Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مولانا گرگیج خواستار توجه دولت آینده به حقوق شهروندی اهل سنت شدند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مولانا گرگیج خواستار توجه دولت آینده به حقوق شهروندی اهل سنت شدند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به نزدیک شدن روز انتخابات، مواضع اهل سنت را در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری تبیین نمودند و بر ضرورت آزادی های مذهبی و مشارکت اهل سنت در بخش مدیریت های کلان کشوری در دولت دوازدهم تاکید کردند.IMG_8088

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از اظهاراتشان در مراسم نماز جمعه (22 اردیبهشت 96) شهرستان آزادشهر گفتند: اهل سنت ایران تا کنون انتخابات را تحریم نکرده اند و نخواهند کرد و به خاطر تعیین سرنوشت کشور در آن شرکت می کنند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به مواضع علمای اهل سنت در قبال انتخابات خاطرنشان ساختند: علمای اهل سنت دستوری مبنی بر تحریم انتخابات صادر نکرده اند بلکه همواره در انتخابات شرکت نموده و آن را جزو وظایف خود بر می شمارند، ما میهن مان را دوست می داریم و خواهان تدوام امنیت در سطح کشور هستیم.

مولانا گرگیج در ادامه با بیان انتظارات جامعه اهل سنت از دولت دوازدهم خطاب به نامزدان انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشتند: کاندیداهای انتخاباتی در گفتار خود صراحت و صداقت داشته باشند که این موضوع صمیمیت ملی را در پی دارد، کاندیداهای ریاست جمهوری باید برنامه های خود را در قبال مشارکت اهل سنت در مدیریت های کلان کشوری روشن کنند و بگویند آیا در دولت خود، برنامه ای پیرامون مشارکت اهل سنت در بخش مدیریت و یا انتصاب وزیر و استاندار در نظر گرفته اند؟! امروز آخرین روز مناظره هست و باید این مسئله را برای شهروندان اهل سنت مشخص کنند تا بتوانند به آن ها اعتماد کنند و تصمیم بگیرند.

ایشان ادامه دادند: خواسته ما از دولت آینده، تامین آزادی های مذهبی شامل ساخت مساجد و عدم ممانعت از سفرهای برون استانی علمای سرشناس اهل سنت می باشد، اشخاصی که برای تبلیغ و تعلیم دین سفر می کنند با محدودیت روبرو نشوند زیرا این نظام کمونیستی نیست که شخصی در منزل به صورت مخفیانه دین را اشاعه کند، آزادی های شخصی علمای اهل سنت خواسته سوم ما از دولت بعدی کشور هست و ما انتظار داریم که در این ایام حقوق اهل سنت به صراحت بیان گردد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت ایران در خاتمه بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در روز 29 اردیبهشت 96 تاکید کردند.

*مسئولین به وضعیت معیشتی معدن چیان آزادشهر رسیدگی کنند

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به حادثه معدن یورت آزادشهر و دیدار با خانواده های جانباختگان تصریح کردند: آمار تلفات حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر تا روز گذشته به 44 نفر رسید، بنده در دیداری که با خانواده های آنان داشتم از ظلم و اجحافی که در حقشان صورت گرفته بود گلایه مند بودند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با مطرح کردن گلایه های خانواده معدن چیان گفتند: کارگران این معدن به خاطر هزینه های گزاف بیمه از این مسئله محروم بودند و بیمه های آنان در قالب آرایشگر، نجار و خیاط بوده که این موضوع جای تاسف است، متاسفانه معدن چیان با داشتن چنین شغل سختی از امکانات اولیه و حتی مسکن نیز محروم بودند.

مولانا گرگیج در ادامه بیان داشتند: افرادی که منافع این معدن در اختیار آنان( دولت و یا بخش خصوصی) قرار می گرفت اکنون باید پاسخگوی این بی تدبیری باشند، معدن چیان حتی ماه ها حقوق دریافت نکردند و بارها اعتراضات آنان بی پاسخ ماند.

ایشان رسیدگی به مشکلات بازماندگان را مهمترین خواسته مردم منطقه از مسئولین عنوان کردند و اظهار داشتند:  درخواست ما از مسئولین مربوطه این است که این کارگران ابتدا باید بیمه کار شوند، سابقه کار آنان ثبت شود و مسئولین قضایی و نمایندگان استان ابعاد این حادثه را به طور جد بررسی کنند و با مسببین آن برخورد شود ، دولت باید به فریاد این قشر محروم توجه کند و مسکن و سایر امکانات رفاهی را در اختیارشان قرار دهد، از طرف رییس جمهور کمک هایی شده که در مقابل این حادثه بسیار ناچیز است، ما همواره مدافع حقوق این مظلومان هستیم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش همچنین در بخش نخست خطبه های امروز طی سخنانی کوتاه با بیان اینکه ” صداقت در هر میدانی موجب کامیابی می شود” راستگویی را از خصوصیات برجسته پیامبران الهی عنوان کردند.

 

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*