Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
نماز، بیمۀ جسم و روح انسان است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

نماز، بیمۀ جسم و روح انسان است

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در بخش نخست خطبه های جمعه ( 16 آذر 97) شهرستان آزادشهر “نماز” را از ارکان اساسی دین اسلام برشمردند و به پایبندی بر نمازهای یومیه تاکید کردند._DSC0352

امام جمعه اهل سنت آزادشهر پس از تلاوت آیات ابتدایی سوره مؤمنون (قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ﴿۱﴾الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ) بیان داشتند: نماز یکی از ارکان اساسی اسلام است و پیامبر (ص) آن را از ستون های مهم دین برشمرده اند و همواره الله متعال و رسولش بر اقامه نماز تأکید کرده اند.

ایشان خاطرنشان ساختند: نماز عملی است که تمامی انبیاء آن را ادا کرده اند و مبحث نماز در همه ادیان بوده است، در قرآن حدود 60 مرتبه کلمه ” نماز” ذکر شده است لذا این بیان گر اهمیت آن می باشد؛ فرق بین بنده حقیقی الله ذوالجلال با دیگران پایبندی در نماز است؛ نماز نور چشم پیامبر (ص) است پس بر نماز پایبندی کامل داشته باشیم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در تشریح اقسام مردم در موضوع “اقامه نماز” گفتند: مردم در مسئله پایبندی بر نماز به چهار گروه تقسیم می شوند، گروه نخست آنان که نماز را با خضوع و خشوع و با تمام شرایط و ارکان آن ادا می کنند که در رأس این گروه رسول الله (ص) قرار دارد و مزدشان بهشت برین است.

مولانا گرگیج افزودند: گروه دوم کسانی هستند که عقیدتاً و عملاً منکر نماز هستند که آتش دوزخ سزای این افراد است، گروه سوم افرادی هستند که به نماز عقیده دارند اما در ادای آن سستی می کنند و آخرین گروه، اشخاصی هستند که نماز را با میل خود ادا می کنند بدین معنی که گاهی نماز می خوانند و گاهی نمی خوانند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر تاکید کردند: ما باید تا آخرین لحظات زندگی بر خواندن نماز اهتمام داشته باشیم زیرا نماز انسان را از فحشا و منکر دور می کند، نماز بیمۀ جسم و روح انسان است و اقامه نمازهای یومیه از فرضیات مهم دینی به شمار می رود.

ایشان در جمع بندی این بخش از بیانات شان تصریح کردند: نماز در واقع طهارت از گناه می باشد که اگر روزی پنج بار آن را ادا کنیم گناهان مان بخشوده می شوند، در روز قیامت اولین پرسش از نماز خواهد بود و نخستین و آخرین توصیه نبی اکرم (ص) بر نماز بوده است؛ لذا همه عزیزان به ویژه جوانان بر اقامه نمازهای پنجگانه اهتمام کوشش کنند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*