Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
جلوی افراد بی مسئولی که به مولانا عبدالحمید اهانت می کنند گرفته شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

جلوی افراد بی مسئولی که به مولانا عبدالحمید اهانت می کنند گرفته شود

مولانا محمدحسین گرگیج با انتقاد شدید از اهانت و افتراهای اخیر نسبت به مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان ضمن تاکید بر لزوم وحدت و عدم تبعیض در کشور، خواهان برخورد مسئولین با هتاکان شدند.@molanagorgij

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از اظهاراتشان در مراسم نماز جمعه (25 فروردین 96) شهرستان آزادشهر گفتند: امروز شاهد بحران و اوضاع متشنج منطقه هستیم اما متاسفانه با این حال برخی افراد بی تدبیر یک روز به صحابه (رض) و روز دیگر به مولانا عبدالحمید اهانت می کنند، هر هفته چنین مسایلی رخ می دهند و اگر ما اعتراضی هم داشته باشیم متهم به تفرقه افکنی می شویم.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به اهانت یک شبکه ماهواره ای به مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: باید جلوی افراد بی مسئولی که از شبکه های ماهواره ای در مورد مولانا عبدالحمید افترا و دروغ می گویند گرفته شود، آیا داشتن چندین همسر و ساخت وساز منزل و مسجد جرم هست؟! هنگامی که یک شخصیت علمی همچون مولانا در سفر به یک کشور اسلامی با یک شخص مشهور دیدار می کند برایش جرم محسوب می شود.

عضو مجمع فقهی ایران ادامه دادند: آیا مسئولین رده بالای کشور که با افراد غیر مسلمان و غیر مختون دیدار کردند و دست دادند و پرچم ما در کنار پرچم امریکا قرار گرفت مجرم شناخته شدند؟! ما هرگز تمایل نداریم چنین سخنانی بگوییم اما متاسفانه برخی افراد هر هفته یک بحران جدید ایجاد می کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه خواستار برخورد مسئولین با اهانت کنندگان شدند و بیان داشتند: مسئولین باید جلوی چنین افراد بی مسئول را بگیرند و طوری نشود که در بین شیعه و سنی و اقوام دودستگی ایجاد شود، ما در یک کشور زندگی می کنیم لذا باید به باورها و شخصیت های مذهبی یکدیگر احترام قایل شویم.

ایشان در ادامه افزودند: یک شخص بی تدبیر مدعی می شود که خود اهل سنت به حساب مولوی عبدالحمید می رسند، کدام شخص سُنی هست که حتی به سایه مولانا عبدالحمید نگاه بدی داشته باشد؟! اگر شهروند اهل سنتی نسبت به مولانا نگرش منفی داشته باشد اهل سنت نیست.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن تاکید بر ضرورت وحدت و عدم تبعیض در بین اقوام و مذاهب کشور خاطرنشان ساختند: اوضاع کشور را بحرانی نکنید و باید با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنیم و خادم ملت باشیم، تبعیض و تکفیر حرام و ناجایز هستند و نباید با احساسات و باورهای مذهبی مردم بازی شود، بارها مشاهده کردیم که اگر بحرانی بر علیه مولانا عبدالحمید ایجاد شده است خود ایشان آن بحران را مدیریت کرده و مردم را به آرامش فراخوانده اند.

مولانا گرگیج تصریح کردند: ما به جای اینکه قدر چنین شخصیت هایی را بدانیم آنان را تخریب می کنیم و بر علیه آنان افترا و دروغ را روا می داریم، علمای اهل سنت وابسته به بیگانگان نیستند بلکه مستقل می باشند.

عالم برجسته اهل سنت کشور، وحدت و انسجام را دو نیاز اساسی کشور دانستند و بیان داشتند: نیاز امروز امت مسلمه به وحدت و انسجام است و با این دو فاکتور می توان کشور را آباد کرد زیرا اختلاف و تفرقه سبب ویرانی بسیاری از کشورها شده است، ما باید امروز به فکر رفع بحران ها و سلامت اجتماعی کشور باشیم و از پرداختن به مسایل پوچ و باطل خودداری کنیم.

* در انتخابات باید فراقومی و فرا مذهبی عمل شود

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از سخنان امروز خود با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خطاب به مردم گفتند: انتخابات برای ما سرنوشت ساز است و باید در آن حضور فعالی داشته باشیم، انسان صالح و اصلح را انتخاب کنیم و شخصی که خدمتگذار است و شجاعت  ودیانت دارد را برگزینیم، رای شما امانت است پس باید آن را به اهلش بسپارید.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه افزودند: رای خود را به شخصی بدهید که از وی شناخت کامل دارید و همچنین کاندیدهای انتخاباتی برای خدمت به میدان بیایند، در انتخابات باید فراقومی و فرا مذهبی عمل شود تا افراد شایسته ولایق انتخاب شوند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*