Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مولانا گرگیج خواستار آزادی مولوی فضل الرحمن کوهی شدند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مولانا گرگیج خواستار آزادی مولوی فضل الرحمن کوهی شدند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به احضار و بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ سرباز، ضمن درخواست آزادی ایشان و توصیه مسئولین امر به درایت و حکمت، مردم بلوچستان را به حفظ  آرامش و وحدت فراخواندند.gorgij.net

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از خطبه های جمعه (18 فروردین 96) شهرستان آزادشهر گفتند: مسئله ای که این هفته توجه همگان را جلب کرد بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ بود، ایشان یکی از خیرخواهان جامعه هست که همواره به خاطر دغدغه های مذهبی و مشکلات معیشتی مردم، تذکراتی را به مسئولین گوشزد می کردند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به احضار و بازداشت مولوی فضل الرحمن در دادگاه ویژه روحانیت مشهد اظهار داشتند: مولوی فضل الرحمن برای احترام به قانون طی یک تماس تلفنی راهی دادگاه ویژه روحانیت مشهد می شود در حالی که هیچ شخصی تا هنگام صدور اخطاریه و حتی در برخی موارد حکم جلب با یک تماس تلفنی به دادگاه مراجعه نمی کند، متاسفانه این عالم واراسته هنوز تا این لحظه آزاد نشده اند که این موضوع، پیامدهایی را در منطقه بلوچستان به دنبال داشته است.

عضو مجمع فقهی ایران در ادامه توصیه هایی به مسئولین دادگاه ویژه روحانیت داشتند و خطاب به آنان گفتند: بنده به مسئولین امر به ویژه دادگاه ویژه روحانیت توصیه می کنم که با حکمت و درایت این مسئله را حل کنند، امروز همه می بینیم که آتش اختلاف، چه ویرانی ها و بدبختی هایی را بر سر کشورهای اسلامی آورده است لذا باید با درایت و اندیشه در جهت حفظ امنیت و اُخوت تلاش کنیم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه “سخنان علمای اهل سنت همواره از روی دلسوزی برای نظام بوده است” خاطرنشان کردند: امر به معروف و نهی از منکر یکی از وظایف علما می باشد، بهترین راه حل ممکن در حال حاضر اینست که مولانا فضل الرحمن آزاد شود تا این مسئله موجب رضایت و خرسندی مردم گردد.

مولانا گرگیج همچنین مردم بلوچستان را به حفظ آرامش و خونسردی فراخواندند و خطاب به آنان توصیه کردند: بنده به مردم غیور بلوچستان توصیه می کنم که در این مقطع زمانی حساس آرامش و انسجام خود را حفظ نمایند و از روش های قانونی مسایل را پیگیری کنند، ریش سفیدان و علمای منطقه اظهار دارند که همواره چنین مسایلی را از راه های قانونی پیگیری کرده اند اما متاسفانه جوانان بی اعتماد شده اند و معتقدند هر شخصی که به این مکان ها احضار شده دیگر بازنگشته است.

عالم برجسته اهل سنت کشور ادامه دادند: پیش از این وعده هایی مبنی بر آزادی زود هنگام مولوی نقشبندی به مردم داده شد اما آزادی ایشان سه سال طول کشید، علما از محبوبیت ملی برخوردار هستند پس نباید به گونه ای عمل شود که امنیت منطقه بلوچستان و یکی از قطب های اقتصادی کشور با تهدید مواجه شود.

ایشان در خاتمه ضمن درخواست آزادی امام جمعه پشامگ خاطرنشان ساختند: تقاضای ما از مسئولین امر این است که مولوی فضل الرحمن کوهی را هر چه سریعتر آزاد کنند و مردم نیز خونسردی خود را حفظ کرده و با گفتمان و روش های مسالمت آمیز این موضوع را پیگیری نمایند تا وحدت و امنیت منطقه به خطر نیفتد.

*حمله شیمیایی خان شیخون سوریه جنایت علیه بشریت بود

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامۀ بیاناتشان ضمن اظهار تاسف شدید از حمله شیمیایی اخیر به شهرک خان شیخون در استان ادلب سوریه تصریح کردند: استفاده از سلاح های شیمیایی در خان شیخون سوریه فاجعۀ بسیار عمیقی بود و قلب هر شخصی که فطرت انسانی در وجودش هست را به درد آورد، این حادثه برای جهان بشریت تاسف آور است.

مولانا گرگیج ضمن آرزوی نابودی عاملان این جنایت اظهار داشتند: همانند کشتار غیر نظامیان در موصل تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، فقط یک مسئله برای ما باقی مانده است که دست به دعا می شویم و نابودی عاملان این حادثه را از خداوند متعال خواستاریم.

عضو مجمع فقهی ایران ادامه دادند: شما این جنایت ها را انکار می کنید اما خداوند غافل و بی خبر نیست و همان بلاهایی که بر سر کودکان سوری آوردید به خودتان بازمی گرداند و همانگونه که سوریه را نابود کردید خودتان نابود خواهید شد، خداوند افرادی که چنین جنایت هایی را مرتکب می شوند به جان یکدیگر بیندازد، ما حملات امروز امریکا را محکوم می کنیم همانگونه که حملات روسیه را نیزمحکوم کردیم.

ایشان با بیان این که ” ملت بی گناه سوریه به کدامین گناه کشته می شوند؟! ” افزودند: خداوند تمامی عاملان و افرادی که در پشت صحنه این جنایات هستند را نابود بگرداند، این حمله جنایت علیه بشریت بود و ما در هر هفته شاهد کشتار و زخمی شدن حدود500 نفر از مسلمانان بی گناه در منطقه هستیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه گفتند: امروز جنایتکاران غرب و شرق به خاطر رسیدن به اهداف خود، دین و امت مسلمه را نابود می کنند، این حکام جنایت کار مانند فرعون به حکومت خود می نازند اما قدرت خداوند فوق قدرت هاست و ان شاء الله این جنایتکاران را نابود خواهد کرد.

مولانا گرگیج در پایان مراسم نمازجمعه شهرستان آزادشهر با اشاره به حملات تروریستی سن پترزبورگ روسیه ضمن محکومیت هرگونه عملیات انتحاری و بمب گذاری، خواستار بازنگری سران روسیه به اعمال خود در منطقه خاورمیانه شدند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*