Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
هیچ شخصی حق اهانت به مقدسات اهل سنت را ندارد - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

هیچ شخصی حق اهانت به مقدسات اهل سنت را ندارد

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با انتقاد شدید از اهانت به مقدسات اهل سنت و مقایسه مسایل امروز کشور با اتفاقات صدر اسلام ضمن تأکید بر حفظ وحدت و حرمت مقدسات بار دیگر خواهان تصویب مجازات قانونی برای هتاکان شدند.gorgij-net

به گزارش پایگاه خبری شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از مراسم نماز جمعه ( 14 آبان 95) شهرستان آزادشهر خاطرنشان کردند: اگر ما اختلاف و منازعات سیاسی با هم داریم نباید آن را به اتفاقات صدر اسلام ربط دهیم، متاسفانه هنگامی که مسئولی مرتکب اشتباهی می شود به جای محاکمه و بازخواست وی، عملش را با وقایع صدر اسلام مقایسه می کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به بازداشت یک دختر بلوچ در سیریک یادآور شدند:  این هفته به حضرات خالد بن ولید و معاویه (رض) اهانت شد و مسئولین طراز اول کشور موظفند با چنین توهین هایی برخورد کنند، اگر یک دختر در شهرستان سیریک به خاطر حرف هایش بازداشت می شود و اکنون با وثیقه آزاد شده است افرادی هم که به صحابه توهین می کنند باید با آنان همینگونه برخورد شود و مورد بازجویی  و محاکمه قرار گیرند.

عضو مجمع فقهی ایران ادامه دادند: همان گونه که این دختر مورد پیگرد قانونی قرار گرفت آنان نیز به همین کیفیت مجازات شوند، افرادی که ادعای پیروی از خط رهبری دارند چگونه بر خلاف فتوای ایشان منویات خود را آشکار می سازند و به مقدسات اهل سنت توهین می کنند؟!

امام جمعه اهل سنت آزادشهر، اصحاب و اهل بیت پیامبر (ص) را جزو مقدسات اهل سنت برشمردند و افزودند: هیچ شخصی حق اهانت به مقدسات اهل سنت را ندارد، اصحاب و همسران پیامبر (ص) برای ما محترم هستند و نباید به این بزرگان توهین شود، صحابه و اهل بیت پیامبر (ص) پس از انبیای الهی، مقدس ترین افراد نزد اهل سنت هستند.

مولانا گرگیج با تأکید بر “حفظ حرمت مقدسات مذاهب و ضرورت هم زیستی مسالمت آمیز” تصریح کردند: باید حرمت مقدسات حفظ شود تا قلوب ما جریحه دار نشود و افرادی که اهانت می کنند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند، همواره تاکید کرده ام نمایندگان مجلس باید برای اهانت کنندگان به مقدسات مذاهب و آیین ها قانون مجازات تصویب کنند، همه ما یک ملتیم ومتعلق به همین خاک هستیم و همانطور که برای دفاع از میهن مان ایستاده ایم نسبت به مسایل عقیدتی خود نیز اینگونه هستیم.

   *هیچ  ستمگری نمی تواند نسبت به شعائر دینی مسلمانان  ایجاد محدودیت کند

عالم برجسته اهل سنت کشور در فراز دیگری از سخنانشان نسبت به اِعمال قانون ممنوعیت پخش اذان توسط شهرداری قدس را مورد نکوهش قرار دادند و بیان داشتند:  رژیم صهیونیستی با پخش اذان در قدس شرقی مخالفت دارد و اذان را سلب آسایش عنوان کرده است، به دستور شهردار از پخش اذان جلوگیری شده و همچنین روز گذشته نظامیان اسراییل غاصب به کرانه باختری رود اردن یورش برده و دست کم 27 نفر شهروند فلسطینی را بازداشت و یک نفر را هم به شهادت رساندند.

مولانا گرگیج ضمن تقدیر از موضع گیری خطیب مسجد اقصی نسبت به این موضوع گفتند: شیخ عکرمه خطیب مسجد اقصی سخنان بسیار زیبایی فرمودند که جای تحسین دارد، ایشان گفتند آیا صدای هواپیما و تانک های جنگی شما مزاحم مردم فلسطین نیستند که صدای اذان ما سلب آسایش می کند؟! شما متعلق به این خاک نیستید که ما را مزاحم فرض می کنید و خودتان دست نشانده استکبار جهانی هستید.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه ” هیچ ظالم و ستمگری نمی تواند نسبت به شعائر دینی مسلمانان محدودیتی ایجاد کند” اظهار داشتند: اذان جزو شعار دینی ما هست و از صدر اسلام تا قیامت پابرجا خواهد ماند، برای مسلمانان جای تأسف است که امروز کشورهای اسلامی تبدیل به گله گوسفند شده اند و هر گرگی برای خود در آن جا به شکار می رود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تصریح کردند: اکثر درگیری های امروز جهان، در کشورهای اسلامی جریان دارند، در یک منطقه امریکا پشتیبانی هوایی دارد و در جای دیگر روسیه خبیث اینگونه عمل می کند و از سوی دیگر مسلمانان یکدیگر را روی زمین هدف قرار می دهند و نابود می کنند.

مولانا گرگیج ضمن انتقاد از سیاست های نادرست سران کشورهای اسلامی و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی گفتند: سران کشورهای اسلامی باید تعصبات قومی و مذهبی را کنار بگذارند و درصدد حل چالش های جهان اسلام باشند، مسلمانان چین حتی اجازه تعلیم و حمل قرآن را ندارند، چین در ترکستان شرقی تمام جنایت ها را علیه مسلمانان انجام می دهد و مساجد را تخریب کرده است.

عضو مجمع فقهی ایران ” آزادی عقیدتی” را حق مسلم هر انسانی دانستند و خاطرنشان ساختند: در منشور سازمان ملل ذکر شده که هر انسانی می تواند بر طبق عقیده اش شعائر دینی خود را برگزار کند، اما متاسفانه امروز مسلمانان از اینگونه مسایل غافلند و به جان هم افتاده اند، رژیم صهیونیستی به قدری گستاخ شده که امروز در سرزمین مسلمانان اذان را ممنوع اعلام می کند.

عالم برجسته اهل سنت کشور درعین حال اضافه کردند: سران کشورهای اسلامی باید در روز قیامت پاسخگوی این مظلومیت مسلمانان باشند، اگر حکام کشورهای اسلامی منسجم و متحد شوند هرگز شاهد چنین گستاخی هایی از سوی چین و اسراییل جنایتکار نسبت به مسلمانان نخواهیم بود.

ایشان با تأکید بر حفظ “وحدت و انسجام اسلامی” خطاب به مسلمانان توصیه کردند: اگر ما متحد شویم هیچ یک از قدرت های غربی و مستکبران دنیا نمی توانند بر ما غلبه کنند و سرمایه ما را به غارت ببرند، هنگامی که یک مسلمان در نقطه ای از دنیا تحت فشار قرار می گیرد همه ما باید از وی دفاع کنیم.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*