Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
درگیری بین ایران و عربستان منجر به فاجعه ای در جهان اسلام می شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

درگیری بین ایران و عربستان منجر به فاجعه ای در جهان اسلام می شود

مولانا محمدحسین گرگیج در مراسم تشییع پیکر عبدالله براهویی ژند در مسجد جامع ایمان روستای رضاآباد، نسبت به جنگ احتمالی بین ایران و عربستان پس از حادثه منا و عواقب ناگوار آن در جهان اسلام هشدار داد.1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج،ایشان در پاره ای از اظهاراتش گفت: خواسته مسلمانان دنیا اینست که در صورت عمدی بودن و یا کم کاری در حادثه منا، حاکمان سعودی مسلمانان را قانع کنند و با ارائه مدارکی، ابعاد آن را مشخص نمایند که این واقعه عمدی نبوده است، از این رو تحقیق و تفحص به عنوان تدبیر جهان اسلام را در این زمینه خواستاریم، نباید از واقعیت ها چه به زیان و یا سود چشم پوشی کرد.
مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به سخنان روز گذشته دکتر روحانی در مراسم استقبال از کاروان حجاج شهید خاطرنشان کرد: دیروز رییس جمهور محترم به سه نکته ی زبان برادری و عطوفت، زبان دیپلماسی و زبان اقتدار اشاره نمودند، پیشنهاد بنده اینست که در مورد سوم (زبان اقتدار) باید بررسی و مطالعه دقیقی صورت گیرد.
عضو مجمع فقهی ایران ادامه داد: اگر جنگ ایران و عربستان آغاز شود جنگ بین دو ایدئولوژی صورت می گیرد و مردم آن را جنگ شیعه و سنی تعبیر می کنند، ما نمی خواهیم که اتحاد و اقتدار مسلمانان توسط خودشان نابود شود.
ایشان با توجه به چالش های جهان اسلام و توطئه های غرب خطاب به حضار بیان داشت: جهان اسلام در تلاطم جنگ به سر می برد، غرب و شرق در صدد نابودی مسلمانان هستند، امروز در سوریه، عراق، یمن و افغانستان نتیجه اختلافات را می بینیم و باید از این مسایل عبرت بگیریم.
مولانا گرگیج درگیری بین ایران و عربستان را فاجعه ای برای جهان اسلام عنوان نمود و تأکید کرد: در صورت درگیری بین ایران و عربستان منجر به فاجعه ای در جهان اسلام می شود زیرا گروهی متعصب از سنی و شیعه به خاطر دفاع از عقیده، سبب نابودی مسلمانان می شوند.
استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه تصریح کرد: روز گذشته در سالن وزارت کشور آتش سوزی اتفاق افتاد که با این همه امکانات پس از دو ساعت اطفاء حریق، آتش مهار شد اینگونه حوادث گاهی پیش می آیند،ما از حکومتی دفاع نمی کنیم اما باید واقع بینانه به مسایل بنگریم، اگر کوتاهی در حادثه منا رخ داده است باید پاسخگو باشند، اگر هم اینگونه نبوده که درست نیست ما دو ملت را نسبت به هم بدبین کنیم.

خبرنگاران در انتشار خبر امانت داری و صداقت را در نظر بگیرند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از سخنانش با توجه به تحریف سخنانش در پی مصاحبه با وی پس از حادثه منا ضمن انتقاد از این موضوع گفت: از عزیزانی که با ما مصاحبه می کنند و سخنان ما را منتشر می کنند امانت داری و صداقت را در نظر بگیرند، متأسفانه برخی عنوان هایی را تیتر می کنند که از زبان ما خارج نشده است و یا اینکه برخی مصاحبه ها را به علماء نسبت داده اند.
مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه افزود: ما اگر با کسی دشمنی داریم با دروغ بزرگنمایی نکنیم و با صداقت پیش برویم، دو جنگ جهانی پیش از این توسط مسیحیان انجام شد که تلفات بسیاری به همراه داشت، جنگ سوم جهانی را مسلمانان به راه نیندازند.
ایشان در پایان بار دیگر وقوع این حادثه را به مسلمانان به ویژه خانواده عبدالله براهویی تسلیت گفت و از حضور پرشور مردم و مسئولین در این مراسم قدردانی نمود.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*