Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مولانا گرگیج خواستار برخورد قاطع با پیمانکاران خاطی مسکن های دولتی شدند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مولانا گرگیج خواستار برخورد قاطع با پیمانکاران خاطی مسکن های دولتی شدند

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن انتقاد از سهل انگاری پیمان کاران در ساخت و ساز مسکن های دولتی که موجب تلفات سنگین در زلزله اخیر غرب کشور شد از مسئولین رده بالای کشور خواستند بدون اغماض با خاطیان برخورد کنند.33819D5C-0C4B-44ED-9B65-361DCCD55D6C

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخش پایانی خطبه های جمعه (26 آبان 96) شهرستان آزادشهر با اشاره به زلزله مهیب غرب کشور ضمن اظهار همدردی با داغدیدگان گفتند: زلزله اخیر غرب کشور مصیبت بسیار بزرگی برای ما بود، مسئولین رده بالای کشور در خصوص ساخت و سازهای مسکن نظارت دقیق داشته باشند و چنین امور حساسی را باید به افراد امین و متخصص بسپارند.

ایشان در ادامه افزودند: بیمارستان هایی که پیش از انقلاب در کرمانشاه ساخته شده بودند در زلزله سالم ماندند اما به بیمارستان های نو ساز آسیب جدی وارد شد، این مسئله بیانگر این است که پیمانکاران امین و متخصص نبوده اند و فقط بیست درصد بودجه را صرف ساخت و سازها کرده اند اما 80 درصد دیگر آن را به جیب زده اند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خواستار برخورد قاطع مسئولین رده بالای کشور با پیمانکاران خاطی شدند و تصریح کردند: باید چنین افراد خائنی به شدت مجازات شوند، همین زلزله در کشور جنگ زده و فلج عراق نیز رخ داد ولی تلفات چندانی نداشت پس مسئولین چنین افرادی که جان و مال مردم را به خطر می اندازند توبیخ کنند.

عضو اصلی مجمع فقهی ایران، علت اصلی تلفات سنگین در زلزله کرمانشاه را عدم کارشناسی دقیق در ساخت و سازهای دولتی دانستند و اظهار داشتند: باید چنین کارهای حساسی به افراد مجرب سپرده شود و روابط بر ضوابط غلبه نکند لذا باید با پیمانکاران خاطی بدون اغماض و چشم پوشی برخورد شود، در زمینه ساخت و ساز مسکن های دولتی، کارشناسی دقیق نبوده است پس باید این افراد تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور در خاتمه این بخش از سخنانشان از عموم هموطنان خواستند تا با کمک های نقدی و غیر نقدی و تامین مایحتاج ضروری زلزله زدگان به یاری آنان بشتابند تا برخی از آلام و مشکلاتشان هموار شود.

⏮افرادی که به نام اهل سنت در مراسم عزا و جشن تولد شرکت می کنند هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارند

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به سالگرد رحلت پیامبر(ص) و شهادت حضرت حسن مجتبی (رض) مطابق با تقویم برادران شیعه به تبیین عقیده اهل سنت در خصوص برگزاری مراسم سوگ پرداختند و خاطرنشان ساختند: طبق باور اهل سنت مراسم عزا و سالگرد تولد برای بزرگان اسلام جایز نیست، بنده بارها این مسئله را در سال های اخیر متذکر شده ام اما هنگامی که عقیده خود را بیان می کنیم ما را دشمن اهل بیت جلوه می دهند.

مولانا گرگیج ادامه دادند: افرادی که به نام اهل سنت در مراسم عزاداری و سالگرد تولد شرکت می کنند هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارند، علما مرزبان عقیده هستند و هرگز چنین مسایلی را نمی پذیرند، نباید حضور افراد بی سواد در چنین مراسم هایی را در قالب علمای برجسته اهل سنت کشور جلوه داد و در رسانه ها بزرگنمایی کرد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن انتقاد از حضور برخی عالِم نماها در چنین مراسم هایی گفتند: بسیاری از اهل سنت، تاریخ تولد و یا رحلت بزرگان دینی خود را نمی دانند و این بیانگر عدم محبت آنان با بزرگان اسلام نیست بلکه در باورشان چنین مسایلی وجود ندارد پس باورهای مذهبی خود را بر ما تحمیل نکنید، همان گونه که ما در مسایل عقیدتی شما دخالت نمی کنیم متقابلا این انتظار را نیز از شما داریم.

ایشان در ادامه تاکید کردند: طبق عقیده برادران شیعه برگزاری نماز تراویح را که فقط یاد خدا و تلاوت قرآن هست بدعت به شمار می رود و آن را برگزار نمی کنند ما هم نیز برخی عقاید شما را قبول نداریم و ناجایز می دانیم پس اگر انجام نمی دهیم وهابی و یا تکفیری نیستیم بلکه درباور ما چنین چیزی نیست.

عضو مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا ضمن تاکید بر احترام و حفظ مرزهای عقیدتی بیان داشتند: وقتی در عقیده شما مسئله ای بدعت هست ما شما را مکلف به انجام آن نمی کنیم، اگر یک شیعه بر خلاف باورش عمل کرد مجرم به حساب می آید و درست نیست ما شما را مکلف به انجام عملی کنیم که در باورتان نیست لذا زمانی که از عقاید خود دفاع می کنیم به ما برچسب تکفیری و یا وهابی نزنید.

مولانا گرگیج در پایان مراسم نمازجمعه امروز شهرستان آزادشهر خطاب به اهل سنتی که در چنین مراسم هایی شرکت می کنند گفتند: هر عالِم سُنی که برگزاری مراسم عزا و یا جشن تولد را در کتب عقیدتی اهل سنت اثبات کرد بنده از همین تریبون سخنان وی را تایید می کنم و تسلیم خواهم شد.

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*