Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
خوف الهی در دل هر مومنی باید وجود داشته باشد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

خوف الهی در دل هر مومنی باید وجود داشته باشد

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان ضمن ابراز امیدواری به پذیرش اعمال، بر پایبندی مسلمانان به اعمال صالح “بدون شرک و ریا” تأکید نهادند.
امام جمعه اهل سنت آزادشهردر خطبه های جمعه (18 تیر95) شهرستان آزادشهر پس از تلاوت آیات 57 تا 61 سوره مومنون خاطرنشان کردند: بندگان خداوند پس از انجام اعمال صالح دچار خوف هستند که آیا عملشان قبول شده است یا خیر؟ اصل و قاعده کلی در قانون شریعت اینست که مسلمان از یک طرف از خداوند بترسد و از سوی دیگر به رحمت های الهی امیدوار باشد که با وجود گناهان زیاد مورد عفو و بخشش الهی قرار بگیرد.
ایشان در ادامه افزودند: مسلمانان یک ماه بزرگ را سپری کردند، ماه رمضان ماه قیام، ذکر و عبادت و توبه بود، مومنین این اعمال را انجام دادند تا رحمت های الهی شامل حالشان شود و از سویی خوف دارند که مبادا این اعمال مقبول نباشند، مومن ضمن اینکه به اعمال پایبندی دارد از خداوند می ترسد که مبادا تلاشش مورد قبول واقع نشود.
عضو مجمع فقهی ایران با بیان اینکه ” مومن مرتکب شرک نمی شود” گفتند: اعمالی که در آن شرک و ریا باشند مورد قبول واقع نمی شوند، علماء شرک را به دو نوع تقسیم کرده اند، شرک جلی که چیزی را با خداوند شریک سازد یعنی برای غیرالله سجده کند و او را مالک نفع و ضرر خود بداند، دوم شرک خفی می باشد که شخص تمام اعمالش را به خاطر تمجید و ستایش مردم انجام می دهد و در اعمالش ریا کاری وجود دارد.
مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تاکید بر عبادت بی ریا و بدون شرک خطاب به حضار بیان داشتند: عبادت باید خالصانه باشد و همچنین کسی که اعمال را انجام می دهد باید واهمه داشته باشد که آیا این عمل مورد قبول واقع می شود یا نه؟! وقتی ساختمانی را بنا می کنیم باید منتظر تایید کارشناس باشیم.
ایشان اضافه کردند: بر مومنین لازم است که به اعمال خود مغرور نشوند بلکه همواره بر حذر باشند که مبادا اعمالشان پذیرفته نشوند، ما اعمال صالحی را که در ماه مبارک رمضان انجام دادیم امیدواریم که پذیرفته شوند و از طرف دیگر خوف عدم مقبولیت آنان را داریم، ما باید همواره به الطاف الهی امید داشته باشیم.
استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش پیشه گرفتن در اعمال نیک را از دیگر خصلت های مومن عنوان کردند و ابراز داشتند: سبقت گرفتن در اعمال نیک یکی دیگر از صفات مومنین است، یک مومن باید همواره در تلاش باشد که در اعمال خیر پیشه بگیرد، رسول الله صلی الله علیه وسلم تاکید داشته اند در اعمال دنیوی به زیردستانمان نگاه کنیم و در اعمال اخروی به افرادی توجه داشته باشیم که از ما جلوتر هستند و دراین اعمال پیش قدم باشیم.
خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه “مرزبانان متعلق به تمام ملت ایران هستند” ضمن محکومیت شدید شهادت اخیر چند مرزبان در جنوب شرق کشور از خداوند متعال صبر و اجر جزیل برای بازماندگان خواستار شدند.
DSC_0274

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*