Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
نباید به علمای اهل سنت برچسب تکفیری زده شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

نباید به علمای اهل سنت برچسب تکفیری زده شود

مولانا گرگیج در بخشی از خطبه های جمعه از تکفیر خواندن اهل سنت توسط برخی افراد ،انتقاد کردند و افزودند: حربه تکفیر امروز در جامعه اسلامی ما غوغا می کند و مشاهده می شود برخی افراد از این حربه برای رسیدن به مقاصد خودشان استفاده می کنندc (82)

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: کسی که کلمه (لا اله الا الله) را میگوید هرگز کافر نیست اگر کسی هم به چنین شخصی برچسب تکفیری بزند خودش گمراه است و جایگاهی در دین ندارد

مولانا در ادامه به نقل از  امام اعظم، ابوحنیفه(ره) گفت: ما کسی راکه رو به قبله نماز می خواند  و مذبوحه دست ما را می خورد را تکفیر نمی کنیم.

وی با بیان اینکه تکفیر در مذهب اهل سنت هیچ جایگاهی ندارد تصریح کرد: همه ما اولا مسلمان هستیم وثانیا اهل سنت هستیم.تکفیر در مذهب ما هیچ جایگاهی ندارد.در کشور، کسی حق ندارد که علمای اهل سنت را متهم به تکفیری کند. همه اقشار اهل سنت مسلمان هستند و از مذهب اهل سنت (حنفی و شافعی و…)می باشند.

مدیر محترم دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه ضمن شرح و مفهوم تکفیر بیان داشت: کسی که منکر لااله الا الله باشد یا از ضروریات دین  چیزی را انکار کند، آن شخص با انکارخود، در واقع خودش کافر شده وکسی  آن را تکفیر نکرده است، لذا این مسئله فرق میکند با کسی که منکر کلمه طیبه نیست را تکفیری بنامیم.

به فکر معیشت مردم باشید ،مردم ولی نعمت ما هستند

امام جمعه محترم اهل سنت آزادشهردرپایان ضمن اشاره به افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: این روزها زمزمه افزایش قیمت بنزین به گوش می رسد و این مسئله به نفع اقشار کم درآمد نیست و مشکلاتشان را چند برابر می کند.

ایشان خطاب به دکتر روحانی و نمایندگان مجلس گفت: توصیه خیرخواهانه ما به رئیس مجریه(دکترروحانی) و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این هست که به فکر مردم باشید. اگر بنزین وسوخت گران شود تورم هم افزایش می یابد زیرا اصل اقتصاد بنزین است از این رو با درایت کامل ومطالعه عمیق  کار را پیش ببرید تا مبادا بارسنگین بر مردم تحمیل شود. بعضی از افراد در جامعه ما وجود دارند که حتی  توانایی خرید نان خشک را ندارند

مولانا مردم را ولی نعمت دانستند و خطاب به قوای مجریه و مقننه گفت: درخواست ما از قوه مقننه و مجریه این است که به فکر معیشت مردم باشید. مردم ولی نعمت ما هستند.و همین مردم بودند که نمایندگان مجلس را انتخاب کردند و آقای دکتر روحانی را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند. بنابراین  مهم تر از هر چیز دیگری باید به فکر مردم باشید لذا  اگر اقتصاد کشورخوب باشد دزدی و ناامنی ونا هنجاری ها کم می شود.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*