Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
بنده حکم ارتداد و دستور قتل فرد هتاک را نداده ام - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

بنده حکم ارتداد و دستور قتل فرد هتاک را نداده ام

مولانا محمدحسین گرگیج در واکنش به حملات گسترده برخی عوامل افراطی و تفرقه افکن علیه ایشان پس از مواضع شان در خصوص هتاکان به مقدسات دینی اهل سنت ضمن رد دستور حکم ارتداد و قتل فرد هتاک و تهمت ها بار دیگر خواستار مجازات بازیکن خاطی شدند و هشدار دادند اگر این شخص محاکمه نشود جامعه اهل سنت تیم ملی را تحریم خواهند کرد. photo_۲۰۱۸-۱۰-۰۵_۱۶-۰۸-۵۴

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخشی از مراسم نمازجمعه (13 مهر97) شهرستان آزادشهر گفتند: ما قصد نداشتیم بار دیگر به توهین فرد گستاخ علیه مقدسات اهل سنت اشاره کنیم اما پس از سخنرانی هفته گذشته بنده و تمامی علمایی که موضع گرفتند حملات و هجمه شدیدی علیه بنده در فضای مجازی صورت گرفت و برداشت های برخی عوامل از سخنانم نادرست بود و هر فردی سخنی که در خور و لایق خودش بود را به ما نسبت داد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان این که ” ما هیچ عاری از این هجمه ها نداریم” تصریح کردند: طبیعت و سنت دنیا هست که بدترین القاب و تهمت ها به انبیاء و بزرگان گفته شده است اما آنان راه خود را ادامه داده اند.

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از مواضع نمایندگان و علمای سراسر کشور خطاب به نمایندگان مجلس گفتند: از نمایندگان مجلس اعم از شیعه و سنی که هتاکی به مقدسات مذهبی و دودستگی را دوست ندارند خواهانم که وزیر ورزش، رییس فدراسیون فوتبال و مربی تیم مربوطه، بازیکن هتاک را که زیر چتر آنان می باشد تحت فشار قرار دهند تا اهل سنت را قانع گردانند؛ تا این لحظه هیچ فرد حقیقی و حقوقی، از اهل سنت که یک سوم جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند در مورد این هتاکی عذرخواهی نکرده است که جای بسی تعجب می باشد.

مولانا گرگیج از مواضع علماء و اندیشمندان و نخبگان اهل سنت اظهار خرسندی  کردند و خاطرنشان ساختند: بنده تنها موضع نگرفتم که علیه بنده تهمت و افترا گفته شد؛ اگر قرار است شخصی دادرسی شود باید کل جامعه اهل سنت که سی میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند محاکمه شوند زیرا این عقیده یک سوم جمعیت کشور است که در این آب و خاک رنج کشیده اند پس نباید حقوق شان نادیده گرفته شود زیرا باور مذهبی برای ما از هر مسئله ای برتر است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن نکوهش سکوت برخی مسئولین و مراجع عظام شیعه در خصوص هتاکان به مقدسات اهل سنت بیان داشتند:  افرادی که جایگاهی داشتند از جامعه اهل سنت عذرخواهی نکردند، برخی به صورت شفاهی اما برخی دیگر در فضای مجازی به این موضوع اشاره کرده اند معذرت خواهی نمودند و برخی دیگر به ما گفتند شما چرا این مسئله را از تریبون نمازجمعه گفتید ودر کشور جنجال به پا کردید و ما را مورد سرزنش قرار دادند به جای این که با علت مبارزه کنند مقابل معلول قرار می گیرند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: پیش از این که بنده و سایر علماء از تریبون، این مسئله را سراسری کنیم و خواهان مجازات وی شویم این خبر درفضای مجازی منتشر شده بود، اگر هتاکی این شخص از روی جهالت بوده است پس هر شخصی که هتاکی کند آیا جاهل محسوب می شود و معاف است؟!

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: بنده هفته گذشته بیان کردم اگر شخصی به فاطمة الزهرا (رض) اهانت کند ما در مقابلش قرار می گیریم همان گونه که در برابر این فرد قرار گرفتیم، برخی دیگر نیز اظهار دارند که فرد هتاک عقیده و ایدئولوژی خود را بیان کرده است پس شما چرا وی را سرزنش می کنید؟! اگر توهین، تشنیع خلفای راشدین و ازواج مطهرات (رض) و غلو در خصوص حضرت علی (رض) عقیده می باشد باید مراجع عظام و بزرگان شیعه آن را تأیید کنند و بگویند عقیده و باور شیعه چنین است ما دیگر حرفی با شما نداریم.

