Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دخالت هیچ نهادی در امور مساجد و مدارس دینی اهل سنت را نمی پذیریم - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دخالت هیچ نهادی در امور مساجد و مدارس دینی اهل سنت را نمی پذیریم

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که ” ائمه جمعه و جماعات باید مردمی باشند ” ضمن انتقاد از دخالت در امور مساجد و مدارس دینی اهل سنت، دخالت نهادها در امور مذهبی را غیر قابل پذیرش دانستند.molana gorgij

به گزارش پایگاه خبری دفتر امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر، ایشان در فرازی از مراسم نمازجمعه (27 مهر 97) اهل سنت شهرستان آزادشهر با اشاره به دخالت برخی نهادها در امور مساجد و مدارس دینی اهل سنت برخی مناطق کشور اظهار داشتند: در روستای قلمویی سیریک (استان هرمزگان) به یکی از مدارس دینی تعرض شده است و علمایی دستگیر شدند که این امر موجب تحصن و اعتراض برخی علمای آن منطقه شد، ما دخالت در امور مذهبی اهل سنت، مساجد و مدارس دینی را هرگز نمی پذیریم.

مولانا گرگیج در ادامه افزودند: مطابق قانون اساسی کشور، تعلیم و عبادت و تعیین امامان جماعت مسجد در اختیار خودمان هست و مردم مشخص می کنند که چه شخصی امام مسجد منطقه آنان شود، اگر مردم، امامت یک شخص را قبول نداشته باشند از نظر شرعی، اقامه نماز جماعت توسط وی جایز نیست و مردمی که از امام جماعت خود رضایت نداشته باشند در نزد خداوند ملعون است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با بیان این که ” ائمه جمعه و جماعات باید مردمی باشند” تصریح کردند: عزل و نصب امامان جمعه و جماعت توسط حکومت را نادرست می دانیم و مسئولین، حق دخالت در مسایل مذهبی را ندارند همانطور که ما حق دخالت در امور کلیسای هموطنان مسیحی و آتشکده هموطنان زرتشتی را نداریم.

ایشان با تاکید بر این مطلب که “هر شخصی باور خود را دارد” خاطرنشان ساختند: در صدر اسلام هر فردی مختار بود که مسلمان شود و هر کسی هم که قصد نداشت به اسلام روی آورد در کنار مسلمانان، زندگی مسالمت آمیزی داشت.

*پاکسازی مسئولین بومی در سیستان و بلوچستان امری سلیقه ای و غیر معقول است

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور همچنین با اشاره به اخراج چندین فرماندار و بخشدار بومی در سطح سیستان و بلوچستان گفتند: خبرهایی که در سیستان و بلوچستان زمزمه می شد این بود که مسئولین بومی که به عنوان بخشدار و فرماندار پُستی دارند در حال پاکسازی هستند، در چنین بُرهه ای که کشور و اقتصاد ما متلاطم می باشد انجام چنین کارهایی نادرست است.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: در زمانی که مردم دچار مشکلات اقتصادی و تنگنای معیشتی قرار دارند چنین رفتارهای سلیقه ای موجب نارضایتی بیشتر مردم می شود، جابجایی افراد مورد نظر مردم  امری غیر معقول می باشد.

*گروگان گیری مرزبانان از نظر ما محکوم است

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر همچنین با اشاره به اسارت چندین مرزبان در منطقه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن آن بیان داشتند: گروگان گیری مرزبانان در مرز میرجاوه موجب آشفتگی اذهان عمومی شد و بارها تاکید کرده ایم که ما با ترور، انتحار و گروگان گیری مخالفیم و چنین مسایلی از نظر ما محکوم هستند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: این مسئله باید با تعقل و درایت حل شود و توصیه بنده این است که به افراد بی گناه تعرض نشود و مورد ظلم و شکنجه قرار نگیرند، در این روزها از بنده و مولانا عبدالحمید برخی خانواده ها درخواست کرده اند که پادرمیانی کنیم تا به این افراد تعرض نشود و آنان را از بین نبرند، ما نفوذی نداریم که به این افراد دستور دهیم و ارتباط برقرار کنیم بلکه فقط می توانیم دعا کنیم که ان شاء الله این اسیران صحیح و سالم به آغوش گرم خانواده ی خویش بازگردند.

