Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
سران کشورهای اسلامی روابط دیپلماتیک خود را با امریکا قطع کنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

سران کشورهای اسلامی روابط دیپلماتیک خود را با امریکا قطع کنند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به امضای ترامپ مبنی بر تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سران کشورهای اسلامی خواستند روابط دیپلماتیک خود را با امریکا قطع کنند و مرزهای منتهی به فلسطین را بگشایند تا ملت مسلمان مسجد اقصی را آزاد کنند.photo_2017-12-08_20-28-01

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در  خطبه های جمعه (17 آذر 96) شهرستان آزادشهر ضمن محکومیت شدید تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بیان داشتند: امریکا که مدعی حقوق بشر و نظم نوین جهانی است هر روز در خاورمیانه مرتکب جنایت می شود، افراد متعددی بر روی کرسی ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا نشستند اما هیچ کدام حماقت ترامپ را نداشتند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش خاطرنشان ساختند: تصمیم ترامپ پیرامون انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در واقع اهانت به جهان اسلام، جریحه دار کردن احساسات مسلمین، بازی با آتش و شعله ور کردن جنگ در خاورمیانه بود.

ایشان خطاب به رییس جمهور امریکا گفتند: ترامپ گمان نکند که با این امضاء، قدس شریف پایتخت رژیم صهیونیستی قرار می گیرد؛ ترامپ یک تاجر است و بهتر است به جای فعالیت های سیاسی به شغل شلغم فروشی و تجارت پیاز مشغول شود و برای سایر کشورها پایتخت تعیین نکند، قطعا بدانید مسلمانان غیور، منافع امریکا را در سراسر دنیا به خطر خواهند انداخت.

مولانا گرگیج، رییس جمهور امریکا را فردی جاهل دانستند و تصریح کردند: در حالی که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، اتحادیه اروپا و همه مسلمانان دنیا نسبت به عواقب این امضا به ترامپ هشدار دادند اما توجهی نکرد و این بیانگر حماقت وی است، اگر مردم و کنگره امریکا هوشیار باشند در دوره بعدی ریاست جمهوری او را به کاخ سفید راه نخواهند داد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه به بیان بخشی از فضایل مسجد اقصی پرداختند و گفتند: بیت المقدس برای ما مکانی مقدس است و جزو مسایل حیاتی ما به شمار می رود که با جان و مال خود از آن دفاع خواهیم کرد، در آیات متعددی فضایل مسجد اقصی بیان شده است؛ آیه 1 سوره اسراء، آیه 81 انبیاء، آیه 18 سوره سبا، آیه 1 سوره تین، آیه 58 سوره بقره، آیه 71 انبیاء، آیه 50 مومنون و آیه 21 سوره مائده، فضایل مسجد اقصی را  مورد اشاره قرار داده است.

مولانا گرگیج ادامه دادند: مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجدالاقصی نزد مسلمانان حرمت دارد و جزو اماکن مقدس آنان است که در خصوص آن احساساتی می شوند پس ترامپ با احساسات مسلمانان بازی نکند در غیر این صورت باید منتظر عواقب ناگوار این تصمیم جاهلانه باشد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: مسجد اقصی پیش از این توسط سه اَبَر مرد تاریخ، حضرت عمر فاروق (رض)، خالد بن ولید (رض) و صلاح الدین ایوبی از اشغال صلیبیان و یهودیان خارج شد، امروز مسلمانان باید خون گریه کنند که نخستین قبله آنان پایتخت یهودیان اعلان شده است.

مولانا گرگیج با انتقاد شدید از سکوت سران کشورهای اسلامی در خصوص مسئله ی فلسطین اظهار داشتند: یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان کجا هستند؟! غیرت مسلمانان دچار تزلزل شده است و سران کشورهای اسلامی در خواب غفلت به سر می برند، بارها مشاهده شده است که دشمنان اسلام، شیعه و سُنی و عرب و عجم را از یکدیگر می ترسانند و از سویی دیگر اهداف شوم خود را دنبال می کنند؛ امروز مستکبران دنیا بر سر فروش سلاح های جنگی به مسلمانان با یکدیگر رقابت دارند.

عالم برجسته اهل سنت کشور خطاب به حُکام کشورهای اسلامی تاکید کردند: اختلاف تان سبب بدبختی و هلاکت شما و امت مسلمه شده است که امروز جهان اسلام و مقدسات اسلامی رو به نابودی می رود، پس باید یک دست و متحد شوید که اتحاد و یکپارچگی شما موجب عزت و سربلندی اسلام می شود.

ایشان در ادامه به ارائه پیشنهاداتی در خصوص برون رفت جهان اسلام از چالش های کنونی و آزادی قدس شریف اظهار داشتند:  نخستین راهکار برون رفت جهان اسلام از بحران، اتحاد مسلمانان و کنار گذاشتن اختلافات و تعصبات قومی، مذهبی و ملیتی است، دومین پیشنهاد بنده تشکیل ارتش مجهز اسلامی جهت رویارویی با توطئه های دشمنان اسلام است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر افزودند: سومین راهکار در برابر این گستاخی، بستن سفارت خانه های امریکا و اخراج کارداران آن است و همچنین سفیران خود را از امریکا فراخوانند و کنسولگری های خود را ببندند تا دیگر شاهد چنین اهانت هایی به مسلمانان نشویم، چهارمین پیشنهاد این است که خرید اسلحه را از قدرت های شرق و غرب متوقف کنند.

مولانا گرگیج ضمن درخواست از سران کشورهای اسلامی مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با امریکا تصریح کردند: سران کشورهای اسلامی روابط دیپلماتیک خود را با امریکا همه جانبه قطع کنند تا پایه های اقتصادی آن دچار انحطاط شود، اگر ارتش اسلامی تشکیل نمی دهند مرزهای منتهی به فلسطین را بگشایند و جوانان شجاع و برومند مسلمان را مجهز کنند تا این جرثومه فساد (رژیم صهیونیستی) نابود شود و قدس بار دیگر آزاد گردد.

مفسر برجسته اهل سنت کشور، حق وتوی مستکبران دنیا را ظالمانه دانستند و خاطرنشان ساختند: وتو یک حرکت بسیار ظالمانه است که قطع نامه هایی را که شورای امنیت سازمان ملل علیه جنایت های اسراییل تصویب می کند را خنثی می سازد، لذا باید حق وتو از این پنج کشور جنایتکار گرفته شود.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، تنها راه نجات بیت المقدس را “اقدامات عملی مسلمانان” عنوان کردند و اظهار داشتند: تجمعات اعتراضی و شعارهای ” مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل” و همچنین تشکیل کنفرانس ها هیچ سودی برای آزادی قدس ندارد و مسلمانان باید اقدامات عملی کنند تا نخستین قبله ی مسلمانان دوباره به آغوش جهان اسلام بازگردد.

عضو مجمع فقهی احناف ترکمن صحرا در پایان با اشاره به مسئله ی تکفیر گفتند: ما با مسئله تکفیر مخالف هستیم و آن را رد می کنیم، طبق دیدگاه مذهب حنفی، تکفیر اهل قبله و فردی که شهادتین را می خواند جایز نیست، امروز شیعه و سُنی با فریاد “الله اکبر” یکدیگر را می کُشند، هر شیعه ای که با فریاد “الله اکبر” سُنی را بکُشد و یا بالعکس سُنی که با همین شعار یک شیعه را به قتل برساند از نظر ما تکفیری است.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*