Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دولت دوازدهم در انتصابات بر اصل شایسته سالاری توجه کند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دولت دوازدهم در انتصابات بر اصل شایسته سالاری توجه کند

مولانا محمد حسین گرگیج با توجه به نزدیک شدن زمان تحلیف دکتر روحانی رییس جمهور دولت دوازدهم به مطالبات قانونی جامعه اهل سنت اشاره کردند و با تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام از ایشان خواستند در انتصابات دولت دوازدهم بر اساس شایسته سالاری عمل کند.photo_2017-06-22_07-00-39

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخش پایانی سخنانشان در مراسم اختتامیه بیست ونهمین دوره ترجمه و تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش که شامگاه 27 رمضان المبارک (31 خرداد 96) برگزار شد با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفتند: مردم با رای خود جمهوری اسلامی را بیمه کردند، اکثریت ملت ایران، مسلمان هستند و اسلام را دوست دارند، کشور ما اسلامی هست و مردم نیز با رای خود به آن منزلت بخشیدند، در واقع رای مردم، رای به اسلام، قرآن و دین بود.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه  “ایران رنگین کمان اقوام و مذاهب است” خاطرنشان ساختند: ملت ایران میهن خود را دوست دارند، ایرانیان از هر قشر و مذهبی که باشند به کشور خود  وفادارند و به همین سبب با حضور پرشور خود پای صندوق های رای آمدند و وظیفه خود را به خوبی انجام دادند.

عالم برجسته اهل سنت کشور ضمن تاکید بر رعایت حقوق ادیان و مذاهب مختلف کشور تصریح کردند: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات به مسئولین ارج نهادند پس باید حق همه ادیان و مذاهب اعم از شیعه و سنی، کلیمی، زرتشتی، مسیحی و همه ادیانی که به رسمیت شناخته شده اند رعایت شود.

ایشان ادامه دادند: شرکت در جنگ فقط مختص هموطنان شیعه نبود بلکه همه ملت اعم از ادیان و مذاهب مختلف، وطن، ناموس و حقوق خود را از دستبرد دشمن حفظ‌ کردند لذا همان طور که در زمان گرفتاری و مشکلات کشور شریک بودند در زمان رفاه و شادی و توزیع پست ها هم باید سهیم باشند.

مولانا گرگیج با تاکید بر رعایت صحیح قانون اساسی کشور و عدم تبعیض اظهار داشتند: قانون اساسی، نخستین مصوبه ای بود که توسط اعضای مجلس خبرگان تدوین شد، در این قانون، حق ملت، اقوام و مذاهب مشخص شده است از این رو از رییس جمهور محترم انتظار داریم که بدون تبعیض این قوانین را اجرایی کند و بدون توجه به دین و مذهب شهروندان، یکسان نگری داشته باشد.

عضو مجمع فقهی ایران افزودند: تمامی اقوام و مذاهب، ایرانی هستند لذا باید حقوق همه آنان رعایت شود و رییس جمهور عزیزمان بر اساس شایسته سالاری عمل کند، امور باید به افراد متخصص، لایق و توانمند و خادم واگذار شود و نباید در این زمینه بر اساس مذهب و عقیده اشخاص عمل کرد.

ایشان با اشاره به انتظارات جامعه اهل سنت از دولت دوازدهم خطاب به دکتر روحانی گفتند: ما از دولت دوازدهم، انتصاب وزیر و استاندار اهل سنت را انتظار داریم، نیروهای مسلح متعلق به کل کشور هستند پس در تمامی پست ها و انتصابات از قبیل نیروهای نظامی و انتظامی بر اساس شایسته سالاری عمل شود تا از هر قوم و مذهبی در سطوح بالای مدیریتی کشور نیرو داشته باشیم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: در زمینه حق رای، همه برابر هستند لذا باید در حقوق شهروندی هم یکسان باشیم، ما خواستار اجرای کامل قانون اساسی و رعایت حقوق شهروندی از سوی دولت دوازدهم هستیم.

