Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
عزت و ارجمندی مسلمانان در جهاد است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

عزت و ارجمندی مسلمانان در جهاد است

مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم نمازجمعه (30 فروردین 98) شهرستان آزادشهر با اشاره به ویژگی و صفات برتر یک مؤمن، تنها راه بازگشت مسلمان به عزت و سربلندی و پایان اشغالگری ها را جهاد دانستند.

به گزارش واحد خبر دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، ایشان پس از _DSC1281تلاوت آیات 111 و 112 سوره توبه اظهار داشتند: الله ذوالجلال ده ویژگی از صفات مؤمنین را در این آیات بیان می فرمایند، نخستین صفت یک مؤمن جهاد است که با جان و مال در راه خدا مجاهدت می کند و تا زمانی که جهاد در میان مسلمانان برقرار بود عزت و توانمندی داشتند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور ضمن انتقاد از سکوت و بی تفاوتی سران کشورهای اسلامی در خصوص تسخیر برخی مناطق اسلامی توسط مستکبران دنیا گفتند: رسول الله (ص) فرمودند: جهاد تا روز قیامت باقی است، متأسفانه امروز جهاد از میان مسلمانان برداشته شده است و این سبب شده که بدترین ظلم و جنایت علیه مسلمانان صورت گیرد، بیت المقدس پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی شده است و از آن سو بلندی های جولان در سوریه به رژیم اشغالگر قدس تعلق گرفت اما یک مسلمان واکنش عملی نشان نداد که آنان را به آغوش اسلام بازگرداند.

ایشان افزودند: امروز نه فاروقی وجود دارد و نه خالد و صلاح الدین ایوبی که بیت المقدس را از اشغال مستکبران دنیا آزاد کردند و پس از این بزرگواران دیگر هیچ مسلمانی قادر به آزادی قدس شریف نشده است؛ اگر جنگ و نبرد در راه رضای الله متعال باشد و برای نام و تخت نباشد همواره پیروز خواهیم بود.

مولانا گرگیج در تبیین صفات برجسته مؤمنین گفتند: مؤمنین ضمن این که استقامت دارند و در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند باید صفت های بندگی را در وجودشان بپرورانند، یک مؤمن توبه کننده هست، اطاعت و فرمان برداری خدا را دارد؛ ثناگوی الله هست، روزه می گیرد و با دهان روزه جهاد و به دین خدمت می کند، راکع و ساجد می باشد، امر به معروف و نهی از منکر دارد، حافظ حد و حدود الهی است  که نباید از آن خطوط قرمز خداوند عبور کند.

مفسر برجسته اهل سنت کشور تأکید کردند: هرکسی این ده صفت را در وجود خویش بپروراند خداوند به وی مژده بهشت را داده است، توصیه بنده به شما عزیزان این است که تفسیر آیات 111 و 112 سوره توبه را به درستی و با دقت و تفحص مطالعه نمایید و بر آنان عمل کنید زیرا کامیابی دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

*علماء باید زینت جامعه قرار گیرند

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه سخنان شان نیز توصیه هایی به علمای اسلام داشتند و تصریح کردند: علماء به منزله ستارگان و مؤمنان مرزبانان دین به شمار می روند لذا علماء باید زینت جامعه قرار گیرند.

مولانا گرگیج در تشریح وظایف علما خاطرنشان ساختند: سه وظیفه مهم بر دوش علماء قرار دارد، اولین وظیفه این است که زینت جامعه باشند یعنی چنان خوب و مفید واقع شوند که جامعه اسلامی به آنان افتخار کند، دومین وظیفه این است که رجوم للشیاطین باشند یعنی با جباران و مستکبران مقابله کنند و مدافع حریم الهی باشند.

ایشان افزودند: سومین وظیفه آنان این است که راهنمای مردم باشند و مانند ستارگان آسمان که راهنمای مردم جهت نقطه یابی در تاریکی شب هستند یک عالِم نیز پیشوای مردم باشد، هر عالمی که این صفات را در وجود خود پروراند، طرد کننده شیاطین و هدایت گر بود زینت جامعه محسوب خواهد شد.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*