Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرمت مقدسات اهل سنت به صورت قانون وضع شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

فتوای رهبر معظم انقلاب در خصوص حرمت مقدسات اهل سنت به صورت قانون وضع شود

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به هفته وحدت ضمن گرامی داشت آن، تنها راه رسیدن به وحدت واقعی را گام های مؤثر عملی دانستند و از مسئولین خواستند فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت مقدسات اهل سنت را به صورت قانون وضع کنند._DSC1019

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر در بخشی از مراسم نماز جمعه این هفته (2 آذر 97) اظهار داشتند: ما باید همیشه متحد باشیم و وحدت، منحصر به یک هفته نباشد زیرا اتحاد در تمامی میادین دنیا نتیجه بخش بوده است پس مسلمانان می بایست متحد شوند، در کنار یکدیگر قرار گیرند و با تشکیل ارتش متحد اسلامی مانع ظلم به مسلمانان در دنیا شوند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور خطاب به سران کشورهای اسلامی گفتند: درخواست ما این است که جهان اسلام متحد شود و مسلمانان یکدیگر را نکشند، ارتشی متحد و یکپارچه را شکل دهند و سرمایه های خود را جهت خرید اسلحه و مهمات نظامی به مستکبران شرق و غرب واگذار نکنند و فریب این حیله گران را نخورند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه به ارائه راهکارهایی جهت شکل گیری وحدت واقعی بین شهروندان شیعه و سُنی کشور پرداختند و تصریح کردند: اگر به مقدسات یکدیگر اهانت نکنیم و قول با عمل یکی شود و همدیگر را تحقیر نکنیم وحدت واقعی تحقق می یابد، ما تقریب و وحدت را بسیار دوست داریم و این کلمه از عسل نزد ما شیرین تر است اما مشروط بر این که در این راستا گام های عملی برداشته شود.

مفسر برجسته اهل سنت کشور ضمن گلایه از اهانت های زنجیر وار به مقدسات اهل سنت و عدم واکنش مراجع تقلید در این زمینه گفتند: متأسفانه امسال به خلفای ثلاثه (رض) و محبوبه محبوب ما، عایشه صدیقه (رض) بدترین اهانت ها صورت گرفت اما برخلاف انتظارات هیچ کدام از مراجع بزرگ تقلید این اعمال را محکوم نکردند و مواضع خود را در خصوص مخالفت با اهانت به مقدسات اهل سنت بطور شفاف تبیین نکردند که اهل سنت حدأقل به این دلخوش شوند.

ایشان افزودند: هفته وحدت و تقریب برایمان بسیار محبوب است اما وقتی احساسات مذهبی ما جریحه دار شود و به یاد اهانت ها بیفتیم ناامید می شویم پس از عزیزان انتظار داریم عملا اتحاد و انسجام خود را به جهانیان نشان دهند، متأسفانه علی رغم تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت مقدسات اهل سنت به فتوای ایشان عمل نمی شود.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با انتقاد از توهین به حضرت ابوهریره (رض) صحابی بزرگوار پیامبر (ص) در کتاب دین و زندگی پایه دوازدهم گفتند: در کتاب های درسی دین و زندگی پایه دوازدهم به حضرت ابو هریره (رض) توهین شده است و آن را دروغگو معرفی کرده اند در حالی که نصف روایات ما از این صحابه بزرگوار (رض) می باشد؛ وحدت باید در همه میادین باشد و ما توهین به هیچ باوری را جایز نمی دانیم.

مولانا گرگیج در ادامه خاطرنشان ساختند: امسال در سالگرد شهادت حضرت حسین (رض) یکی از شهروندان که شهادت آنحضرت (رض) را درگذشت گفته بوده به جرم اهانت دستگیر شد اما اهانت علنی به مقدسات اهل سنت همچون توهین به خلفای ثلاثه و اُمهات المؤمنین جرم محسوب نمی شود.

مفسر برجسته اهل سنت کشور در پایان این بخش تصریح کردند: بنده بارها تأکید کرده ام که خواسته ما این است فتوای رهبری در زمینه عدم توهین به مقدسات اهل سنت قانونی شود و همچنین محتویات کتب درسی با توجه به مقدسات مذاهب کنترل شود زیرا کتب آموزشی در رشد فرزندان مؤثر هستند.

* مین گذاری در مرزهای جنوب شرق کشور، امنیت را به ارمغان نخواهد آورد

مولانا گرگیج در ادامۀ سخنان شان با اشاره به کشته و مجروح شدن چند شهروند ساکن جالق بر اثر مین گذاری در مرزهای سروان سیستان و بلوچستان گفتند: یکی از مسایلی که باید بدان توجه شود مین گذاری در مرزهای سیستان و بلوچستان است که همواره شاهد کشته شدن شهروندان هستیم پس نیروهای مرزبانی و نظامی نباید کنار مرزها مین گذاری کنند.

ایشان افزودند: نیروهای مرزبانی در خارج کشور اجازه مین گذاری ندارند و داخل خاک خودمان شاهد مین گذاری و کشته شدن شهروندان هستیم زیرا در آن مناطق که اکثرا طوفان خیز هست چوپانان و رهگذران عبور می کنند و این مسئله منجر به تلفات می شود.

