Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مولانا گرگیج عملیات انتحاری در چابهار را به شدت محکوم کردند - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مولانا گرگیج عملیات انتحاری در چابهار را به شدت محکوم کردند

مولانا محمدحسین گرگیج با بیان این که ” ما همواره با تروریسم و ایجاد ناامنی مخالف هستیم” ضمن محکومیت حملات تروریستی روز گذشته در چابهار استان سیستان و بلوچستان، چنین اقداماتی را مغایر با موازین شرعی و انسانیت دانستند._DSC0249

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر در فرازی از خطبه های این هفته (16 آذر 97) اظهار داشتند: حادثه تروریستی و عملیات انتحاری که روز گذشته در چابهار رخ داد امری شنیع بود و چنین اعمالی از دید ما محکوم هستند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: چابهار یک منطقه آزاد تجاری محسوب می شود که سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب کرده است؛ اگر چنین منطقه ای که یکی از قطب های مهم اقتصادی کشور به شمار می رود نا امن شود سبب کاهش سرمایه گذاران می گردد و رشد اقتصادی منطقه و کشور را با مشکلاتی مواجه می کند.

عالم سرشناس اهل سنت کشور در ادامه تأکید کردند: ایجاد ناامنی و کاهش سرمایه گذاران در چابهار موجب رنجش مردم و مسئولین کشور می شود؛ از این رو با اعمال تروریستی و انتحاری حقی گرفته نمی شود بلکه موجب تضییع حقوق می شود.

ایشان با بیان این که “ما همواره با تروریسم و ایجاد ناامنی مخالف هستیم” ضمن اظهار همدردی با بازماندگان این حادثه گفتند: از خداوند متعال علوّ درجات و مغفرت برای شهدا و شفای عاجل و سلامت برای مصدومین این حادثه را مسئلت داریم.

عضو مجمع فقهی اهل سنت ایران همچنین با اشاره به کشته شدن شهروندان کولبر و حاملان گازوییل خطاب به مسئولین گفتند: از مسئولین امر می خواهیم جوانانی که جهت امر معاش بیست لیتر گازوییل حمل می کنند هدف گلوله قرار نگیرند که باعث داغ دار شدن خانواده ای شود و انجام چنین رفتارهایی نیز از نظر ما درست نیست.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: نباید شهروندان مستضعف برای حمل چند لیتر گازوییل و یا کولبران بخاطر حمل وسایل جزئی مورد هدف مسلحانه قرار گیرند و کشته شوند زیرا زن و فرزند آنان چشم انتظارشان هستند که متأسفانه با جنازه وی روبرو می شوند.

*مسئولین، مشکلات سجلی مردم را حل کنند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از اظهارات شان با اشاره به شکایات مردمی پیرامون مشکلات شناسنامه و منع خدمات شهروندی بیان داشتند: مردم از مشکلات سجلی و منع خدمات، شکایت های فراوانی دارند که با وجود سپری شدن مراحل قانونی هنوز هم به نتیجه نرسیده اند لذا مسئولین ذی ربط با شهروندانی که مشکل خاصی ندارند همکاری داشته باشند و بهانه جویی نکنند.

ایشان در ادامه خطاب به مردم گفتند: مردم به شدت پیگیر موضوع شناسنامه هایشان باشند و اُرگانی که بی دلیل پاسخگو نیست را بازخواست کنند و اعتراض خود را به مراجع بالاتر برسانند؛ تا انتخابات آینده باید تمامی شهروندان شناسنامه دار شوند پس موانع برای شهروندانی که ایرانی الأصل هستند و مشکل خاصی ندارند ایجاد نشود.

*حقوق کارگران و کارمندان به موقع پرداخت شود

مولانا گرگیج همچنین با اشاره به اعتراضات کارمندان و کارگران مبنی بر عدم پرداخت مزدشان توسط نهادهای ذی ربط تصریح کردند: مسئله ای که این روزها در سطح کشور غوغا به راه انداخته است عدم پرداخت و یا کم بودن حقوق کارگران و کارمندان می باشد که اقشار کارگر و معلمین زحمت کش در برخی نقاط کشور دست به اعتصاب زدند، ما به حدیث نبوی که فرمودند: ” مزد کارگر را پیش از خشک شدن عرق زحمتش بپردازید ” عمل کنیم.

ایشان در ادامه افزودند: اگر مزد کارگر را بلافاصله پس از اتمام کار پرداخت کنیم موجب رفع خستگی و خشنودی وی می شود، همان طور که اگر یک کارگر یا کارمند کم کاری داشته باشد وی را توبیخ می کنیم مزدش را هم بلافاصله پس از اتمام کار بپردازیم تا مانع اعتراض و اعتصابشان شویم؛ لذا بخش های خصوصی و دولتی مزد کارمندان و کارگران را به موقع بپردازند که این عزیزان شرمنده خانواده هایشان نشوند.

مولانا گرگیج در پایان سخنان شان از همت فرمانداری شهرستان آزادشهر که دو مرتبه “میز خدمت ” در مصلی اهل سنت شهرستان آزادشهر با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی جهت راهنمایی و مشاوره مردم برگزار کردند تقدیر و تشکر نمودند و اظهار امیدواری کردند این طرح در سایر شهرستان های استان توسط مسئولین شهرستانی برگزار شود تا مردم بتوانند مشکلات خود را از نزدیک با مسئولین ذی ربط مطرح کنند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*