Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
انتقاد مولانا گرگیج از برنامه های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

انتقاد مولانا گرگیج از برنامه های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان

مولانا محمدحسین گرگیج نسبت به برنامه های بی محتوا و ترویج خشونت با پخش فیلم های خشونت آمیز انتقاد کردند و از پرسنل این نهاد خواستند در ماه مبارک رمضان بیشتر به پخش برنامه های آموزنده و معنوی برای مخاطبان بپردازند.photo_۲۰۱۸-۰۶-۰۶_۰۵-۴۶-۵۴

به گزارش پایگاه خبری دفتر اطلاع رسانی شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فرازی از اظهارات شان در مراسم ختم قرآن مسجد النبی (ص) شهرستان کلاله که شب گذشته ( 15 خرداد 97) برگزار گردید گفتند: در ماه مبارک رمضان برنامه های صدا و سیما باید معنوی و آموزنده باشند اما متاسفانه با پخش فیلم های طنز و بی محتوا و یا فیلم های جنگی و اَکشن، خشونت را در جامعه ترویج می کنند، لذا توصیه بنده به صدا و سیمای جمهوری اسلامی این است برنامه های مفید خود را در راستای مهار معضلات اجتماعی و ترویج معنویت در بین جامعه افزایش دهد.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن اظهار تاسف از خودزنی دختران نوجوان با ابزارهای بُرنده خاطرنشان ساختند: متاسفانه امروز در بین دختران نوجوان آن هم در ایران اسلامی خود زنی و بُریدن عضو بدن با تیغ و چاقو و خون بازی به علت شکست عشقی و یا مشکلات خانوادگی رایج شده است، کلیپی را مشاهده کردم که در آن دختران وانمود می کردند که با این کار آرامش می گیرند، علت اصلی این است که در منزل تلاوت قرآن، یاد خدا و سنت رسول الله (ص) و دستورات الهی حاکم نیست.

ایشان در ادامه به تبیین برخی مسایل معنوی پرداختند و خاطرنشان ساختند: روزه گرفتن یعنی مبارزه با نفس شیطانی که بدترین دشمن انسان در وجودش می باشد، روزه در واقع تمرین پرهیزکاری می است.

مولانا گرگیج افزودند: فلسفه نماز این است که کبر و غرور را از وجود انسان خارج می کند و حُب پست و مقام را کاهش می دهد، نماز بدین سبب فرض شده است که در برابر الله ذوالجلال کُرنش کنیم و محبوب ترین عضو بدن یعنی پیشانی خود را در برابر خدا به زمین بگذاریم و تسلیم ایشان می شویم.

عالم سرشناس اهل سنت کشور سپس حکمت زکات را مورد بررسی قرار دادند و بیان داشتند: مسلمان باید بداند سرمایه ای که در اختیارش قرار گرفته است بخشی از آن را باید به مستضعفان کمک کند و زکات مال خود را به نیازمندان دهد زیرا مالی که در آن زکات باشد رشد می کند.

ایشان با تاکید بر “حفظ اتحاد و انسجام و دوری از اختلاف” تصریح کردند: برگزاری نماز جماعت موجب افزایش محبت و صمیمیت و دوری از اختلاف بین مسلمانان می شود، اختلافات را کنار بگذاریم زیرا موجب نابودی ما می شود و اتحاد و انسجام خود را حفظ کنیم تا موجب سوء استفاده دشمنان نشود.

مولانا گرگیج در ادامه خاطرنشان ساختند: در اختلاف هیچ منفعتی نیست بلکه موجب نابودی مال، جان و ایمان می شود، امروز اختلافات قومی و شخصی را سیاسی و مذهبی می کنند و با فردی که اختلاف دارند بدون مدرک و بی اساس به گروه های منحرف وابسته می سازند و برایش مشکلات دولتی و سیاسی ایجاد می کنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان خطاب به جوانان تاکید کردند: توصیه بنده به جوانان این است که اختلاف، اعتیاد، مشروبات الکلی و روابط نامشروع و دوستی با جنس مخالف را کنار بگذارند و به سوی معنویات الهی روی آورند تا کامیابی دنیا و آخرت را حاصل نمایند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*