عالم برجسته اهل سنت کشور با بیان این که “امنیت مرزها با مین گذاری حاصل نمی شود” افزودند: امنیت کشور را با مرزبانی صحیح به ارمغان آوریم، افراد مسئول باید در خصوص مین گذاری ها چاره اندیشی کنند و آنها را هرچه سریع تر جمع آوری کنند تا بیش از این شاهد رنجش شهروندان کشورمان در جنوب شرق کشور نباشیم؛ با مین گذاری در داخل کشور، امنیت شهروندان به خطر می افتد پس باید هرچه سریع تر مین ها جمع آوری شوند زیرا برقراری امنیت با مین گذاری کار درستی نیست بلکه با تقویت مرزبانان و چشم های تیز بین آنان باید مرزها کنترل شوند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به آزادی برخی مرزبانان اظهار داشتند: اگر چند مرزبان عزیز ما توسط گروهی بازداشت می شوند نباید آن را به حساب همه شهروندان منطقه گذاشت، الحمدلله چند مرزبان به آغوش گرم خانواده ها بازگشتند و امیدواریم ان شاء الله همه آنان در سلامتی کامل به میهن بازگردند.

مولانا گرگیج در پایان این بخش خاطرنشان ساختند: برخی اوقات به ما هشدار می دهند که مسایل برون استانی را مطرح نکنیم زیرا در همان مناطق علمایی جهت واکنش وجود دارند؛ ما همانگونه که در تهران کنفرانسی جهت بررسی ظلم به مردم یمن برگزار می کنیم در خصوص هر مسئله ای که موجب رنجش یک انسان در تمام نقاط دنیا شود موضع گیری می کنیم؛ چگونه می شود داخل کشورمان در مورد یمن گفتگو کنیم اما با کشته شدن شهروندان در بلوچستان و مین گذاری مرزها کاری نداشته باشیم پس به خواسته ما مبنی بر جمع آوری مین ها توجه شود.

* درگذشت حاجی عبدالوهاب امیر جهانی نهضت جماعت و تبلیغ ناگوار بود

مولانا گرگیج در بخش دیگری از سخنان شان ضمن اظهار تأسف از درگذشت حاجی عبدالوهاب امیر جهانی نهضت جماعت و تبلیغ گفتند: یکی از خبرهای ناگوار در این هفته درگذشت حاجی عبدالوهاب امیر جهانی نهضت دعوت و تبلیغ بود که بنده در سال 82 از نزدیک با این بزرگوار در پاکستان بطور خصوصی دیدار کردم.

ایشان افزودند: مرحوم حاجی عبدالوهاب انسانی بسیار متین و وارسته بودند و این ضایعه را به جهان اسلام خصوصا برادران تبلیغی تسلیت می گویم و علوّ درجات را برای آن بزرگوار از درگاه خداوند متعال خواستارم.

* برگزاری جشن میلاد برای پیامبر (ص) نزد اهل سنت ثبوت شرعی ندارد

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر در فراز دیگری از بیانات شان با اشاره به منابع شرعی اهل سنت در خصوص برگزاری جشن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) بیان داشتند: از نظر علمی جشن میلاد پیامبر (ص) ثبوت شرعی ندارد زیرا در صدر اسلام چنین مسایلی وجود نداشته است.

ایشان تاکید کردند: پیامبر (ص) نه برای فرزندان خویش و نه برای سایر انبیاء جشن تولد برگزار کرده است، این عمل توسط پیامبر (ص) صحابه (رض)، تابعین، تبع تابعین و ائمه اربعه صورت نگرفته و در هیچ منبع فقهی معتبر اهل سنت برگزاری جشن میلاد ذکر نشده است، این عمل از زمان عبیدی ها که خود را با یهود و نصاری و جشن های کریسمس قیاس می کردند توسط حکام آن زمان پایه گذاری شد که ملاک دین ما حاکمان نیستند بلکه سنت پیامبر (ص) و روایات معتبر می باشند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه خاطرنشان ساختند: منبع معتبر شرعی برای جواز برگزاری جشن میلاد بزرگان اسلام وجود ندارد و در قرون ” مشهود لهم بالخیر” این مسایل مرسوم نبوده است و پیامبر (ص) در حدیثی فرمودند: هرگونه عملی که به نام دین انجام شود در حالی که ما نداشته ایم آن عمل رد است.

مولانا گرگیج در بخش پایانی خطبه های امروز ضمن تقدیر از طرح ” میز خدمت مسئولین” توسط فرمانداری شهرستان آزادشهر در مصلاهای منطقه و دیدار مسئولین دستگاه های اجرایی با مردم ، از برگزاری دور دوم این طرح در مصلای اهل سنت شهرستان آزادشهر در جمعه آینده خبر دادند و از شهروندان این منطقه خواستند که اگر در خصوص ” بیمه سلامت، ثبت احوال، جهاد کشاورزی، گاز، بهزیستی و کمیته امداد” با مشکلاتی مواجه هستند هفته آینده با داشتن مدارک مربوطه در مراسم نمازجمعه شرکت کنند و پس از اقامه نماز جهت راهنمایی، مشاوره، و پرسش و پاسخ با مسئولین مربوطه دیدار کنند.

 

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*