Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
علما و مسئولین با رمالان و تعویذ نویسان مبارزه کنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

علما و مسئولین با رمالان و تعویذ نویسان مبارزه کنند

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در بخش نخست خطبه های جمعه (26 آبان 96) شهرستان آزادشهر با اشاره به گسترش بازار رمالی و تعویذ نویسی در منطقه از علما و مسئولین خواستند تا با این فریب کاران که مال و ایمان مردم را به خطر می اندازد مبارزه کنند.photo_۲۰۱۷-۱۱-۱۸_۲۱-۰۱-۵۸

امام جمعه اهل سنت آزادشهر پس از تلاوت آیه 102 سوره بقره اظهار داشتند: امروزه در جامعه افرادی از ضعف عقیدتی و عدم آگاهی مردم سوء استفاده می کنند و بازار تعویذ نویسی به راه انداخته اند، علماء مرزبان عقیده هستند پس باید با چنین مسایلی مبارزه کنند.

ایشان در ادامه افزودند: جادوگران برای اینکه جادوی شان اثر کند باید همواره پلید باشند چنان که حتی استحمام ندارند و نظافت های اولیه را رعایت نمی کنند و به دنبال خون و ذبح هستند تا شیاطین و جنات را از خود راضی نگه دارند.

عضو مجمع فقهی ترکمن صحرا، مراجعه نزد رمالان و تعویذ نویسان را گناه بزرگ و خروج از ایمان دانستند و گفتند: امام ربانی (رحمه الله) قربانی و ریختن خون برای جن ها را شرک می داند لذا افرادی که مرتکب چنین اعمالی می شوند از دایره ایمان خارج می گردند، در برخی نقاط این رمالان جهت فریب افکار عمومی مدعی هستند که اجازه تعویذ نویسی را از مولوی گرگیج گرفته اند در حالی که این ادعا دروغی بیش نیست و بنده به هیچ شخصی چنین اجازه ای نداده ام و نخواهم داد.

ایشان با بیان اینکه ” وقتی مردم از نماز و یاد خدا دور باشند شیطان بر آنان مسلط می شود” تاکید کردند: برای اینکه از شرارت شیطان و جنات نجات یابید به نمازهای یومیه پایبند باشید و پس از هر نماز یک مرتبه آیة الکرسی و سه بار معوذتین ( سوره فلق و ناس) را بخوانید و خودتان را حصار کنید.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: پناه بردن به جنات و شیاطین، سرکشی آنان را چندین برابر می کند و انسان ها را بیشتر مورد آزار و اذیت قرار می دهند؛ پس از مراجعه نزد جادوگران و رمالان به شدت پرهیز کنید تا به دام آنان گرفتار نشوید؛ امروز تعویذ نویسان، اموال مردم را با فریب و حیله گری تصاحب می کنند و دارای چندین گله ی گوسفند هستند.

مولانا گرگیج به نقل از امام فخر رازی (رحمه الله) در تبیین اقسام جادوگران و رمالان خاطرنشان ساختند: امام فخر رازی (رحمه الله) جادوگران را به چند دسته تقسیم کرده اند؛ گروهی به ستاره گان و نجوم آسمانی معتقدند و از آنان مدد می جویند، گروه دوم در زمینه تلقین اوهام فعالیت می کنند، برخی دیگر با استعانت از جنات و شیاطین و گروه چهارم با شعبده بازی و تردستی مردم را فریب می دهند.

مفسر برجسته اهل سنت کشور ادامه دادند: گروه پنجم جادوگرانی هستند که ادعا دارند اختیارات فراوانی دارند و می توانند هر کاری انجام دهند، این افراد با جادو فقط زندگی دیگران را تخریب می کنند، در برخی اوقات آن هم به “اذن الله” جادوی آن ها موثر می شود اما اکثر آن ها نتیجه بخش و موثر واقع نمی شود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان خطاب به علما، مسئولین و مردم گفتند: علما باید دُکان این فریب کاران را ببندند، از مسئولین انتظار داریم با این کلاهبرداران که مال مردم را چپاول می کنند مبارزه کنند و از مردم نیز تقاضا می شود که بازار این افراد دروغ گو را داغ نکنند که ایمان شما به خطر می افتد.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*