) در حدیثی می فرمایند: اگر شما ضمانت کنید که زبان و وجودتان را حفظ کنید بنده نیز بهشتی بودنتان را تضمین می کنم.

مولانا گرگیج، سنت ازدواج را بهترین راهکار برای کنترل غریزه جنسی دانستند و خاطرنشان کردند: دو خطر عظیم در دنیا، پیش روی انسان ها قرار دارد که یکی شهوت بطن و دیگری شهوت جنسی هست، خداوند برای کنترل غریزه جنسی روش مشروع ازدواج را قرار داده است.

ایشان ادامه دادند: ازدواج دو منفعت دارد که یکی کنترل غریزه جنسی و دومین آن بقای نسل است، نسل صالحی که از یک انسان باقی بماند جزو صدقات جاریه و باقیات الصالحات به شمار می رود، اولاد صالح سبب خیر برای جامعه و امت اسلامی هست.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به فتوای اخیر پاپ مبنی بر روی آوردن به ازدواج و نکاح یادآور شدند: مرتاضان هندی و راهبان مسیحی، با سنت ازدواج مخالف بودند، هفته گذشته مطلع شدم که پاپ رهبر کاتولیک های دنیا بر مسئله ازدواج و نکاح تأکید کردند و مجوز آن را صادر نمودند، آن ها اکنون به عواقب خطرناک لواط و زنا پی برده اند.

عالم برجسته اهل سنت کشور با بیان اینکه ” ازدواج سنت انبیای الهی است” اضافه کردند: اگر شهوت جنسی بر انسان چیره شود ازدواج لازم  و واجب می گردد، پیامبر (ص) می فرمایند که اگر توان ازدواج ندارید روزه بگیرید، هر شخصی که به جز راه ازدواج، راه دیگری را برای کنترل شهوتش برگزیند از کمالات انسانی گذشته است.

عضو مجمع فقهی ایران با توجه به عواقب ناخوشایند عمل زنا خطاب به حضار تأکید کردند: زنا عواقب بدی برای جامعه به دنبال دارد، امروز کشورهایی که دچار این معضل شده اند در کنترلش ناتوان شده اند، برای جلوگیری از پیش روی بیماری ایدز (HIV) کنفرانسی در لندن برگزار شد که بی نتیجه باقی ماند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر خاطرنشان کردند: اگر آن ها به یک آیه (ولاتقربوا الزنا…) عمل می کردند کنفرانس آن ها نتیجه بخش بود، اولین زنگ خطر زنا نگاه شهوت انگیز به نامحرم است، زنا ظلم  و جرم بزرگی به حساب می آید، خداوند در سوره فرقان ضمن تبیین صفات “عبادالرحمن” یکی از خصوصیات آنان را دوری از عمل زنا بیان نموده است.

شیخ التفسیر مولانا گرگیج با اشاره به حدیثی در این باره افزودند: زنا کار زنا نمی کند هنگامی که مرتکب چنین گناهی می شود بازهم خود را مؤمن بشمارد؟!  زنا با زن همسایه خیانت و ظلم بزرگی به حساب می آید، یک مؤمن امین جان، مال و ناموس دیگران است و باید امانت دار باشد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه به نقل از امام شافعی (رح) در مورد عواقب زنا ابراز داشتند: زنا دینی است که شخص زنا کننده در همین دنیا تاوان آن را پس می دهد و پاسخ خیانتش را مشاهده می کند، اگر شخص زنا کار در حین انجام گناه از دنیا برود بدون ایمان رهسپار آخرت می شود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان این بخش از اظهارتشان با تأکید بر بازسازی ایمان و توبه خطاب به مسلمانان توصیه کردند: درگاه بخشش و مغفرت الهی همواره بر روی بندگانش باز است، هر انسانی که قصد بازگشت و توبه دارد هنوز می تواند به خداوند بازگردد و از انجام گناه دوری کند، ما باید ایمانمان را بازسازی کنیم.

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*