Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
تا پای جان در کنار مولانا طیب و مردم ایرانشهر ایستاده ام - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

تا پای جان در کنار مولانا طیب و مردم ایرانشهر ایستاده ام

مولانا محمدحسین گرگیج با اظهار تاسف عمیق از حادثه اخیر ایرانشهر ضمن اظهار همدردی  با خانواده های آسیب دیده از تمامی علماء، ریش سفیدان و مسئولین کشور خواستند این موضوع را بطور جد پیگیری کنند. photo_۲۰۱۸-۰۶-۲۰_۱۸-۲۵-۲۶

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر شامگاه پنجشنبه (31 خرداد 97) در فرازی از بیانات شان در جمع نمازگزاران مسجد امیر حمزه (رض) شهر زاهدان گفتند: جنایت اخیر ایرانشهر همه ما را تکان داد، همه اقوام ایرانی برای بنده معزز و شریف هستند؛ اما چون خودم بلوچ هستم و با آداب و رسوم قوم آشنایی دارم تاکید می کنم که بلوچ های اصیل ایرانی مهمان نواز، شجاع، بخشنده و نیز غیرت ناموسی از صفات بارز این قوم می باشد.

ایشان در تبیین صفات بلوچ اصیل اظهار داشتند: بلوچی که ریشه و اصل و نسب داشته باشد همان گونه که نگاه بد به ناموس خود را نمی پسندد به ناموس دیگران هم هیچ چشم داشت سوئی نخواهد داشت؛ دختران و ناموس، نه تنها حیثیت وعزت مسلمانان هستند بلکه عزت و شرف انسان به شمار می روند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: به افرادی که مدعی هستند این گزارشات (حادثه ایرانشهر) کذب هستند و حقیقت ندارند باید گفت این مسایل صحیح هستند و این اتفاقات رخ داده اند، بنده از بستگان و خانواده های افرادی که چنین جنایتی مرتکب شدند خواهانم اگر ایمان به خدا و آخرت دارند این افراد را به قانون بسپارند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با بیان اینکه ” بلوچ بی غیرتی و ذلت را هرگز نمی پذیرد” خاطرنشان ساختند: عده ای ناخلف و از خدا بی خبر در ماه مبارک رمضان نه روزه می گیرند و نه از احکام اسلامی و قرآن آگاهی دارند به دختران بیگناه تعرض می کنند؛ مولوی محمد طیب بسیار انسان صبوری بودند که از زمان اطلاع از این خبر ناگوار تا روز عید آن را تحمل کردند.

ایشان افزودند: ما همانطور که جانمان را برای مقدسات فدا می کنیم برای ناموس نیز همینگونه هستیم و برای ما فرقی ندارد که این ناموس متعلق به چه شخصی باشد، ما حتی دوست نداریم که چنین جنایتی در امریکا و کشورهای اروپایی رخ دهد چه برسد به این که چنین حادثه ناگواری در یک کشور اسلامی و در منطقه ای که مردم آن غیرتمند هستند اتفاق بیفتد.

مولانا گرگیج خطاب به مردم ایرانشهر گفتند: توقع بنده از عزیزانی که پس از شنیدن این حادثه  احساساتی شده اند این است که منطقه را بحرانی نکنند و جانیان این حادثه نیز خودشان را معرفی و تحویل دهند که امروز در خبرها شنیدم نفر دوم از سوی بستگانش بطور خودمعرف آمده است.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر تاکید کردند: از مردم منطقه می خواهم که خون سردی خود را حفظ نموده تا منطقه بحرانی نشود؛ تقسیم طایفه و دسته بندی نداشته باشید بلکه متحد شوید و جنایتکاران را به دست قانون الهی بسپارید؛ نظم و امنیت را بر هم نزنید و به اموال عمومی و دولتی تعرض نشود.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور ادامه دادند: ما توان اجرایی نداریم اما با زبان این سخنان را می گوییم، بنده قصد داشتم روز جمعه در جمع مردم ایرانشهر باشم اما پس از مشورت بزرگان منطقه از این سفر منصرف شدم، من هم جزو همان مردم معترض هستم و اگر قرار است مردم ایرانشهر بخاطر این مسئله قتل عام شوند من هم در کنارشان کُشته خواهم شد.

مولانا گرگیج ضمن “اعلام همبستگی با مولانا محمد طیب و مردم ایرانشهر” گفتند: ما از مردم جدا نیستیم و مردم و ناموسشان برای ما عزت دارند و محترم شمرده می شوند و تا پای جان در کنار مولانا طیب و مردم ایرانشهر ایستاده ام و حمایت خود را اعلان می دارم، این جنایت متعلق به یک منطقه نیست بلکه به کل کشور تعلق دارد.

ایشان ادامه دادند: از نمایندگان مجلس و همه کسانی که این جنایت را محکوم کردند تقدیر و تشکر می شود، چه یک دختر باشد و چه چهل و یک دختر مورد آزار و اذیت قرار گیرد این مسئله محکوم می باشد و سنگینی مسئله برای ما به یک نسبت است.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تاکید بر این که “بنده بطور جد پیگیراین موضوع هستم” تصریح کردند: از همه علما و سران طوایف عزتمند قوم بلوچ و مسئولینی که مدعی برقراری امنیت در منطقه هستند می خواهم که این موضوع را به شدت پیگیری کنند و باید دادگاه و حکم این مجرمان بطور علنی اجرا شود تا اندکی از آلام مردم کاسته و عبرتی برای دیگران شود.

مولانا گرگیج افزودند: یکی از اهداف سفرم این بود که این مسئله هولناک را از نزدیک دنبال نمایم و باید این بحران مدیریت شود و این مدیریت توسط علما و افراد عزتمند و بزرگان منطقه صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه “خواستار آزادی معترضان بی گناه در حادثه اخیر شدند” و خاطرنشان ساختند:  شهروندانی که غیرت ناموسی و احساسات، آنان را جریحه دار کرده است دست به تجمع اعتراضی زدند و اکنون بی گناه در بازداشت بسر می برند لذا از مسئولین ذی ربط می خواهم هرچه سریعتر آنان را آزاد کنند، هر شهروندی چنین حادثه ای را ببیند معترض می شود پس انتظار ما این است که نباید انسان های بیگناه بازداشت شوند.

ایشان ضمن دعوت مردم به “آرامش و حفظ اتحاد و انسجام قومی” بیان داشتند: ما هم دوست نداریم تجمعی صورت گیرد که در نظم عمومی اخلال وارد شود اما مردم معترض باید توجیه شوند، افرادی هستند که از اینگونه اعتراضات سوء استفاده کنند و به دنبال ایجاد اغتشاش هستند تا اموال مردم و دولت را به سرقت برند و یا به آتش بکشند و منطقه را بحرانی اعلان کنند تا به اهداف خود برسند؛ اینگونه کارها برای ما پسندیده نیستند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در خاتمه سخنان شان تاکید کردند: نباید با پول و پارتی بازی این جنایت هولناک نادیده گرفته شود چون اگر جنایتکاران امروز فرار کنند و آزاد شوند روز قیامت در محکمه الهی، پارتی و پول آنان را نجات نمی دهد و دفاع کننده نیز شریک جرمشان خواهد بود.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*