Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
بحران فلوجه سبب رنجش خاطر مسلمانان گردیده است - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

بحران فلوجه سبب رنجش خاطر مسلمانان گردیده است

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن اظهار تاسف و نگرانی از بحران شهر فلوجه عراق از سران کشورهای اسلامی خواستند تا در صدد رفع مشکلات و منازعات جهان اسلام باشند.gorgij.net

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان خطبه های جمعه (7 خرداد 95)شهرستان آزادشهر با اشاره به وضعیت نامساعد شهر فلوجه عراق بیان داشتند: بحران فلوجه سبب رنجش خاطر مسلمانان گردیده است، امروز جهان اسلام با چالش و گرفتاری های اساسی مواجه شده است، شهر فلوجه صبح در تسخیر گروهی هست و پس از ظهر به دست گروه دیگری می افتد که این مسأله سبب پریشانی افکار شده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در عین حال تأکید کردند: شهری که همیشه ناآرام باشد شهروندانش در آسایش نخواهند بود، مردم عادی به ظن وابستگی به گروههای مختلف قتل عام می شوند و در نجات جان خود ناتوان هستند، در ماه مبارک رمضان بحران شهروندان فلوجه دو چندان خواهد شد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه افزودند: بحران مالی و غذایی آن ها به گونه ای فاجعه آمیز بود که از حیوانات مُردار و حرام گوشت تغذیه می کردند، از فقر و تنگدستی به این روز افتادند و اکنون نیز جانشان در خطر است.

عضو مجمع فقهی ایران، سران کشورهای اسلامی را مورد خطاب قرار دادند و به آنها توصیه کردند: سران کشورهای اسلامی باید به فکر کشورهای اسلامی به ویژه نقاطی که با اینگونه مشکلات مواجه هستند و سرزمینشان تبدیل به میدان جنگ شده است باشند، اقتصاد و سرمایه کشور و همه زندگی مردم این کشورها نابود شده و جانشان با تهدید روبرو است.

ایشان همچنین در پایان این بخش از اظهاراتشان خطاب به دولتمردان  کشور عراق گفتند: حاکمان کشور عراق هنگامی که این شهرها را تصرف می کنند مراقب باشند که افراد بیگناهی در پی محاصره نتوانسته اند از شهر بگریزند و مظلوم واقع شده اند پس نباید آن ها را به گمان تروریست بودن و یا هر تهمتی از بین برد، خداوند تمام مشکلات کشورهای اسلامی همچون سوریه، عراق، یمن و سایر نقاط  را حل نماید و ظالمان و ابر قدرت هایی را که به بهانه مبارزه با تروریسم دست به جنایت و کشتار دسته جمعی می زنند را نابود گرداند.

*رمضان ماه نزول تمام کتب آسمانیست

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در بخش نخست خطبه های این هفته پس از تلاوت بخشی از آیه 185 سوره بقره (شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ فَمَن شَهِدَ مِنكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ)اظهار داشتند: ماه رمضان، ماه نزول قرآن هست، در اکثر تفاسیر بیان شده است که همه کتب آسمانی و همچنین تمام دستورات و برنامه های الهی به پیامبران پیرامون هدایت انسان ها در این ماه نازل گردیده است.

ایشان با بیان این مطلب که “قرآن راهنمای هدایت بشر است” افزودند:  صفت وصف اول قرآن هدی للناس ذکر شده است، پیامبر (ص) کافة للناس و امت ایشان اُخرجت للناس لقب گرفته اند، وظیفه امت رسول الله (ص) است که تبلیغ و ارشادهای قرآن را به گوش جهانیان برسانند، قرآن مائده آسمانی می باشد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به چالش های جهان اسلام و عدم پایبندی مسلمانان به دستورات قرآنی خاطرنشان کردند: متأسفانه مسلمانان امروزی به دستورات قرآن عمل نمی کنند و از قرآن و راهنمایی هایش فاصله گرفته اند، به همین خاطر جهان اسلام و کشورهای اسلامی با چالش و مشکلات اساسی مواجه شده اند.

مولانا گرگیج ادامه دادند:  امروز دشمنان اسلام و مستکبران دنیا، خندق های آتش را در کشورهای اسلامی برافروخته اند که در آن کودکان و زنان بیگناه می سوزند، به بهانه مبارزه با تروریسم اموال و ذخایر مسلمانان را به غارت می برند و نابود می سازند که این جنایت هایشان به مراتب از جنایت تروریست ها سنگین تر است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به خطبه پیامبر (ص) در پایان ماه شعبان گفتند: ای مردم بر شما یک ماه بزرگ و با برکت سایه افکنده که در آن یک شب، افضل تر از هزار ماه است و عبادت آن شب با 83 سال عبادت برابری می کند، روزه گرفتن آن واجب و قیام لیل و نماز شب (تراویح) سنت است که به همان نسبت عمل فرض محاسبه می شود، پاداش ادای یک فریضه برابر با 70 ثواب آن عمل است.

عضو مجمع فقهی ایران در ادامه شمه ای از فضایل ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار دادند و یادآور شدند: ما باید قدر ماه مبارک رمضان را بدانیم که چنین تحفه ای (قرآن) را به ارزانی بخشیده است، ماه مبارک رمضان ماه صبر و استقامت است و پاداش صبر، بهشت می باشد، رمضان از واژه رمضا گرفته شده که به معنای سوزاندن است، مؤمن در این ماه وجود خود را از لذت های دنیا می سوزاند و از آنها دوری می کند و روز حساب از سوختن در آتش دوزخ نجات پیدا کند.

ایشان همچنین افزودند: هر مؤمنی که در ماه رمضان از نوشیدن آب در روز خودداری می کند خداوند در میدان محشر وی را سیراب می نماید، رمضان ماه برکت و افزایش روزی است، هر شخصی که به روزه دار افطاری دهد ولو خرما یا یک لیوان آب، ضمن مغفرت گناهان از جهنم نجات پیدا می کند و همچنین ثواب روزه بدون کم و کاست از ثواب روزه دار به وی می رسد و اگر روزه دار را به طور کامل سیر کند خداوند روز قیامت از حوض کوثر به او آب می دهد.

مولانا گرگیج با تأکید بر پایبندی بیشتر به برخی اعمال خاص در ماه مبارک رمضان ابراز داشتند: در ماه مبارک رمضان 4 خصلت را در وجود خود حفظ کنید دو خصلت که سبب رضایت خداوند متعال می شود به زبان آوردن دو کلمه  “لاإله إلا الله” و ” استغفرالله” می باشد و دو خصلت بعدی که نیاز خود مؤمن هست طلب بهشت و دعا برای نجات از آتش جهنم است، از این رو در این ماه مبارک انجام این اعمال و سایر اعمال صالح را به خاطر بسپاریم.

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در خاتمه سخنان امروز خود با اشاره به آغاز دوره دو ماهه تفسیر و بحران مالی دارالعلوم فاروقیه گالیکش ازعموم مردم خواستند تا با کمک های نقدی و غیر نقدی و پرداخت زکات مال خود ضمن بهره مندی از ثواب و برکت کلاس قرآن، پاره ای از مشکلات این مرکز فرهنگی و دینی را حل نمایند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*