Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مولانا گرگیج خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مولانا گرگیج خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به بلاتکلیفی برخی زندانیان سیاسی از قوه قضائیه خواستند تا وضعیت پرونده زندانیان بلاتکلیف را هرچه سریعتر مشخص نماید و آزادی زندانیان سیاسی را نیز خواستار شدند._DSC0563

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت آزادشهر، ایشان در بخشی از مراسم با شکوه عید سعید قربان امروز (31 مرداد 97) اهل سنت این شهرستان اظهار داشتند: درخواست ما از قوه قضائیه این است که زندانیان سیاسی و افرادی که اتهام سیاسی دارند آزاد شوند زیرا بسیاری از خانواده ها متلاشی شده اند و سرپرست خود را از دست داده اند، حبس زندانیان بلاتکلیف مصیبت جامعه را افزایش می دهد زیرا این مسئله معضلات اجتماعی و خانوادگی را به دنبال دارد و سبب فساد در جامعه می گردد

مولانا گرگیج خطاب به قوه قضائیه گفتند: برای یک عکس در کنار یک فرد خاص، پرونده سیاسی تشکیل می شود و بعدها مشاهده می کنیم آن فرد دچار مشکلات متعددی شده است، عکس گرفتن در کنار یک شخص خاص، جرم محسوب نمی شود؛ لذا انتظار داریم وضعیت زندانیانی که بلاتکلیف هستند هرچه سریعتر مشخص شود تا خانواده های شان از اضطراب ونگرانی رهایی یابند و این مسئولیت قوه قضائیه هست که پرونده ها را بلاتکلیف رها نکند.

*ساخت مساجد در کلان شهرها یکی از اساسی ترین خواسته های جامعه اهل سنت می باشد

عالم سرشناس اهل سنت کشور در ادامه سخنان شان به انتظارات جامعه اهل سنت از نظام جمهوری اسلامی اشاره کردند و خاطرنشان ساختند: ساخت مساجد در کلان شهرها یکی از خواسته های اساسی جامعه اهل سنت می باشد و اگر در منطقه ای شهروندان اهل سنت نیاز به مسجد داشتند دولت برای آنان مسجدی بنا کند تا بتوانند شعائر دینی خود را برگزار نمایند.

ایشان افزودند: در تهران که پایتخت کشور اسلامی ما محسوب می شود باید یک مسجد جامع بزرگ و زیبایی که در شأن نظام جمهوری اسلامی باشد برای شهروندان اهل سنت ساخته شود، مسئولین امر در نمازخانه ها مانع برگزاری دو رکعت نماز عید نشوند و امکانات لازم را برای برگزاری نماز عید شهروندان اهل سنت فراهم سازند.

مولانا گرگیج در ادامه استفاده از شهروندان اهل سنت در مدیریت کلان کشوری را از دیگر خواسته های جامعه اهل سنت مطرح کردند و اظهار داشتند: درمدیریت های کلان کشوری از شهروندان اهل سنت بکار گرفته شوند تا در خدمت به کشور سهیم باشند، برادران اهل سنت، شهروندان امانت داری هستند لذا شهروندان اهل سنت را بیگانه حساب نکنید زیرا جزو پیکره همین جامعه محسوب می شوند و با اعتماد کامل مدیریت های کلان را به آنان واگذار کنیم و اگر قصوری از آنان سر زد مورد سرزنش قرار گیرند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش تاکید کردند: در مدیریت های حساس و نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و انتظامی و سایر ارگان های مهم از شهروندان اهل سنت بکار گرفته شود، در شورای تامین نیز باید از اهل سنت استخدام شوند تا یک طرفه قضاوت نشود و بتوانند از حقوق اهل سنت دفاع کنند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور، دفاع از کشور را وظیفه تمامی اقشار دانستند و تصریح کردند: امروز اگر خدای ناخواسته به خاک جمهوری اسلامی حمله شود همه در یک صف مقابل دشمن قرار می گیریم و از میهن عزیزمان دفاع خواهیم کرد، در دفاع از میهن، قومیت و مذهب مطرح نیست بلکه همه با هم باید متحد شویم و دشمن را با ذلت و خواری از کشور بیرون برانیم.

