Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
قرآن بزرگترین میراث الهی برای بشر است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

قرآن بزرگترین میراث الهی برای بشر است

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در دومین همایش تجلیل از حفاظ کلام الله مجید روستای چشمه زیارت شهرستان زاهدان با بیان اینکه ” قرآن در همه میادین مونس مسلمانان است” فراگیری علوم قرآنی و عمل به آن را حائز اهمیت خواندند.cheshme-ziarat

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در این مراسم که پیش از ظهر امروز ( 15 آذر 95) در محل مدرسه دینی محمد رسول الله (ص) برگزارشد پس از تلاوت آیه 164 سوره آل عمران اظهار داشتند: قرآن در قبر و میدان محشر، مونس مسلمانان است، حفاظ در بهشت با تلاوت قرآن به اعلی ترین درجه می رسند، افتخار بزرگی برای حفاظ است که یکی از برترین صفات خداوند “حافظ” به آنان تعلق گرفته است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: جای خرسندی است که در این منطقه 300 خواهر فاضله مشغول تحصیل علوم دینی هستند و این نوید خوبی برای مردم این منطقه می باشد، زنان در منزل مسئولیت سرپرستی و تربیت فرزندان را بر عهده دارند، پس  هنگامی که آنان به احکام و دستورات دینی پایبند باشند سایر اعضای خانواده نیز هدایت می شوند و فساد در خانه راه پیدا نمی کند.

عضو مجمع فقهی ایران در ادامه خطاب به طلاب جوان و خواهران فاضله گفتند: توصیه بنده به طلبه های جوان و خواهران فاضله اینست که نخست، علم را به خوبی بیاموزند سپس بدان عمل کنند و سوم اینکه علوم فراگرفته شده را به سایر نقاط و مسلمانان برسانند.

مولانا گرگیج با بیان این که ” قرآن بزرگترین میراث الهی برای  بشر است ” تصریح کردند: خداوند منت بزرگی بر انسان ها نهاده و قرآن مجید را برای آنان به ارمغان آورده است، قرآن بزرگترین میراث الهی برای بشر است، این افتخار بزرگی برای مسلمانان محسوب می شود که از 1400 و اندی سال تا کنون یک حرف از قرآن کم و یا زیاد نشده است.

ایشان در تشریح گوشه ای از صفات برتر رسول الله (ص) خاطرنشان ساختند: پیامبر (ص) مردمی بودند و هر شخصی می توانست با ایشان به راحتی رابطه برقرار کند، آن حضرت (ص) بداخلاق، بد زبان و سنگدل نبودند بلکه با مؤمنان برخورد خوبی داشتند و همواره در تمامی امور اهل مشورت بودند، رسول الله (ص) هرگز به بیت المال خیانت نکردند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر سپس به تفسیر آیه 164 سوره آل عمران پرداختند و ابراز داشتند: خداوند در این آیه 4 وظیفه را برای پیامبر (ص) در قبال قرآن محول نموده اند، نخستین آن، تلاوت قرآن مجید است که یکی از هشت حقوقیست که بر دوش تمامی مسلمانان است، یکی از اهداف قرآن، دشمن شناسی است، ما امروز شاهد توطئه های مستکبران دنیا وقدرت های غربی بر علیه مسلمانان هستیم زیرا دشمنان اسلام هرگز خیرخواه ما نیستند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: دومین وظیفه پیامبر (ص) ” تزکیه نفس” است، تزکیه نفس به معنای پاک نگه داشتن وجود و نفس خود و همچنین تشخیص حلال و حرام است، یک مسلمان نباید در هیچ میدانی خیانت کند و باید حافظ جان، مال، ناموس و حیثیت برادر دینی خود باشد.

مولانا گرگیج در ادامه بیانات خود در این جلسه اظهار داشتند:  وظیفه بعدی که خداوند متعال پیامبر (ص) را بدان مکلف نموده است تعلیم قرآن می باشد، تفسیر و تعلیم قرآن وظیفه هر مسلمانی است و همه باید نسبت به دستورات قرآنی و احادیث نبوی پایبند باشند.

ایشان ادامه دادند:  حدود 3000 حدیث و 540 آیه قرآن مرتبط با احکام الهیست، برخی افراد، منکر احادیث هستند که رسول الله (ص) نسبت به این موضوع هشدار داده اند و چهارمین وظیفه رسول الله (ص) تعلیم حکمت و دانش دین به مسلمانان بود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان سخنانشان در این گردهمایی خطاب به شرکت کنندگان نسبت به گسترش و عواقب ناگوار “اختلافات، اعتیاد و ابتذال” در جامعه هشدار دادند و بر پیروی از دستورات قرآنی و سیره نبوی (ص) تاکید نهادند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*