ایشان در ادامه خطاب به مراجع عظام شیعه خاطر نشان ساختند: اقلیت های دینی بسیاری مانند زرتشتیان، مسیحیان، کلیمیان و دیگر ادیان در کشور هستند که شاید به پیامبر (ص) اهانت کنند زیرا باورشان این نیست و ابن تیمیه (رح) می فرمایند فقط باید وی را تنبیه کرد و قتلش جایز نیست، اگر عقیده شیعه این است که توهین به مقدسات اهل سنت مجاز است و عقیده محسوب می شود بزرگان و مراجع عظام آن را بپذیرند و پاسخگوی فتوای رهبری باشند که فرموده بود توهین به مقدسات اهل سنت شرعا حرام و جرم محسوب می شود.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور بار دیگر خواستار تصویب فتوای رهبری در خصوص عدم توهین به مقدسات اهل سنت به صورت قانون شدند و تصریح کردند: در زمانی که این فتوا صادر شد بنده از نمایندگان مجلس خواستم که این فتوا را تصویب کنند که اگر شخصی نسبت به مقدسات اهل سنت گستاخی کرد مجازات شود، اگر شخصی به ائمه اطهار شیعیان اهانت کند جرمش اعدام است و این قانون تصویب شده است اما در خصوص اهل سنت قانون مشابهی مصوب نگرديده است؛ ما خواستار اعدام اهانت کنندگان نیستیم اما حداقل انتظارمان این است که شخص هتاک مجازات گردد؛  اگر فتوای رهبر با بصیرت بوده است سخنان این فرد، اهانت محسوب می شوند لذا مسئولین و مراجع عظام شیعه باید پاسخگوی فتوای رهبر انقلاب باشند.

مفسر برجسته اهل سنت کشور در ادامه به حملات برخی عوامل تفرقه افکن علیه ایشان اشاره کردند و خاطرنشان ساختند: برخی گفته اند مولوی گرگیج حکم ارتداد و قتل این بازیکن را داده است؛ بنده و مولانا عبدالحمید هر دو خواستار مجازات از سوی مسئولین قضایی شدیم و هرگز قتل وی را جایز نمی دانیم و چنین دستوری صادر نمی کنیم زیرا شریعت چنین اجازه ای به ما نداده است پس به ما تهمت نزنید.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن رد دستور قتل و حکم ارتداد فرد هتاک گفتند: بنده حکم ارتداد و دستور قتل فرد هتاک را صادر نکرده ام و اگر وی غلو و اهانت کرده است مراجع عظام و مسئولین امر باید وارد عمل شوند و وی را توبیخ کنند براي این كه تعزیرات حکومتی، حکم قصاص و سنگسار در حیطه قدرت بنده نیست زیرا شریعت چنین اجازه ای به ما نداده است.

ایشان خطاب به اتهام زنندگان به صراحت گفتند: به بنده تهمت نزنید و افترا نگویید و از این روش عقده گشایی نکنید که این بهتان عظیمی می باشد، هیچ شخصی از اهل سنت، حکم قتل و ارتداد این شخص را نداده است؛ مسئله ای که موجب مسرت و خوشحالی بنده شد در کلیپی که مشاهده کردم پایین عکس بنده نوشته شده بود ” عایشه زاده، مولوی گرگیج” این برای بنده و جامعه اهل سنت افتخار است که قرآن در سوره احزاب وعده داده است که عایشه زاده و خدیجه زاده باشیم، این جمله برای بنده بسیار خوشحال کننده بود و افتخاری است برای بنده که در روز قیامت در کنار این بزرگان باشم و جان خود را فدای پیامبر (ص)، اهل بیتش و بزرگان اسلام (رض) می کنیم.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان اینکه ” ما از مرگ هراسی نداریم” ابراز داشتند: گروه های تروریستی در خارج کشور بنده و مولانا عبدالحمید را تهدید به مرگ کردند و مسئولین امر از ما خواستند تا برای ما محافظ بگذارند اما نپذیرفتم و در دو نامه امضا کردم  که نیاز به اسکورت ندارم ، شهادت در راه خدا افتخار بنده است زیرا ما از مرگ هراسی نداریم.