ایشان ادامه دادند: همان طور که در حفظ خاک کشور تمامی اقشار مشارکت دارند باید در منافع کشور هم سهیم باشند و ان شاء الله مسئولین صدای ما و ملت را بشنوند و به آن پاسخ مثبت دهند.

*مفسدان اقتصادی باید بطور علنی مجازات شوند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه با اشاره به بحران اقتصادی کشور و نگرانی های مردم از روند افزایش قیمت کالاها در بازار ابراز داشتند: اقتصاد کشور امروز با بحران مواجه است واین مسئله موجب اضطراب و نگرانی مردم شده است، قیمت کالاها روز به روز افزایش می یابد لذا بازار باید تحت کنترل قرار گیرد و با مفسدان اقتصادی مبارزه شود، در کشور فنلاند وزیر بهداشت سه مرتبه استفاده شخصی از تلفن دولتی داشته است که این مسئله موجب اعتراض، استیضاح و استعفای وزیر شد و همچنین مجبور به پرداخت هزینه مکالمه شد.

مولانا گرگیج ضمن تاکید بر مبارزه با مفسدان اقتصادی بطور علنی خاطرنشان ساختند: در کشور اسلامی ما که خود را قانون مدار می دانیم چرا رانت خواری، اختلاس و چپاول های بیت المال کنترل نمی شوند و با این افراد برخورد جدی صورت نمی گیرد؟! چنین افرادی که به ملت، دولت و کشور خیانت می کنند باید بطور علنی مجازات شوند.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: تا زمانی که مشکلات اقتصادی کشور حل نشود و رانت خواری و رشوه خواری وجود داشته باشد هرگز شاهد ارزانی نخواهیم بود، کارمندان اداری باید در وقت اداری به خوبی به مردم خدمت کنند؛ پرونده ها را با دقت و به خوبی بررسی نمایند و ارباب رجوع را تکریم کنند.

ایشان با بیان این که “مسئولین باید صدای ملت را بشنوند” اظهار داشتند: مسئولین سخنان و خدمت ها را برای وقت تودیع نگذارند بلکه از اولین روز خدمت با تکریم برخورد کنند و خادم مردم باشند، حرکت خوبی که از سوی فرمانداری شهرستان آزادشهر و مسئولین دستگاه های اجرایی مبنی بر “میز خدمت مسئولین” در مصلی اهل سنت شهرستان آزادشهر و رامیان رخ داد بسیار پسندیده بود که مسئولین اجرایی از نزدیک سخنان مردم را شنیدند و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و همچنین انتظار می رود مسئولین در اداره ها نیز همین گونه مراجعه کنندگان را اکرام کنند.

مولانا گرگیج با اشاره به مشکلات سجلی برخی مردم خطاب به مدیران ثبت احوال گفتند: برخی مردم مشکلات سجلی دارند در حالی که ایرانی اصیل هستند اما منع خدمات شده اند که باید این مسئله رفع شود و به آنان شناسنامه تعلق گیرد تا بتوانند از مزایا و حقوق شهروندی بهره مند شوند.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر همچنین به مشکلات بیمه روستائیان و عشایر اشاره کردند و گفتند: بیمه نامه های روستاییان و عشایر که فاقد اعتبار هستند باید مشکلاشان حل شود زیرا این افراد تنگدست با توجه به تعرفه های پزشکی توان خرید دارو را ندارند زیرا قیمت شان بسیار سرسام آور است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه خواستار مبارزه با احتکار کنندگان شدند و بیان داشتند: گرانی باید مهار شود زیرا آستانه تحمل مردم کاهش یافته است، با افراد سودجو، احتکار کنندگان و کسانی که بازار سیاه به راه می اندازند به شدت برخورد شود، احتکار در قوانین اسلامی یک امر نادرست می باشد و رسول الله (ص) چنین اشخاصی را ملعون دانسته است پس باید جلوی ملعونین گرفته شود؛ همه مسئولین باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و فریاد مردم را بشنوند.

