Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
انس با قرآن سبب کامیابی دنیا و آخرت می شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

انس با قرآن سبب کامیابی دنیا و آخرت می شود

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در بخش نخست خطبه های جمعه این هفته (28 آبان 95) شهرستان آزادشهر با بیان اینکه ” انس با قرآن سبب کامیابی دنیا و آخرت می شود”  آیات قرآنی را شفای تمامی امراض ظاهری و باطنی عنوان کردند.gorgij

ایشان پس از تلاوت آیات 31 و 32 سوره فرقان ( وقال الرسول يارب إن قومي اتخذوا هذا القرآن مهجورا ( 30 ) وكذلك جعلنا لكل نبي عدوا من المجرمين وكفى بربك هاديا ونصير) بیان داشتند:  یکی از علت های نپذیرفتن دین اسلام توسط اشراف زادگان مکه این بود که چرا  قرآن با وجود بزرگان و سرداران قریش بر یک یتیم نازل شد؟! خداوند در پاسخ به آنان فرمود که من بهتر می دانم که وظیفه رسالت دینم را به چه شخصی بسپارم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر سپس به تفسیر آیات 31 و 32 سوره فرقان پرداختند و خاطرنشان نمودند: در 2 جا ( آیات فوق و همچنین آیه 88 سوره زخرف) ندای یا “رب” ذکر شده که رسول الله (ص) در این دو جا خواسته شخصی از الله متعال نداشتند بلکه به طور مظلومانه نسبت به مهجوریت قرآن و عدم ایمان قومش به آیات الهی نزد خداوند شکایت می نمایند، قرآن، مهجوریت های مختلفی دارد، گروهی هستند که نه حاضرند به تلاوت قرآن گوش دهند و نه به آن ایمان می آورند و این اولین نوع هجران قرآن به شمار می رود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: عمل نکردن به آیات قرآن مجید نوع دیگر هجران آن به شمار می رود، تنها تلاوت قرآن کفایت نمی کند بلکه باید به آیات قرآنی عمل کنیم، گروه بعدی نیز افرادی هستند که به حَکَمیت قرآن تن ندهند و به حل و فصل شرعی آن عمل نداشته باشند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: دسته بعدی افرادی هستند که آیات قرآن را با تدبر نمی خوانند، ما باید با تدبر و غور آیات قرآن را تلاوت کنیم و تدبر بدین معناست که به طور عمیق به آیات قرآن بنگریم.

مولانا گرگیج در خاتمه این بخش از اظهاراتشان با تأکید بر تلاوت قرآن و پیروی از دستورات و احکامات آن  خاطرنشان کردند: خداوند برای تمامی امراض ظاهری و باطنی قرآن را شفا قرار داده اند. (وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ) برخی اوقات که دچار بیماری می شوید با خواندن آیات قرآن که همان صفات و کلام الهیست طلب استشفا کنید، قرآن همچنین امراض باطنی از قبیل بخل، تکبر،حسادت و همه بدی ها را از ما دور می سازد، انس با قرآن سبب کامیابی دنیا و آخرت می شود.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*