Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مسئولین، حادثه ایرانشهر را به طور دقیق بررسی و مدیریت کنند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مسئولین، حادثه ایرانشهر را به طور دقیق بررسی و مدیریت کنند

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که ” حادثه ایرانشهر بسیار تکان دهنده بود” بار دیگر ضمن محکوم کردن این جنایت از مسئولین قضایی خواستند به طور دقیق این مسئله را بررسی کنند و مردم ایرانشهر را نیز به آرامش فراخواندند.photo_2018-06-29_19-27-46

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از مراسم امروز نماز جمعه (8 تیر 97) شهرستان آزادشهر با اشاره به حادثه اخیر ایرانشهر اظهار داشتند: حادثه ای  که در ایرانشهر بلوچستان رخ داد بسیار تکان دهنده بود لذا ما باید زمان و مکان را در نظر بگیریم، طبق قوانین اسلامی زنا از دو طریق ثابت می شود؛ نخست این که چهارشاهد مرد عاقل و بالغ باید مدعی شوند که متهمین را در حال زنا مشاهده کرده اند و یا اینکه متهمین خود به عمل نامشروع شان اعتراف کنند، لذا باید شواهد و قراین را در نظر گرفت بر اساس آن حکم صادر کرد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با استناد به قوانین شرعی سزای زناکار گفتند: اسلام سزای زنا کار را سنگ سار و شلاق گفته است که اروپاییان این دستورات را قوانین جنگل می دانند درحالی که قوانین خودشان غیر بشری هستند که با بمب های فسفری و خوشه ای مردم بی گناه را قتل عام می کنند و آن را برای خود جایز می دانند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: با شخصی که به شرف و ناموس انسان تعرض می کند نباید رأفت و مهربانی داشت و زمان و مکان هم در این گونه مسایل باید در نظر گرفته شود، ما بارها تاکید کرده ایم که حدود و قصاص در اختیار حکومت است و مردم به صورت خود مختار نمی توانند مجرم را مواخذه کنند زیرا شریعت چنین اجازه ای به آنان نداده است.

ایشان بار دیگر از “مواضع مولانا محمد طیب امام جمعه اهل سنت ایرانشهر” دفاع کردند و خاطرنشان ساختند: مردم ایرانشهر به خاطر حیا و عفت مسئله تجاوز را علنی نمی کنند و از شکایت صرف نظر کرده اند اما این موضوع برای همه عیان شده که چنین اتفاقی رخ داده است، امام جمعه ایرانشهر که صدای مردم است این موضوع را فاش ساخته که ما موظفیم از وی حمایت کنیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن تاکید بر شفاف سازی حادثه ایرانشهر تصریح کردند: مسئولین قضایی این گونه مسایل را باید دقیق ریشه یابی کنند تا مجرمان اصلی دستگیر شوند و نباید افرادی از روی توهمات دستگیر و زندانی شوند و آنان را وابسته به گروه های معاند و خارج از کشور بدانند و بر علیه شان پرونده سازی کنند، اگر عکس یک شخص مجرم در گوشی یک شهروند باشد نباید برای وی پرونده سازی کرد.

عالم سرشناس اهل سنت کشور خطاب به مسئولین گفتند: خواسته ما از مسئولین این است که به طور دقیق حادثه ایرانشهر را بررسی کنند تا از نزاع های طایفه ای و نا امنی در منطقه جلوگیری شود، همان طور که پیش از این گفتم بنده حمایت خود را از مولوی طیب اعلان می دارم و تمامی ارگان ها می بایست این مسئله را به درستی پیگیری و مدیریت کنند.

ایشان در پایان با بیان این که ” گناه کشتن یک انسان از تخریب کعبه به مراتب بیشتر است” ضمن انتقاد از درگیری های طایفه ای و کشتار مسلحانه بار دیگر خواهان جمع آوری سلاح های مردم  شدند.

 

 

*مرزهای بلوچستان جهت امرار معاش مردم بازگشایی شوند

مولانا گرگیج در ادامه با اشاره به بحران خشکسالی در برخی نقاط کشور به ویژه بلوچستان تاکید کردند: امروز بلوچستان با بحران بی آبی مواجه است و در مناطق خشک، کشاورزی و دامداری رونقی ندارد و روبه نابودی است پس این مسایل باید از سوی مسئولین و مردم بررسی و مدیریت شود؛ باید به بخش کشاورزی و دامداری توجه شود تا مشکلات معیشتی مردم حل شوند، مردم اگر گرسنه باشند به سوی قاچاق مواد مخدر روی می آورند که این مسئله موجب نابودی خودشان و سایر شهروندان می گردد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: اگر این مسئله مدیریت نشود بحران افزایش می یابد و موجب گسترش فساد در منطقه می گردد و نزاع های طایفه ای رخ خواهد داد، در مناطقی که دچار خشکسالی است مردم چگونه امرار معاش کنند؟! لذا از مسئولین عزیز خواستاریم که مرزها را بازگشایی کنند تا مردم بتوانند کالاهای مجاز را از آن سوی مرزها بیاورند و از این طریق امرار معاش کنند.

*مردم در مصرف آب وبرق صرفه جویی نمایند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه ضمن تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب برق خطاب به مردم گفتند: در منطقه ما (گلستان) نیز با بحران خشکسالی روبرو شده است پس شهروندان عزیز در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند؛ مصرف بی رویه، حق سایر شهروندان را پایمال می کند و باعث می شود که آب و برق مناطق جیره بندی شوند.

ایشان خاطرنشان ساختند: توصیه ما این است که با نیروهای آب وبرق همکاری کنید و صرفه جویی را ملاک قرار دهیم زیرا اسراف جایز نیست، از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف استفاده نکنیم؛ اگر آب رایگان هم باشد نباید اسراف کرد لذا با صرفه جویی می توانیم بحران را مدیریت کنیم.

*عامل فقر و درماندگی غفلت از یاد خداوند است

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در بخش نخست خطبه های این هفته پس از تلاوت آیه 66 سوره مائده (وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ ۚ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ ۖ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ سَاءَ مَا يَعْمَلُونَ) بیان داشتند: شومی برخی اعمال سبب بی برکتی اموال می شود اگر خشکسالی یا بلایای طبیعی رخ می دهند بر اثر کوتاهی در اعمال مان هست، اگر به آیات الهی عمل کنیم خداوند بر رزق ما می افزاید؛ توکل، صبر، تقوا و ترس از خداوند سبب افزایش روزی می شود.

مولانا گرگیج ضمن تاکید بر بازنگری اعمال تصریح کردند: عامل فقر و درماندگی، اعمال انسان هاست که از یاد خداوند غافل هستند پس باید مساجد را آباد کنیم تا برکات الهی از آسمان و زمین بر ما نازل شوند، مسلمانان صدر اسلام اگر به مشکلی برمی خوردند اعمال خویش را بازنگری می کردند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*