مولانا گرگیج تاکید کردند: افراد گروگان گیر، حتی ما را هم قبول ندارند زیرا اعمال آنان را محکوم می کنیم و به همین منظور ما را جزو بدنه ی حکومت می دانند، ما نفوذی نداریم اما از علماء و ریش سفیدانی که چه در ایران و یا پاکستان نفوذ دارند خواستاریم که تقاضای ما را مبنی بر سالم برگرداندن اسراء به گوش این افراد برسانند.

*مسئولین، صدای اعتراض معلمان را بشنوند

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از اظهارات شان با اشاره به اعتصاب معلمین خطاب به مسئولین گفتند: مسئولین، فریاد معلمان که یکی از اقشار زحمت کش جامعه محسوب می شوند و همچنین آینده کشور و فرزندان مان در دست آنان می باشد را بشنوند.

مفسر برجسته اهل سنت کشور افزودند: وقتی حقوق یک معلم، ناچیز و اندک باشد انگیزه ای برای تحصیل و پرورش علمی فرزندان ما نخواهد داشت، همواره تاکید کرده ام مسئولین باید به سه قشر معلمین، نیروهای انتظامی و قضات به خوبی رسیدگی کنند زیرا این سه قشر، نقش اساسی را در کشور ایفا می کنند و اگر به آنان رسیدگی نشود احتمال خیانت و کم کاری وجود دارد.

*وزارت بهداشت، نظارت دقیقی بر بیمارستان ها داشته باشد

مولانا گرگیج در ادامه با اشاره به کم تجربگی و نقصان برخی بیمارستان ها در سطح کشور تصریح کردند: در برخی بیمارستان ها زنان و کودکان، سالم می روند اما جنازه آنان برمی گردد، اگر خانواده ای از پرسنل بیمارستانی شاکی شد باید مسئولین ذی ربط بطور دقیق به آن رسیدگی کنند، نباید جان یک انسان را در دست یک دانشجویی که به تازگی وارد بیمارستان شده است سپرد.

ایشان خطاب به وزیر محترم بهداشت گفتند: از وزیر محترم بهداشت خواستارم این گونه مسایل را به طور دقیق بررسی کنند که مراقبت های ویژه ای در بیمارستان ها صورت گیرد و افراد مجرب را به کار گیرند.

* شهادت و مجروح شدن محیط بانان پارک ملی گلستان بسیار تکان دهنده بود

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در پایان سخنان شان با اشاره به شهادت یک محیط بان و مجروح شدن همکارانش ضمن اظهار تاسف از این حادثه اظهار داشتند: شهادت محیط بان “شهید تاج محمد باشقره” در پارک ملی گلستان و مجروح شدن چندین محیط بان دیگر توسط شکارچیان بسیار تکان دهند بود، پارک ملی گلستان که قدرش را نمی دانیم دارای گونه های گیاهی و جانوری است که در کل دنیا منحصر بفرد می باشد و نظیر ندارد.

مولانا گرگیج افزودند: ما نباید به گونه های جانوری و گیاهی لطمه بزنیم زیرا خداوند حامی محیط زیست می باشد، متاسفانه در منطقه ما (گلستان) قطع بی رویه درختان و گونه های گیاهی افزایش یافته است و هم شاهد شکارهای بی مورد و غیرمجاز هستیم.

ایشان در خاتمه ضمن اظهار همدردی با بازماندگان این حادثه خاطرنشان ساختند: توصیه بنده به مردم این است که از قطع بی رویه درختان خودداری کنید و به حیوانات (چه حلال گوشت و یا حرام گوشت) هم تعرض نشود زیرا وجود هر حیوانی در محیط زیست، حکمتی دارد لذا تعادل اکوسیستم باید حفظ شود، شهادت این عزیز را به خانواده اش تبریک و تسلیت عرض می نمایم و از مسئولین خواستاریم تا عاملان اصلی این جنایت را هر چه سریع تر دستگیر و مجازات نمایند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*