Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
حفظ جان در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

حفظ جان در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است

مولانا محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن تلاوت آیه 68 سوره فرقان (وَالَّذِينَ لَا يَدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا يَقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا يَزْنُونَ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ يَلْقَ أَثَامًا) تصریح کردند: 3 چیز در آیه فوق <شرک-قتل نفس و زنا >از اصول گناهان کبائر می باشند.

ایشان در  تشریح این 3 عنوان افزودند: شرک، فساد ادیان است ،قتل فساد بنیان انسانیت و زنا فساد حیثیت و آبروی انسان است1420508_537712496321920_1502569650_n

مدیر حوزه فاروقیه گالیکش در ادامه تشریح 3 عنوان ،روایتی به نقل از عبدالله بن مسعود(رض) عنوان کردند وگفتند: شخصی ازرسول الله(ص) سوال کرد که کدام گناه بزرگترین گناه است؟ فرمود:شریکی برای خدا قرار بدهید در حالی که خدا خالق شما هست دوباره از آنحضرت پرسیدند بعد از آن کدام گناه  بزرگ است؟ رسول الله در جواب فرمودند اینکه فرزندت را به قتل برسانی از ترس اینکه در کنارت لقمه ای نان بخورد و برای بار سوم آن شخص از پیامبر پرسید بعد از آن کدام گناه بزرگ است؟ آن حضرت در پاسخ گفت زنا و اعمال خلاف عفت را با زن همسایه انجام بدهید و پیامبر برای تصدیق این سه مسئله آیه فوق را تلاوت کردند.

ایشان به نقل از روایتی دیگر از حضرت عبدالله بن عمرو(رض) نقل است که آنحضرت(ص) فرمود: بزرگترین گناهان شرک به خدا و نافرمانی والدین و قتل نفس و قسم دروغین وبه روایت انس شهادت زور وارد شده است که روایت متفق علیه می باشد.

مولانا گرگیج شعار<فرزند کمتر زندگی بهتر >را حربه دشمن دانستند وگفتند:دشمنان مدّتی این شعار را سر می دادند و تبلیغات می کردند و این ترفند آن ها بود. دشمنان اسلام و مسلمین سعی می کردند جمعیت مسلمانان کم باشد اما فرزند صالح عمل صالح می باشد لذا جلوگیری از آن جلوگیری ازعمل صالح است ولد و زاد باشد ولی از تربیت سالم  واسلامی هرگز غافل نباشیم

امام جمعه اهل سنت آزادشهر به نقل از روایتی  از حضرت انس 3 چیز را اصل ایمان عنوان کردند و آن ها را تشریح کردند:

1-    کسی که کلمه طیبه می گوید با گناه و عمل ناشایسته تکفیرش نکنید و از اسلام خارجش نکنید.

2-    جهاد فی سبیل الله از زمان بعثت پیامبر تا روزی که آخراین امت با دجال جهاد می کند باقی است ،نه ظلم ظالمی و نه عدل عادلی آنرا منسوخ نمی کند.

3-    ایمان به قضا و قدر الهی

مولانا در ادامه جهاد را یک امر ضروری دانستند و گفتند:اگر امروز مسلمانان به این امر مهمّ(جهاد) همت می گماشتند هیچگاه دشمنان اسلام به خود چنین اجازه ای نمی دادند که در سرزمین  مسلمانان بیایند و جنایت کنند. آمریکا خود را ابر قدرت می داند ودرهرجا مرتکب جنایت می شود حتی از شورای امنیت هم اجازه نمی گیرد واین بر اثر بی توجهی مسلمانان به امر مهم جهاد است که دشمنان را اینقدر گستاخ کرده است .نمونه این جنایات را در میانمار این جنایات را کاملاً به وضوح مشاهده می کنید که مسلمانان بی دفاع را به آتش می کشند و صدای کسی بلند نمی شود.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر  5 چیز را از واجبات و تاکیدات همه ادیان دانستند و گفتند: همه ادیان و اندیشمندان 5 چیز را از موکدات همه ادیان می دانند 1- دین 2 حفظ جان 3- حفظ مال 4- حفظ ناموس 5- حفظ حیثیت و آبرو و این 5 چیز از اهمیت خاصی در همه ادیان برخوردار است.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*