*اهل سنت در تمام نقاط کشور برای برگزاری شعائر مذهبی آزاد باشند

مولانا گرگیج در ادامه با اشاره به برخی از خواسته های اهل سنت در خصوص آزادی های مذهبی گفتند: برخی دوستان از ما انتقاد می کنند که شما در سخنان خود به گونه ای جلوه می دهید که اهل سنت ایران تحت فشار و ظلم هستند، در واقع سخنان ما به مکان هایی که اهل سنت اکثریت هستند مربوط نمی شود بلکه حقوق شهروندان اهل سنت در مناطقی که اقلیت به شمار می روند را متذکر می شویم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خاطرنشان ساختند: باید تسهیلاتی در اختیار شهروندان اهل سنتی که در مناطق دور افتاده کشور اقلیت به شمار می روند قرار گیرد، تبلیغ تعالیم دینی در همه نقاط آزاد باشد تا جوانان به انحراف کشیده نشوند، افرادی که برای ترویج دین تلاش می کنند مورد تقدیر قرار گیرند و نباید تحت فشار باشند که در این زمینه  گزارش های فراوانی به دست ما رسیده است.

ایشان با انتقاد از رفتارهای سلیقه ای برخی افراد در مواجهه با شهروندان اهل سنت تصریح کردند: مسئولین اجازه ندهند افراد غیرمسئولی همانند نمازخانه یافت آباد تهران مانع برگزاری شعائر مذهبی اهل سنت شوند، شهروندان اهل سنت در نقاط دور افتاده کشور نباید برای اقامه نمازهای جماعت و اعیاد مشکلی داشته باشند که اگر باز هم چنین اتفاقی رخ دهد از همین تریبون مورد انتقاد ما قرار خواهند گرفت.

مولانا گرگیج در ادامه افزودند: ما زبان گویای ملت هستیم و خواسته های آنان را از تریبون بیان می کنیم، حقوق هموطنان زرتشتی، کلیمی و مسیحی نیز رعایت شود تا بتوانند شعائر مذهبی خود را به خوبی برگزار کنند، ما فقط حقوق یک قشر و مذهب را مدنظر قرار نمی گیریم بلکه فراقومی و فرا مذهبی عمل می کنیم.

*علمای طراز اول با اشغالگری، ترور و افراط گرایی مخالف هستند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به رویکرد علمای اهل سنت در خصوص مبارزه با افراط گرایی اظهار داشتند: علمای برجسته اهل سنت کشور همواره  با اشغالگری مخالف هستند و به هیچ گروهی اجازه نمی دهند که ملت و کشوری را اشغال کنند، ما با افراط گرایی مخالف هستیم پس هیچ شخصی اجازه ندارد انسان های بی گناه را ترور کند.

ایشان ضمن  نکوهش ترورهای کور و بی هدف گروه های تندرو تصریح کردند: ترور انسان های بی گناه و کسانی که در حال اقامه نماز هستند کار بسیار شنیعی است، به گفته مولانا عبدالحمید این افراد از کجا چنین فتواهایی را آورده اند، پیامبر (ص) هرگز چنین اجازه ای نداده است که زنان و کودکان بی گناه و افرادی که در حال عبادت هستند را هدف قرار دهیم بلکه اسلام فقط دستور جنگ با دشمن را صادر کرده است.

عالم برجسته اهل سنت کشور در خاتمه سخنانشان با تاکید بر اینکه “اسلام دین صلح و آرامش است” اظهار داشتند: ما با افراطیون مذهبی مخالف هستیم و تا کنون برای اعمالشان پیام تبریک صادر نکرده ایم زیرا مورد تایید ما نیستند، تندروی از سوی هر گروهی که اتفاق بیفتد محکوم است، اگر معدود افرادی گناهی مرتکب شدند و دچار انحراف بودند نباید آن را به حساب همه نوشت.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*