Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
کسانی که سخنان مولانا عبدالحمید را تحریف کردند مغرض و خَنّاس بودند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

کسانی که سخنان مولانا عبدالحمید را تحریف کردند مغرض و خَنّاس بودند

مولانا محمدحسین گرگیج با انتقاد از ساخت کلیپ جعلی از سخنان اخیر مولانا عبدالحمید در خصوص زلزله کرمانشاه این افراد را خناس و مغرض دانستند و از موضع گیری علمای کردستان نیز اظهار خرسندی نمودند.

IMG_9760

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخشی از خطبه های جمعه (10 آذر 96) شهرستان آزادشهر اظهار داشتند: سخنرانی مولانا عبدالحمید در خصوص زلزله اخیر کرمانشاه، عمومی بود و از همگان خواستند تا به خدا رجوع کنند و خود را نیز از این مساله مبرا و مستثنی ندانستند، افراد مغرضی که سخنان مولانا عبدالحمید را با قطع و برید و ساخت کلیپ، تحریف کردند یا مغرض و خَنّاس بودند و یا این که از آیات و احادیث آگاهی نداشتند.

ایشان با استناد به آیات الهی و احادیث در خصوص حوادث طبیعی دنیا تصریح کردند: حوادثی که در دنیا رخ می دهند برای کفار، عذاب و برای مومنین آزمایش هستند، در هنگام وقوع حوادث طبیعی باورها بر دو نوع هستند؛ گروهی آن را از سوی خداوند می دانند و گروهی این اتفاقات را به تغییرات طبیعت ربط می دهند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: برخی، زلزله را مربوط به فعال شدن گُسل ها می دانند که این نظریه از لحاظ علمی صحیح است اما این گسل ها با قدرت خداوند متعال فعال می شوند، اگر اتومبیلی، فردی را زیر گرفت نمی توان راننده اش را آزاد گذاشت و اتومبیل را توقیف کرد زیرا آن اتومبیل به اراده راننده به حرکت درآمده است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور در ادامه تاکید کردند: گُسل ها و تغییرات طبیعت در اختیار الله ذوالجلال هستند و به اسباب ظاهری و اعمال انسان ها نیز مربوط می شوند،(ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ) بنده هفته گذشته نیز اشاره کردم مومنانی که در زلزله اخیر کرمانشاه جان باختند شهید دانستم.

مولانا گرگیج ضمن اظهار خرسندی از مواضع علمای کردستان و دفاع از مولانا عبدالحمید خاطرنشان ساختند: برخی افراد هنگام مشاهده این کلیپ ساختگی عجولانه اظهار نظر کردند، الحمدلله پیش از موضع گیری ما در این خصوص، علمای برجسته، ائمه جمعه و روشنفکران کردستان و نمایندگان مجلس در مقابل این کلیپ تحریفی موضع گرفتند.

*وحدت با وجود تبعیض و ترویج یک مذهب محقق نمی شود

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در فراز دیگری از اظهارات شان با اشاره به آغاز هفته وحدت گفتند: ما زمانی به وحدت حقیقی خواهیم رسید که یکدیگر را تکفیر نکنیم و درصدد نابودی هم دیگر نباشیم، وقتی یک کشور اسلامی هم پیمان یک ابر قدرت باشد واز آن سو، یک کشور اسلامی دیگر متحد ابر قدرت دیگری باشد و مقابل هم قرار گیرند وحدت واقعی شکل نخواهد گرفت.

عضو مجمع فقهی اهل سنت ایران تاکید کردند: ما باید دست به دست هم دیگر بدهیم و دشمنان اسلام را طرد کنیم، در عراق برای مقابله با گروهی که دچار انحراف شده بود رهبری مسلمانان بر عهده امریکا بود که نباید سران کشورهای اسلامی چنین مساله ای رامی پذیرفتند زیرا مسلمانان ضعیف نیستند بلکه جمعیت  بسیار چشمگیری دارند، قرار گرفتن کشورهای اسلامی در کنار ابر قدرت ها، ضعف بسیار بزرگی برای مسلمانان به شمار می رود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه “وحدت با وجود تبعیض و ترویج یک مذهب محقق نمی شود” بیان داشتند: اگر گروهی بخواهند سُنی حنفی و یا شافعی را در جامعه ترویج دهند و یا گروهی بخواهند شیعه اثنا عشری را اشاعه کنند در این صورت وحدت امکان پذیر نخواهد بود.

شیخ التفسیر مولانا گرگیج در بخش نخست خطبه های امروز با بیان اینکه ” دایره اهل بیت پیامبر (ص) منحصر به چند نفر نیست”  تلقین و تحمیل باور یک قشر از مسلمانان و تشکیل کنفرانس ها در این زمینه را نادرست خواندند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*