مولانا گرگیج ادامه دادند: این چه مسئله ای است که در کل کشور فقط دو نفر تهدید به مرگ شوند؟! مگر ما فرمانده کل قوا هستیم یا گروه هایی داریم که در مقابل آنان قرار گرفته اند و این موضوع تعجب آوراست، اگر ما سخنی بگوییم و شخصی خودسر منطقه را بحرانی کند و گناهش را به پای ما بنویسند این مسئله برای ما غیر قابل پذیرش است، اگر ما را بدون دلیل اعدام و یا زندان می کنید دست شما باز است اما با تهمت و افترا ما را نکُشید.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر با اشاره به فواید این اهانت گفتند: یکی از فواید این هتاکی این بود که موجب اتحاد و انسجام جامعه اهل سنت سراسر کشور شد و همه در دفاع از مقدسات موضع گرفتند، برادران شیعه و علمایی که مدعی تقریب می باشند اگر در کنار ما هستند باید در این خصوص موضع بگیرند که مشخص شود وحدت واقعی وجود دارد، در غیر این صورت فقط این تقریب را در حد شعار می دانیم و این کنفرانس های وحدت و تقریب مذاهب و هزینه های گزاف هیچ معنایی ندارد.

مولانا گرگیج ضمن هشدار نسبت به تحریم تیم ملی از سوی جامعه اهل سنت در صورت عدم عذرخواهی بازیکن هتاک تصریح کردند: هنگام تعویض این بازیکن نیمکت نشین در بازی هفته پیش گزارشگر بازی وی را شاعر و اهل قلم معرفی کرد ما این گونه مسایل جزیی را زیر نظر می گیریم، اگر این بازیکن عذرخواهی نکند جامعه اهل سنت تیم ملی را تحریم خواهند کرد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیگش افزودند: برخی جوانان اهل سنت در فضای مجازی شعار داده بودند ” نه قرمز نه آبی، جانم فدای صحابی” همه جوانان اهل سنت طرفدار فوتبال هستند، تیم ملی و تمام بازیکنان را دوست دارند پس بازیکنان تنگ نظر نباشند و فقط یک قشر جامعه را در نظر نگیرند و موجب رنجش دیگران شوند.

مولانا گرگیج در ادامه افزودند: ما اکنون راحت شدیم اگر یک سُنی و یا گروهی اهانتی می کرد صدا و سیما و طومار نویسان جهت محکومیت پیش ما مراجعه می کردند تا موضع خود را اعلام کنیم و امضا بدهیم، از این پس اگر عزیزان به جای ما مراجعه کنند حرکتی را محکوم کنیم برای این که این فرد گستاخ محاکمه نشد ما هم هیچ واکنشی نشان نخواهیم داد.

ایشان با تاکید بر این که ” حقوق باید متقابل باشد” اظهار داشتند: اگر به کشورمان تعرض شود قطعا در یک صف قرار خواهیم گرفت اما در خصوص حرمت شکنی مقدسات دینی مسئله متفاوت است، از تمامی علماء، اندیشمندان و تمامی اهل قلم اهل سنت خواستارم که فضایل صحابه، همسران و بزرگان اسلام را که در آیات و احادیث ذکر شده اند را از تفاسیر معتبر جمع آوری کنند تا فضیلت و جایگاه این بزرگواران برای عموم مشخص شود.

استاد تفسیر درالعلوم فاروقیه گالیکش با استناد به آیات قرآنی در خصوص فضایل و عظمت صحابه و بزرگان اسلام (رض) بیان داشتند: در آیه 13 و 137 سوره بقره بیان شده است ایمان صحابه ملاک هدایت است؛ فردی که به صحابی لقب ” سفیه” دهد خودش نادان و بی خرد است، آیه 4 و 74 سوره انفال خداوند صحابه اعم از مهاجرین و انصار (رض) را مؤمنان به حق می دانند، آیه 95 سوره نساء و آیه 10 حدید خداوند همه صحابه را وعده بهشت داده است، آیه 100 سوره توبه، 29 سوره فتح، آیه 7 سوره حجرات، 22 سوره مجادله، آیه 8 تا 10 سوره حشر و آیه 55 سوره نور در خصوص فضایل و عظمت صحابه بزرگوار و خلفای راشدین بیان شده است.

مولانا گرگیج در خاتمه این بخش از سخنان شان با بیان اینکه ” بنده تنها نیستم”  خطاب به عوامل تفرقه افکن تصریح کردند: در عکسی که تصویر بنده به همراه آن بازیکن هتاک بود نوشته بودند او تنها نیست، همان گونه که پیامبر(ص) در غار ثور به ابوبکر صدیق (رض) فرمودند( لا تحزن إنّ الله معنا) بنده هم می گویم ما هم تنها نیستیم زیرا به کسی می بالیم که قدرتش فوق همه قدرت ها هست.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پايان ضمن گرامیداشت “هفته نیروی انتظامی” گفتند: ما باید قدردان امنیت باشیم و  قدردان این امنیت نیز هستیم و دوست نداریم هرج و مرج در کشور به وجود آید.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*