Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
کسانی که به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند شیطان صفت هستند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

کسانی که به مقدسات اهل سنت اهانت می کنند شیطان صفت هستند

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن انتقاد شدید از توهین به مقدسات اهل سنت، کسانی که به مقدسات دینی اهل سنت اهانت می کنند را بی ایمان و شیطان صفت دانستند و ربط مسایل سیاسی امروز به صدر اسلام را نادرست دانستند.photo_۲۰۱۸-۰۶-۰۸_۱۴-۱۵-۴۳

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در سخنان خود در مراسم نمازجمعه (18 خرداد 97) اظهار داشتند: آیت الله جنتی چندین سال پیش در جلسه ای در شهرستان گنبد کاووس اذعان کردند رسول الله (ص) دو معجزه داشتند، نخستین معجزه آنحضرت (ص) قرآن مجید بود و دومین معجزه ایشان اصحابشان (رض) بودند.

مولانا گرگیج با انتقاد شدید از اهانت به مقدسات اهل سنت در رسانه ملی افزودند: متاسفانه از صدا و سیمای کشور ما که با سرمایه ملی اداره می شود افرادی صحابه (رض) را مورد نکوهش و لعن قرار می دهند و به آنان ناسزا می گویند، چنین افرادی بی شخصیت هستند و قصد دارند با این بی حرمتی ها شهرت به دست آورند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان این که ” افراد هتاک هیچ جایگاهی در جامعه ندارند” تصریح کردند: افراد هتاک به مقدسات اهل سنت، قصد دارند مانند شیطان سلمان رشدی که نسبت به پیامبر(ص) و اصحابش (رض) فحاشی کرد خود را مشهور سازند، این افراد هم شیطان صفت هستند و شاگردان همان شیطان (سلمان رشدی) هستند.

ایشان در بررسی علل توهین به اصحاب پیامبر (ص) گفتند: افراد هتاک و بی شخصیت، اصحاب پیامبر (ص) را بدین سبب مورد هجمه قرار می دهند که قرآن وسنت پیامبر (ص) را بی اعتبار کنند چون قرآن و سنت به وسیله همین اشخاص بزرگوار (رض) به دست ما رسیده اند و یا این که العیاذبالله پیامبر (ص) فرد لایقی نبودند و در مدت 23 سال نبوت چنین افراد غاصب و ظالم و سست و ناتوان را به جامعه تحویل داد.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: افراد هتاک، اصحاب پیامبر(ص) را به دو گروه تقسیم می کنند؛ گروهی را که در راس حکومت بودند ظالم و غاصب جلوه می دهند و گروه دوم مانند حضرت علی (رض) را سست عنصر و ضعیف می دانند.

مفسر برجسته اهل سنت کشور در تبیین بخشی از فضایل حضرت علی (رض) ابراز داشتند: ما چنین علی (رض) ناتوانی نداریم بلکه حضرت علی (رض) شاه مردان و شیر یزدان است، حضرت علی (رض) ابر مرد تاریخ، جزو خلفای راشدین و السابقون الاولون، فاتح خیبر و شیر مرد میدان بدر و حنین است، حضرت علی (رض) در نهج البلاغه می فرمایند: مرگ با عزت و شرافت بهتر از زندگانی با ذلت و خواری است.(فالموت فی حیاتکم مقهورین والحیاة فی موتکم قاهرین)

ایشان تاکید کردند: هنگامی که حضرت حسین (رض) فرزند حضرت علی (رض) “هیهات من الذله” را سر می دهد پس علی (رض) چگونه ذلت را می پذیرد، افراد هتاک، از قرآن، سیره نبوی (ص) و سیره ائمه بزرگوار هیچ آگاهی ندارند و فقط در صدا و سیما به مناسبت شهادت حضرت علی (رض) به اصحاب پیامبر (ص) اهانت می کنند.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: از یک سو در زاهدان به دانشجویان بلوچ و شعائر دینی اهل سنت اهانت می شود و روز دیگر در بخش ورزش به صحابه پیامبر (ص) توهین می شود، چه فردی اجازه چنین گستاخی هایی را به آنان داده است؟ً! نباید مسایل سیاسی امروز را به صدر اسلام ربط داد.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه با اشاره به فتوای رهبری در خصوص اهانت به مقدسات اهل سنت تصریح کردند: اگر این افراد به قرآن و احادیث پیامبر (ص) ایمان ندارند که قطعا اینگونه هست حداقل فتوای مقام معظم رهبری را در نظر بگیرند که فرمودند: اهانت به مقدسات اهل سنت مردود است و هر شخصی که توهین کند مسلمان نیست.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ادامه دادند: افرادی که برای نان و پست و مقام، نام رهبری را یدک می کشند چرا به فتوایش عمل نمی کنند در حالی که باید به دستورات شان گوش فرا دهند، آیا زمان آن است که افراد هتاک در نقاط مختلف کشور به مقدسات اهل سنت توهین کنند و انتظار داشته باشند علمای اهل سنت ساکت بنشینند؟! ما هرگز ساکت نخواهیم ماند.

