Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
پایبندی به احکام و دستورات الهی سبب دوری از مسیر شیطانی می شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

پایبندی به احکام و دستورات الهی سبب دوری از مسیر شیطانی می شود

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج با تأکید بر پیروی از احکام و دستورات الهی اجتناب از خطوات شیطان را وظیفه هر مؤمنی عنوان کردند.P1240715

ایشان در مراسم ختم قرآن روستای بلوچ آباد از توابع شهرستان فاضل آباد پس از تلاوت آیه 208 سوره بقره ( يا أيها الذين آمنوا ادخلوا في السلم كافة ولا تتبعوا خطوات الشيطان إنه لكم عدو مبين) اظهار داشتند:ماه رمضان یک تحفه ای عظیم برای امت اسلامی به شمار می رود، تلاوت قرآن، نماز تراویح و سحرخیزی ها در این ماه مبارک جزو تحفه های الهی هستند، روزه گرفتن و اقامه نماز تراویح در فصل گرما و کار نوعی قهرمانی برای مؤمنین به حساب می آید که خداوند به آنها توفیق عمل می دهد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به تفسیر آیه فوق بیان داشتند: مطالب دین در این دوجمله عنوان شده است که به دستورات الهی به طور کامل داخل شویم و به آنها پایبندی داشته باشیم،و همچنین از خطوات شیطان اجتناب کنیم، ادر واقع حکام دینی را انجام دهیم و از مسیر شیطان فاصله بگیریم، لفظ ” کافة” در این آیه بدین معناست که به تمامی اعمال نیک پایبند باشیم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: هر مسئله ای که شریعت آن را منع کرده از خطوات شیطان محسوب می شود، خداوند، شیطان را “عدو مبین” برای انسان معرفی نموده اند، شرک، ریا  و منکرات جزو مسیرهای شیطانی هستند.

مولانا گرگیج با انتقاد از روند رو به رشد مسیرهای شیطانی در جامعه گفتند: از نزول و ربا بپرهیزید، به انسان های بیگناه تهمت نزنید، حق ایتام را پایمال نکنید، متاسفانه امروز در جامعه مسیرهای شیطانی روبه گسترش است،کلاهبرداری، رباخواری، فحشا و منکر افزایش یافته است، خوردن مال یتیم برابر با خوردن آتش جهنم است،خداوند بر عدم چپاول اموال دیگران تأکید کرده است، جزای مال حرام آتش جهنم است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به افزایش رمالی و تعویذنویسی در اجتماع خاطرنشان کردند: معضل دیگر جامعه رمالی و تعویذنویسی است، رمالان و جادوگران بی سواد، دکان های دزدی به راه انداخته اند و اموال مردم را به باطلی غارت می کنند، توصیه بنده به شما مؤمنان اینست که نزد اینگونه افراد مراجعه نکنید.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش اضافه کردند: این فریبکاران سه چیز مسلمان یعنی ایمان،مال و در برخی موارد ناموس آنسان را به نابودی می کشانند، هر شخصی که به نزد چنین افرادی برود تا چهل روز نمازش مورد قبول واقع نمی شود، علماء همواره نسبت به خطرات و عواقب اینگونه مسایل هشدار داده اند.

مولانا گرگیج در ادامه تأکید کردند: ما همواره با این معضلات مبارزه کردیم اما متاسفانه مردم ما خیلی زود گول می خورند این معضل در این منطقه و هم در بلوچستان گسترش پیدا کرده است، اگر به نمازهای پنجگانه و همچنین تلاوت آیة الکرسی و معوذتین پیش از خواب پایبند باشیم هرگز دچار مشکل نمی شویم.

عضو مجمع فقهی ایران خطاب به حضار اظهار داشتند: توصیه بعدی بنده به عزیزان اینست که همانطور به نماز پایبندی دارند به زکات نیز اهمیت بدهند، متاسفانه مردم ما خیلی زود دچار توهمات می شوند و این مسئله سبب می شود که اموالشان به غارت برود و کلاهبرداری های بزرگی رخ دهد.

ایشان در پایان افزودند: اخیرا در منطقه ما و بلوچستان شاهد یک کلاهبرداری بزرگی بودیم که سرمایه های مردم را به غارت بردند و آن را به خارج از کشور منتقل کردند، بنده بارها در مورد نامشروع بودن این مسئله به مردم هشدار دادم که برخی توجه نکردند و اکنون جزو مال باختگان هستند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*