Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
قرآن کتابی است که هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

قرآن کتابی است که هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد

شیخ‌التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج، از قرآن مجید به‌عنوان «معیار شناخت حق و باطل» یاد کرد و بر لزوم فراگیری الفاظ و معانی قرآن تاکید نمود.11951215_912782005460898_5266718061461316036_n

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج به نقل از سنی‌آنلاین پایگاه اطلاع رسانی اهل سنت کشور، ایشان در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان (21 اسفند 1394) پس از تلاوت آیات ابتدایی سوره مبارکه بقره، به بیان جایگاه قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن مجید کتاب ایمان، هدایت و میزان حق و باطل است که همه ما باید تلاش کنیم با الفاظ و مفاهیم قرآن آشنایی داشته باشیم.

مولانا گرگیج با بیان این که ”  قرآن مجید کتابی است که هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد” تصریح کردند: قرآن کتاب هدایت است؛ «هدی للمتقین»، در آیه 185 سوره مبارکه بقره، قرآن مجید هدایتی برای تمام انسان‌ها معرفی شده است، در آیه 9 سوره «اسراء» نیز آمده است: «إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ» یعنی قرآن، بهترین راه را به انسان‌ها نشان می‌دهد، قرآن مجید برای راهنمایی انسان‌ها آمده است.

امام جمعه اهل‌سنت آزادشهر به نقل از شیخ‌القرآن مولانا غلام‌الله‌ – رحمه الله- خاطرنشان کردند: قرآن مجید در سه چیز خلاصه می‌شود: 1ـ رد شرک؛ 2ـ رد ظلم؛ 3ـ توصیه به نیکی و احسان. لذا همه ما باید از آیات قرآن درس بگیریم، قرآن کتابی‌ست که هم مسائل عقیدتی و اصلاحی را بیان می‌کند و هم کتاب مبارزه با مستکبران است.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه اظهار داشتند: پیام پیامبران در دو چیز خلاصه می‌شود یکی اینکه عبادت پروردگار را انجام دهید، و دوم اینکه از طاغوت اجتناب کنید و سرکشی‌ها و خودپرستی‌های طاغوت‌‌ها را رد کنید، زیرا آنان می‌خواهند خودشان را به‌جای خدا در میان مردم جای دهند و مردم را از تعقل و تفکر بازدارند.

عضو مجمع فقهی ایران در ادامه افزودند: شیخ‌التفسیر مولانا حسین‌علی- رحمه‌الله- می‌فرماید: قرآن از اول تا آخر بیان توحید باری‌تعالی است، در تمام آیات قرآن مجید صفات خداوند متعال بیان می‌شود، حتی در آیه‌ای مانند «كُلُوا و اشرَبُوا و لا تُسرِفُوا» نیز معرفی پروردگار است؛ به این صورت که آن‌چیزی که خداوند به شما عنایت کرده است را بخورید و بیاشامید و کسی را با خدا شریک نگیرید، لذا برای شناخت شرک، شناخت و معرفت آیات توحیدی لازم و ضروری است.

مولانا گرگیج ضمن تأکید بر پایبندی به اصل توحید خطاب به مسلمانان خاطرنشان کردند: قبل از بعثت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم انسان‌ها به جن‌‌ها و درختان و انسان‌‌های جادوگر پناه می‌بردند و آنها را حاجت‌روا و مشکل‌گشا می‌دانستند و متاسفانه امروزه هم چنین افرادی وجود دارند، توحید را باید از قرآن بیاموزیم که به ما جمله «ایاک نعبد و إیاک نستعین» را تعلیم داده است.

ایشان یادآور شدند: هر کدام از پیامبران در مقابل یکی از مستکبران ایستادگی کرده‌ است؛ حضرت ابراهیم علیه‌السلام در مقابل نمرود، و حضرت موسی علیه‌السلام در مقابل فرعون، و….  داستان‌های انبیا علیهم‌السلام که در قرآن آمده‌اند هم توحید و توکل  وهم نفی مستکبران را به ما می‌آموزند ، لذا قرآن مجید کتابی‌ست که ما باید از آن پیروی کنیم تا با توحید پروردگار آشنا شویم و طواغیت زمان را بشناسیم، قرآن مجید بین حق و باطل جدایی می‌اندازد و به‌وسیله آیات آن می‌توان حق را از باطل شناخت.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: دشمنان اسلام از قرآن مجید هراس دارند، در آیه 26 سوره فصلت آمده است: «وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ» که مشرکین می‌گفتند به قرآن گوش نکنید اما مشرکین و دشمنان در طول تاریخ هر کاری کرده‌اند نتوانسته‌اند مانع گسترش قرآن شوند؛ «والله متم نوره و لو کره الکافرون»

ایشان در پایان از عموم مردم خواستند تا در دوره‌های تفسیر قرآن مجید که در برخی مدارس دینی برگزار می‌شوند، شرکت کنند که با معنا و مفاهیم قرآن آشنا شوند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*