مولانا گرگیج ضمن اعلان انزجار از افراد هتاک بیان داشتند:  ما حتی تمایل نداریم نام افراد هتاک را بر زبان آوریم زیرا این تریبون و این زبان پاک است اما با دلایل قرآنی پاسخ آنان را خواهیم داد، آیاتی هستند که بر پاک بودن حضرت ابوسفیان و معاویه (رض)  دلالت می کنند.

ایشان افزودند: افرادی که دهن کجی می کنند که حتی گرفتن نامشان ارزش ندارد کردار پیامبر (ص) و اهل بیت (رض) را مورد بررسی قرار دهند، اگر معتقدند حضرت علی و حسنین (رض) مصلحت را ترجیح دادند پس شما چرا در این برهه زمانی مصلحت اندیش نیستید و قصد دارید جنگ شیعه و سنی راه بیندازید.

ایشان، افراد هتاک به مقدسات اهل سنت را مزدور اجانب دانستند و تصریح کردند: به نظر بنده این اشخاص یا جاهل هستند و یا مزدور دشمنان جمهوری اسلامی هستند که می خواهند با راه اندازی نزاع داخلی دشمن را به هدف خود برسانند، برخی اوقات به ما گوشزد می کنند سخنان شما تند هستند بنده به آنان تاکید می کنم که شما باید جلوی افراد هتاک را بگیرید تا ما واکنش نشان ندهیم.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور ادامه دادند:  این اشخاص، بی هویت و کم ظرفیت هستند که می خواهند خودشان را مطرح کنند و علمای بزرگ اهل سنت نامشان را در تریبون ها بر زبان آورند تا شهرت کسب کنند، خداوند 300 بار اسم فرعون را در قرآن آورده است آیا نام بردن آن ها عزت و ارزش به وجود آورد؟! همانگونه که اسم فرعون و هامان در قرآن آمده است در کنارش نیز لعن هم قرار گرفته است، شما هم مانند فرعون و هامان هستید و بنده از علمای اهل سنت خواهانم که حتی نام چنین افراد گستاخی را در تریبون نگیرند.

ایشان در پایان این بخش از اظهارات شان گفتند: اگر چه ما اهل سنت از نظر قدرت ظاهری ضعیف و ناتوان هستیم اما ذلت را هرگز نمی پذیریم و مقابل هرگونه گستاخی و اهانت به مقدسات مان تا پای جان ایستاده ایم؛ گاهی به ما هشدار می دهند چرا تند سخن می گویید من می گویم شما باید جلوی افراد گستاخ را بگیرید تا به مقدسات ما اهانت نکنند.

*قدس با راهپیمایی و شعار آزاد نمی شود

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در فراز دیگری از بیانات شان با اشاره به روز جهانی قدس اظهار داشتند: امرور غزه غرق خون می باشد و حدود هفتاد سال است که فلسطین در چنگ رژیم صهیونیستی می باشد، رییس جمهور ملعون امریکا، بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این جرثومه فساد قرار داد که باید به خاطر این موضوع خون گریست.

ایشان در ادامه راهکارهایی را جهت آزادسازی قدس ارائه دادند و خاطرنشان ساختند: مسلمانان چه شیعه و چه سنی، عرب و عجم باید کنار یکدیگر قرار گیرند و متحد و منسجم شوند و اختلافات و سلایق شخصی را کنار بگذارند، راهکار دوم این است که همه کشورهای اسلامی ائتلاف کنند و  یک ارتش مجهز اسلامی جهت آزادسازی قدس تشکیل دهند.

مولانا گرگیج در ادامه افزودند: اگر نیروهای نظامی مسلح کشورها این آمادگی را ندارند جوانان غیور مسلمان را آموزش نظامی دهند تا مقابل رژیم صهیونیستی قرار گیرند و آن را نابود کنند، با راهپیمایی و شعار مرگ بر امریکا و اسراییل قدس آزاد نمی شود.

عالم برجسته اهل سنت کشور تنها راه آزادسازی قدس را مقابله عملی و جنگ نظامی مسلمانان با اسراییل دانستند و خاطرنشان ساختند: حدود 40 سال است شعار مرگ بر امریکا و اسراییل می گوییم اما این فقط یک تخلیه روحی است ولی این تنها کفایت نمی کند و باید در مقابل استکبار جهانی و سربازان پلید اسراییلی بصورت عملی قرار بگیریم.

ایشان در پایان ضمن اظهار خرسندی از آزادی چهار صیاد اسیر ایرانی که چندین سال در بند دزدان دریایی سومالی قرار گرفته بودند از مسئولینی که در راستای آزادی آنان تلاش نمودند تقدیر و تشکر کردند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*