*دوری از فرامین اسلامی و سیره نبوی(ص) موجب بحران های کنونی جهان اسلام شده است

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در فراز دیگری از بیانات شان با اشاره به چالش های جهان اسلام گفتند: دین اسلام نه تنها دین صلح و سازش است بلکه نوع رفتار و منش پسندیده با همه انسان ها را به ما توصیه می کند؛ متاسفانه مسلمانان امروز، با یکدیگر درگیر هستند؛ ما با یکدیگر در حال نزاع هستیم در حالی که دین اسلام توصیه نموده است که نباید به دشمنان اسلام که عداوت و خصومت آنان حاد و بحرانی نیست صدمه وارد کنیم.

ایشان ضمن تاکید بر وحدت و انسجام اسلامی تاکید کردند: خداوند به مسلمانان دستور داده اند که مسلمانان به ریسمان الهی چنگ زنند، از یکدیگر جدا نشوند و از اختلاف و نزاع فاصله بگیرند، امروز سُنی و شیعه با هم درگیر هستند و جنگ های فرقه ای و مذهبی بسیار خطرناک و خانمان سوز به راه افتاده است، در سوریه، افغانستان، عراق و یمن مشاهده می شود که جنگ های مذهبی و اختلافات سلیقه ای مسلمانان سبب ویرانی این کشورها شده است.

مولانا گرگیج ادامه دادند: تا زمانی که جنگ های فرقه ای بین ما وجود داشته باشند دشمنان همه سرمایه ما را چپاول می کنند، باید سران کشورهای اسلامی کنار یکدیگر قرار گیرند و دست مستکبران را از کشورهای اسلامی کوتاه کنند تا بیش از این شاهد نابودی کشورهای اسلامی و مسلمانان نباشیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام تصریح کردند: امروز اگر روسیه، امریکا و انگلیس، نیروهای نظامی خود را به کشورهای اسلامی می فرستند هدفشان سرمایه گذاری برای خود و نابودی مسلمین و چپاول دارایی های آنان است، مسلمانان باید کنار یکدیگر قرار گیرند و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی سازند.

ایشان، ریشه ی مشکلات جهان اسلام را فاصله گرفتن مسلمانان از دستورات خداوند و پیامبر (ص) دانستند و بیان داشتند: مسلمانان امروزی از دستورات الهی و توصیه های پیامبر (ص) فاصله گرفته اند و به آن عمل نمی کنند به همین سبب با چنین چالش هایی مواجه شده اند، قرآن فرموده است هنگامی که دو گروه از مسلمانان با هم اختلاف پیدا کردند بین آنان صلح و سازش برقرار نمایید.

مولانا گرگیج ضمن اظهار تاسف از جنگ های داخلی مسلمانان گفتند: ما دلخوش به این نباشیم که یک فرقه را شکست دادیم و آنان را نابود کردیم، چند روز پیش شاهد انفجار فاجعه بار در کابل پایتخت افغانستان بودیم که در آن دختران زیر 18 سال کشته شدند، جای افسوس است که کودکان، زنان و سالمندان در کشورهای اسلامی توسط خود مسلمانان نابود می شوند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در ادامه افزودند: ما مدعی هستیم فرقه ای را از یک کشور خارج کردیم اما همان فرقه از یک کشور دیگر سر در می آورد و عملیات انتحاری و انفجاری انجام می دهد، اخیرا در افغانستان و ایالت بلوچستان پاکستان، انسان های بیگناه بسیاری کشته شدند؛ این کشتار توسط همان گروهی صورت گرفت که ما ادعا کردیم آنان را از بین بردیم اما در کشورهای اسلامی دیگر عملیات خود را ادامه دادند پس باید جنگ های قومی ومذهبی را کنار بگذاریم تا جزو مسلمان واقعی قرار گیریم.

عالم برجسته اهل سنت کشور در بخش های دیگری از اظهارات شان با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی همچون خودکُشی، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی،اختلافات خانوادگی، سرقت و برخی دیگر از معضلات اجتماعی نسبت به عواقب ناگوار آن به جوانان هشدار دادند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*