Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
اهل سنت ایران منافق نیستند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

اهل سنت ایران منافق نیستند

مولانا محمدحسین گرگیج در واکنش به اعتراض امام جمعه رودبار استان گیلان پیرامون انتصاب بخشدار اهل سنت در این شهر چنین اظهاراتی را مغایر با  وحدت اسلامی دانستند و از دولت خواستند تا از شایستگان اهل سنت در پست های کلان کشوری استفاده کند.photo_2017-12-29_18-20-03

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، ایشان در فرازی از مراسم نماز جمعه (8 دی ماه 1396) با اشاره به انتصاب بخشدار اهل سنت در رودبار استان گیلان و متعاقبا اعتراض امام جمه این شهر گفتند: ما پیش از این خواستار انتصاب وزیر و استان دار اهل سنت از سوی دولت تدبیر و امید شدیم که متاسفانه این امر محقق نشد، اگر چه دولت در برخی نقاط فرماندار و بخشدار اهل سنت منصوب کرد اما این انتصابات باز هم کافی نبود.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با تاکید بر این که “دولت باید به وعده های خود در زمینه شهروندان اهل سنت عمل کند” اظهار داشتند: خبری در فضای مجازی مبنی بر انتصاب بخشدار اهل سنت در شهر رودبار گیلان در هفته جاری منتشر شد که این مسئله مورد اعتراض امام جمعه این شهر قرار گرفت.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور افزودند: امام جمعه یک شهر باید سعه صدر داشته باشد و نباید اهل سنت را منافق خطاب کند، اهل سنت کشور منافق نیستند بلکه آنان هم برای صیانت از این مرز و بوم  شهدای بسیاری تقدیم کرده اند، همه متعلق به این آب و خاک هستیم و همان گونه که در مواقع سخت و دشوار کنار هم هستیم در منافع نیز باید سهیم و مشترک باشیم.

مولانا گرگیج، اظهارات امام جمعه رودبار را بر خلاف وحدت اسلامی دانستند و تصریح کردند:از یک روحانی و امام جمعه یک شهر چنین اظهاراتی بسیار بعید است، توقعات ما از دولت به انتصاب فرماندار و بخشدار و واگذاری پست های کوچک ختم نمی شود بلکه انتظار ما بیشتر از این است.

خطیب جمعه اهل سنت در خاتمه این بخش از بیانات شان ضمن اظهار خرسندی و تقدیر از اقدام شجاعانه استان دار گیلان مبنی بر انتصاب بخشدار اهل سنت در رودبار، خواستار استفاده از شایستگان اهل سنت در پست های کلان و کلیدی از سوی مسئولین طراز اول کشور شدند.

*دولت تدبیر و امید برای تورم و مشکلات معیشتی مردم چاره اندیشی کند

مفسر برجسته اهل سنت کشور در ادامه ی سخنان شان با اشاره به گرانی های اخیر و افزایش مشکلات معیشتی مردم خاطرنشان ساختند: مسئولین امر باید به فکر معیشت مردم باشند، گرانی های اخیر بسیار سر سام آور و کمر شکن شده است و هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم هستیم؛ مسئولین باید در خصوص این بحران چاره اندیشی کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه تاکید کردند: ایران، کشور بسیار غنی می باشد که سرشار از منابع خدادادی است، مسئولین باید با تدبیر عمل کند تا منابع به خوبی استخراج و برای همین ملت هزینه شوند، باید به فکر مستضعفین و مردم ناتوان همین مرز و بوم باشیم که ماه ها توان خرید حتی یک کیلو گوشت را هم ندارند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از اظهارات شان با اشاره به آتش سوزي هاي اخير جنگل هاي استان گلستان ضمن اظهار تاسف از این حوادث و نابودی منابع طبیعی از مردم خواستند در حفظ منابع محیط زیست خود كوشا باشند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به درگذشت “میرمحبوب قریشی” برادر سید شافی قریشی (مفتی برجسته اهل سنت تالش استان گیلان) ضمن عرض تسلیت و آرزوی صبر برای ایشان و سایر بازماندگان از خداوند متعال برای مرحوم علو درجات و آمرزش را مسئلت نمودند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*