Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
قدرت های جهانی در امور کشورهای اسلامی دخالت نکنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

قدرت های جهانی در امور کشورهای اسلامی دخالت نکنند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به افزایش بحران و تنش در خاورمیانه ضمن انتقاد از سیاست های نادرست مستکبران دنیا در منطقه به آنان توصیه کردند که از دخالت در امور کشورهای اسلامی دست بردارند.gorgij-net

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخش پایانی مراسم نماز جمعه (21 آبان 95) شهرستان آزادشهر خطاب به سران امریکا و قدرت های جهانی گفتند: ما به سران امریکا و جنایتکاران هشدار می دهیم که با اسلام و مسلمانان ستیز نداشته باشید، در کشورهای اسلامی جنایت می کنید به گونه ای که پهپادهایتان در آن سوی دنیا مردم بی گناه را بمباران می کنند، یقین داشته باشید به سبب این جنایت ها روزی ریشه کن خواهید شد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر تأکید کردند: از جنایتکاران گذشته درس عبرت بگیرید که نتوانستند کاری از پیش ببرند، نیروی های خود را از خاورمیانه و کشورهای اسلامی بیرون ببرید در غیر اینصورت همانطور که در ویتنام و افغانستان رسوا شدید بیشتر رسوا می شوید.

مولانا گرگیج برگزاری “انتخابات آزاد” را حق ملت ها دانستند و خاطرنشان کردند: در امور کشورهای اسلامی دخالت نکنید و سرنوشت آن را به ملتشان واگذار کنید و همچنین منافع خود را در اشغال این کشورها تصور نکنید، همان گونه که در امریکا نتایج انتخابات را پذیرفتید در کشورهای اسلامی نیز به انتخاب مردم احترام بگذارید.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه افزودند: در برخی از کشورهای منطقه با کودتا صندوق انتخابات همانند صندوق خیریه تا چند روز برای رای گیری پابرجاست، این نوع رای گیری بسیار مضحکانه است که خودشان انتخاب می کنند و به نام مردم ثبت می کنند.

عاالم برجسته اهل سنت کشور تصریح کردند: انتخابات باید آزاد باشد تا مردم بتوانند سرنوشت کشورشان را رقم بزنند، امروز مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم کشته می شوند، به کشورها تجاوز می کنند و انتظار دارند که مردم واکنش نشان ندهند.

ایشان ضمن هشدار به مستکبران دنیا و ابر قدرت های جهانی خطاب به آنان خاطرنشان کردند: توصیه بنده به قدرت های جهانی اینست که در امور هیچ کشوری دخالت نکنند، اینگونه دخالت ها منجر به نابودی خودشان خواهد شد، این مسایل را در نظر بگیرید و دنیا را به آشوب نکشانید.

*انتخابات ریاست جمهوری امریکا نشان داد که مسایل اخلاقی سیاستمداران این کشور بسیار ضعیف است

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امریکا و انتخاب دونالد ترامپ اظهار داشتند:  دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا انتخاب شد، اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری امریکا در تبلیغات انتخاباتی بسیار شرم آور بودند، کشوری که خود را متمدن می داند مسایل اخلاقی در آن زیر صفر است.

مولانا گرگیج در ادامه به سفرنامه مولانا ابوالحسن ندوی (رح) به امریکا اشاره داشتند و افزودند: مولانا ابوالحسن ندوی (رح) در سفرنامه خود به امریکا می نویسند که در آن جا بهار ماشین آلات و ترقی علم و صنعت بود اما انسانیت رو به زوال بود، وقتی انسانیت در وجود افراد مدعی حقوق بشر نباشد چگونه می توانند ادعای حقوق بشر و مسایل اخلاقی کنند؟!

عضو مجمع فقهی ایران همچنین تحلیل و بررسی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری امریکا داشتند و خاطرنشان ساختند: در انتخابات ریاست جمهوری امریکا طبق گفته مردمشان انتخاب بین بد و بدتر بود که بد(کلینتون) و بدتر(ترامپ) بود که متاسفانه بدتر را انتخاب کردند، مردم شخصی را انتخاب کردند که از نظر مسایل اخلاقی بسیار ضعیف است.

ایشان اضافه کردند: علت انتخاب ترامپ این بود که وی در تبلیغات انتخاباتی خود مدعی مبارزه با دروغ، تزویر و فساد بود و از آنجایی که مردم از سیاست های سردمداران امریکا در دنیا به ستوه آمده بودند وی را برگزیدند، آینده و زمان در مورد ترامپ قضاوت خواهد کرد و ما آگاه هستیم که او از همه بدتر هست.

*جوانان در انتخاب دوست بررسی دقیق داشته باشند

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در بخش اول خطبه های جمعه به مسئله انتخاب دوست اشاره کردند و پس از تلاوت آیات 27 تا 29 سوره فرقان بیان داشتند: دوست شایسته سبب نجات و دوست ناباب سبب هلاکت در دنیا و آخرت می شود، در انتخاب دوست باید ویژگی های شخصیتی او و همچنین اطرافیانش را مورد بررسی قرار دهیم، در زمینه انتخاب دوست باید از افراد مجرب مشورت بگیریم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در تبیین ویژگی های دوست خوب با استناد به روایتی از تفسیر قرطبی گفتند: یک دوست خوب سه صفت دارد وقتی او را ببینیم به یاد خدا بیفتیم، دوم هنگام مکالمه با وی به علم و آگاهی های ما افزوده شود و سومین صفت اینست کردارش به گونه ای باشد که ما را به یاد قیامت بیندازد.

ایشان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در این باره ابراز داشتند: مثال دوست بد همانند رفتن به یک کوره آهنگری است که وقتی در آن جا باشیم ممکن است پرزها و دود آتش ما را آزار دهد و اگر هم اینگونه نباشد حداقل بوی نامطبوع آن جا به مشاممان می رسد، دوست خوب نیز مانند مغازه عطر فروشی است که وقتی به آنجا مراجعه کنیم یا عطری  هدیه می گیریم و یا می خریم و اگر هم اینگونه نباشد همان خوشبویی که در آن جا به ما می رسد کفایت می کند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه سخنانشان توصیه کردند: امروز جوانان به سبب همنشینی با افراد ناباب به اعتیاد، فحشا و حتی انواع جنایت روی آورده اند، درهفته گذشته در مجلس قانونی تصویب شد که حمل سلاح سرد جرم محسوب می شود و این مسئله خوبی هست که از نظر فیزیکی از وقوع جرم جلوگیری می شود ولی ما باید معنویات را در جامعه افزایش دهیم تا جرم و جنایت کاهش یابد.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*