Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
نماز، کدملی مؤمنان محسوب می شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

نماز، کدملی مؤمنان محسوب می شود

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در بخش نخست خطبه های جمعه ( 8 مهر 98) شهرستان آزادشهر “نماز” را یکی از ارکان اساسی اسلام برشمردند و بر پایبندی بر نمازهای پنجگانه تأکید کردند.photo_2017-02-10_17-12-36-768x510

ایشان پس از تلاوت آیه 43 سوره بقره ” وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ” نماز را برترین رکن دین اسلام دانستند و گفتند: اولین و آخرین توصیه پیامبر (ص) بر ادای نماز بوده است، خداوند بر نماز با جماعت تاکید کرده است و امام مالک (رحمه الله) با استناد به آیه فوق نماز با جماعت را واجب گفته است اما دیگر بزرگان آن را سنّت مؤکده می دانند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: فرق بین بنده حقیقی الله ذوالجلال با دیگران در پایبندی بر نماز است، لذا به نماز اهتمام داشته باشیم زیرا نماز کد ملی یک مومن محسوب می شود؛ نماز ارتباط مستقیم با خداوند و معراج مؤمن به شمار می رود.

مفسر برجسته اهل سنت ایران با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) خاطرنشان ساختند: رسول الله (ص) فرمودند: دینی که در آن نماز نباشد هیچ خیری در آن نیست، نماز به معنای شکرانه نعمات الهی، پناه بردن از حساب و عذاب اُخروی و به یاد خدا بودن است، نماز زکات وجود و تطهیر قلب یک مسلمان به شمار می رود.

مولانا گرگیج ضمن تأکید بر نماز با جماعت تصریح کردند: نماز سبب وحدت و یک دلی می شود و هنگامی که در یک صف قرار می گیریم یعنی هم دل هستیم، نماز موجب همبستگی می شود و همچنین موجب می شود تا مسلمانان از مشکلات یکدیگر آگاهی پیدا کنند.

ایشان با بیان این که ” ترک نماز، انسان را به کفر نزدیک می کند” افزودند: نماز بزرگترین شعار دین اسلام است، امروز مسلمانان در کشورهایی همچون چین کمونیست برای اقامه نماز با مشکل مواجه هستند و حکومت، مانع اقامه نماز می شود؛ ما در هر حالتی که قرار داشتیم حتی در حال جنگ و جهاد باید نماز را حتی به صورت اشاره بخوانیم.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور ادامه دادند: امروز مردم برای ساخت مساجد بسیار کوشا هستند اما پس از بنای مسجد، آن را رها کرده بطوری که خالی از نمازگرار می شود؛ معماری های زیبا به مساجد زینت نمی بخشند بلکه جمال مسجد در برپایی نماز باشکوه است.

مولانا گرگیج در پایان خطاب به حضار گفتند: همان طور که در ساخت مساجد کوشا و مصمم هستید به فکر امامان جماعت محل باشید و آنان رها نکنید؛ برای شان حقوق ماهیانه تعیین کرده و به طور مرتب پرداخت کنید زیرا امام جماعت جز امامت و تعلیم قرآن و احکام، شغل دیگری ندارد که بتواند امرار معاش کند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*