Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
دیدار علما، ریش سفیدان و فرهیختگان بلوچ گلستان با مولانا گرگیج برگزار شد + تصاویر - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

دیدار علما، ریش سفیدان و فرهیختگان بلوچ گلستان با مولانا گرگیج برگزار شد + تصاویر

نشست ائمه جماعات و علما، ریش سفیدان و فرهنگیان بلوچ استان گلستان با شیخ التفسیر مولانا محمد حسین گرگیج صبح امروز سه شنبه ( 4 دی  97) در محل دارالعلوم فاروقیه شهرستان گالیکش برگزار شد._DSC0435

به گزارش پایگاه خبری دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، در ابتدای این نشست مولوی زبیر از علمای تراکمه شهرستان کلاله با بیان عظمت الله ذوالجلال بر لزوم مغتنم شمردن فرصت ها در راستای انجام کارهای نیک و رضایت الهی تأکید کردند.

مولوی محمد رسول رخشانی از علمای برجسته دارالعلوم فاروقیه گالیکش دیگر سخنران این مراسم بود که خدمات مادی و معنوی در راه خدا و صیانت از دین و علماء را حائز اهمیت دانستند.

*مولانا گرگیج: تقدس مساجد و مکاتب حفظ شود / ریش سفیدان، تعزیرات قومی را بر اساس شرع و قانون اجرایی کنند

سخنران اصلی شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج میزبان این نشست بودند که ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، حضور آنان در این جلسه را موجب دلگرمی دانستند.

مولانا گرگیج با بیان این که ” تألیف قلبی از بزرگترین نعمت های الهی به شمار می رود” بر لزوم اُلفت و محبت بین اقشار جامعه تأکید کردند.

ایشان همچنین با تأکید بر این مطلب که ” مدارس علوم دینی مردمی هستند” از عموم خیرین خواستند جهت تداوم خدمات دینی و مذهبی دارالعلوم فاروقیه گالیکش، کمک های مادی و معنوی خود را به این مرکز دینی اختصاص دهند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه ی سخنان شان با اشاره به اهداف جلسه اظهار داشتند: نخستین هدف این جلسه دیدار با مدرسین و طلاب دارالعلوم فاروقیه و آگاهی از مشکلات آنان بود.

مفسر برجسته اهل سنت کشور همچنین با اشاره به برکات وجود دارالعلوم فاروقیه گالیکش در منطقه افزودند: یکی از برکات حوزه علمیه، وجود شاگردان فارغ التحصیل این مرکز در مناطق مختلف می باشد و دومین برکت مهم و معنوی این است که کلاس تفسیر در ماه های شعبان و رمضان که مشتاقان علوم قرآنی از سراسر کشور جهت بهره مندی از فیوضات قرآن حضور می یابند برگزار می شود که هر دو گروه در نشر علوم دینی و قرآنی نقش بسزایی دارند.

*تقدس مساجد و مکاتب حفظ شود

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخش دیگری از بیانات شان ضمن تأکید بر صیانت از مراکز دینی  گفتند: یکی از وظایف مهم ائمه جماعات و مردم اداره مساجد و مکاتب دینی توسط خودشان می باشد و هر کاری انجام می دهند با ما درمیان بگذارند و بدون مشورت اقدامی نکنند.

ایشان افزودند: علماء و ریش سفیدان باید مردمی باشند، وظیفه یک امام جماعت برپایی نمازهای جماعت یومیه و برگزاری کلاس های قرآنی در محل می باشد و هیچ شخصی حق دخالت در مسایل مذهبی را ندارد.

مولانا گرگیج خاطرنشان ساختند: اگر علماء، ریش سفیدان مطابق شریعت اسلامی عمل کنند و با جوانان در ارتباط باشند آنان رغبت بیشتری به مسایل دینی و معنویات پیدا می کنند؛ علماء و معتمدین محلی باید در رأس امور باشند و امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

عالم برجسته اهل سنت کشور در عین حال تأکید کردند: تمامی محله ها و روستاها باید مسجد داشته باشند و علماء و ریش سفیدان در خصوص ساخت مساجد کوشا باشند که هیچ نقطه ای از نعمت مسجد محروم نباشد.

ایشان افزودند: از امامان جماعت حمایت مادی و معنوی کنید و اگر نقصانی از آنان مشاهده نمودید به ما گزارش دهید، علماء و معتمدین دست به دست هم دهند تا از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری شود و به شما اجازه می دهم تعزیرات قومی را بر اساس شرع و قانون جهت تنبیه بزهکاران اجتماعی اجرایی کنید.

عضو مجمع فقعی اهل سنت کشور خاطرنشان ساختند: ریش سفیدان اساس و بنیان قوم هستند لذا قضاوت آنان خدایی و در راستای رضایت الله باشد.

مولانا گرگیج همچنین با تأکید بر ضرورت فراگیری علوم دینی و دنیوی خطاب به حضار گفتند: سه معضل اعتیاد، اختلاف، بی و بند وباری بنیان خانواده را بر هم می زنند لذا باید مراقب فرزندان خود باشیم و آنان  را کنترل کنیم؛ به جای این که سلاح سرد و گرم به آنان تقدیم کنیم به فرزندان مان قلم هدیه دهیم و آنان را به فراگیری علم ترغیب و تشویق نماییم.

اهداح لوح یادبود به کسانی که در راستای جمع آوری کمک برای دارالعلوم فاروقیه گالیکش همت گماشتند پایان بخش نشست امروز بود.

photo_۲۰۱۸-۱۲-۲۵_۱۶-۲۴-۳۱ photo_۲۰۱۸-۱۲-۲۵_۱۶-۲۴-۱۲

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*