Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
یکی از ویژگی های پسندیده مؤمن امر به معرو ف و نهی از منکر است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

یکی از ویژگی های پسندیده مؤمن امر به معرو ف و نهی از منکر است

شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به ترویج فساد در جامعه کنونی و صفات یک مؤمن، امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی عنوان کردند.IMAG2151

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در مراسم نمازجمعه (22 مرداد1395)این شهرستان پس از تلاوت آیات 71 و 72 سوره توبه خاطرنشان کردند: خداوند متعال در این دو آیه، نخست وظیفه زنان و مردان مؤمن را بیان می کند و سپس به پاداششان اشاره کرده است، منافقین همواره درصدد گسترش فحشا و فساد در جامعه بودند و از ترویج اعمال معروف و نیک ممانعت می کردند.

ایشان در تشریح و تفسیر آیات فوق اظهار داشتند: یکی از ویژگی های پسندیده مؤمن امر به معروف و نهی از منکر است، یک مؤمن باید همیشه امر به معروف داشته باشد و مسلمانان را به انجام اعمال نیک دعوت دهد و همچنین سایرمسلمانان را از منکر باز دارد، منکر اگر چه جزیی هم بود باید با آن مبارزه کرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه  افزودند: پیامبر (ص) همواره مسلمانان را از انجام منکر هر چند جزیی نهی نموده است و هرگز اجازه نداده است که منکری مقابل دیدگانش رخ دهد، ما نیز باید اینگونه عمل کنیم و در صورت برخورد با منکر نسبت به آن اعتراض کنیم.

عضو مجمع فقهی ایران سپس به مراحل عملی نهی از منکر در دین اسلام پرداختند و بیان داشتند: عمل نهی از منکر سه مرحله دارد، اولین قدم اینکه نهی از منکر به صورت عملی باشد و اگر توان آن نبود به صورت زبانی اعتراض خود را بیان کنیم و آخرین مرحله آن در صورت ناتوانی اینست که در دلمان نسبت به این عمل انزجار داشته باشیم که البته این نوع  روش در حدیث ضعیف ترین درجه ایمان به حساب آمده است.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در تبیین صفات یک مؤمن تصریح کردند: امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، پایبندی به فریضه زکات، اطاعت خدا و رسول الله (ص) از صفات نیک یک مؤمن است، اگر مسلمانی قصد حاصل کردن بهشت را دارد باید به این موارد پایبندی بیشتری داشته باشد.

مولانا گرگیج با تأکید بر اینکه ” امر به معروف ونهی از منکر یک وظیفه همگانیست” خطاب به حضار توصیه کردند: بر مؤمنان لازم است که این پنج صفت نیک را در وجود خود بپرورانند و بر آنها پایبندی داشته باشند، متاسفانه امروز در جامعه فساد افزایش یافته لذا باید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه بیشتری شود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان اظهارات امروز خود بار دیگر درگذشت مولانا محمدانور سیدزاده (رح) فرزند مولانا عبدالواحد گُشتی (رح) بنیانگذار مدرسه دینی عین العلوم گُشت شهرستان سراوان را ضایعه بزرگی برای اهل سنت ایران توصیف کردند و ضمن طلب صبر برای بازماندگان، برای آنمرحوم و سایر درگذشتگان دعای خیر نمودند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*