Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
علمای اهل سنت همواره با افراط گرایی مخالف هستند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

علمای اهل سنت همواره با افراط گرایی مخالف هستند

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن محکومیت حوادث تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی و آرامگاه امام خمینی (رح) گفتند: اسلام دین رأفت و مهربانی است و علمای اهل سنت هرگز افراط گرایی و تندروی را تایید نمی کنند.IMG_8337

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فرازی از اظهاراتشان در مراسم نمازجمعه (19 خرداد96) این شهرستان با نکوهش حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران تصریح کردند: حادثه ای تروریستی در تهران رخ داد و منجر به شهادت و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان شد که اکثر آن ها مراجعه ‌کنندگان به نمایندگان مجلس بودند و این موضوع موجب ناراحتی ما گردید.

ایشان با تاکید بر اینکه ” اقدامات تروریستی مورد تایید علمای اهل سنت نیست” خاطرنشان ساختند: علمای سرشناس اهل سنت همواره تاکید کرده اند که با افراط گرایی مخالف هستند، اسلام، دین رأفت و مهربانی است و به ما عملیات انتحاری و قتل عام مردم بی گناه را تعلیم نداده است بلکه همیشه مخالف افراط گرایی و تندروی می باشد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه افزودند: اسلام در زمان جنگ با کُشتن زن و کودک مخالف است از این رو ما مظلوم ستیز نیستیم بلکه استکبار ستیزیم، دین اسلام، اجازه جنگ با مظلوم را صادر نکرده است و با حملات کورکورانه مخالفت دارد.

عالم برجسته اهل سنت کشور با بیان اینکه ” ترور و تروریسم از دیدگاه اسلام محکوم هستند” تصریح کردند: از نظر ما چنین اقداماتی دائما محکوم هستند و آن ها را تایید نمی کنیم، به خاطر داشتن چنین اعتقاداتی بارها مورد تهدید این گروههای افراطی قرار گرفته ایم که البته اعتنایی هم به آن نداشتیم زیرا هدف ما نشر قوانین و شریعت اسلامی است و همان سخن را می گوییم که اسلام به ما دستور داده اند.

عضو مجمع فقهی ایران در پایان این بخش از سخنانشان ضمن آرزوی بهبودی و شفای عاجل برای مصدومین این حادثه، علو درجات و مغفرت برای جان باختگان را از درگاه خداوند متعال خواستار شدند.

*هدف ما از انتقادات در نمازجمعه صرفا رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولین است

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به اعتراض نهادهای امنیتی نسبت به سخنان ایشان در خصوص  پلمپ نمازخانه یافت آباد تهران و عدم صحت این خبر تصریح کردند: بنده هفته گذشته به پلمپ نمازخانه یافت آباد تهران اشاره کردم که البته در اظهاراتم از ارگان خاصی در مورد پلمپ کردن آن سخنی نگفته بودم.

مولانا گرگیج در ادامه افزودند: در خبرهایی که به طور گسترده در فضای مجازی پخش شد از واژه پلمپ استفاده شده بود که واکنش بنده نسبت به این موضوع (پلمپ نمازخانه) بود، برخی افراد این سخنانم را به وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی منتسب کرده بودند که این ارگان ها به نزد من مراجعه کردند و گلایه داشتند که چرا چنین خبر نادرستی را از تریبون نماز جمعه عنوان کرده ام، ما هم دوست داریم که چنین اخباری دروغ باشند و هیچ نمازخانه و مسجدی پلمپ نشود.

ایشان در عین حال تاکید کردند: ما این شجاعت را داریم که اگر خبر کذبی گفتیم آن را تکذیب و عذرخواهی کنیم اما مسئولین امر نیز مراعات حال شهروندان اهل سنت را داشته باشند، البته ناگفته نماند در نمازخانه یافت آباد تشنجی صورت گرفته است و برخی افراد غیر مسئول به خلفای راشدین و مقدسات اهل سنت اهانت کرده بودند و این قیل و قال ها و توهین هایی که در آن جا صورت گرفت انکار نشدنی هستند.

مولانا گرگیج خطاب به مسئولین ذی ربط و نهادهای امنیتی توصیه کردند: ما به مسئولینی که از سخنان ما ناراحت می شوند گوشزد می کنیم که اگر ما اشتباه لفظی مرتکب شدیم آن را پس می گیریم اما همینطور از مسئولین انتظار داریم جلوی افرادی که نسبت به برادران اهل سنت رفتارهای خودسرانه انجام می دهند را بگیرند تا نتوانند مانع عبادت شان شوند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر خاطرنشان ساختند: ما گلایه شما را می پذیریم اما این توقع را داریم که نگذارید افرادی تنگ نظر، مردم را به خاطر عقاید مذهبی تحت فشار بگذارند، نباید شهروندان اهل سنت در هیچ نقطه ای از کشور مشکلی برای اقامه نماز داشته باشند.

ایشان در خاتمه با تاکید بر تحکیم وحدت و زندگی مسالمت آمیز همراه با صلح و آرامش در کنار یکدیگر بیان داشتند: هر شخصی باید بتواند آزادانه مطابق مسلک و مذهبش شعائر دینی خود را برگزار کند و این خواسته جامعه بشری هست، اگر ما نسبت به برخی مسایل انتقاد می کنیم هدفمان رساندن این مشکلات به گوش مسئولین است تا جلوی تنگ نظرانی که ظلم و اجحافی در حق شهروندان اهل سنت می کنند را بگیرند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*