Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
مصوبات بيست و چهارمين مجمع فقهي اهل سنت ايران - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

مصوبات بيست و چهارمين مجمع فقهي اهل سنت ايران

🔴 #بيست_وچهارمين #مجمع_فقهي_اهل_سنت ايران در تاريخ دوم و سوم بهمن ماه ٩٧ در محل #دارالعلوم_مكي_زاهدان برگزار گرديد و موارد ذيل به تصويب رسيد.photo_۲۰۱۹-۰۱-۲۳_۲۲-۴۵-۵۶

🔹حكم جمله < يك،دو، سه>يا <يك،دو،سه طلاقي>

▪️الف: از جمله”يك، دو،سه”بدون تلفظ كلمه طلاق،طلاقي واقع نمي شود.

▫️ب: جمله “يك، دو، سه طلاقي” را اگر شوهر به نيت طلاق بگويد پس سه طلاق واقع مي شود، اما اگر نيت سه طلاق را نداشت پس نزد اكثر اعضاء در صورت ياد كردن قسم، قول شوهر معتبر و يك طلاق صريح رجعي واقع مي شود.

🔹حکم جمله 《طلاق،طلاق،طلاق》

▪️از جمله طلاق،طلاق،طلاق، بدون نسبت به همسر ، در صورتی که شوهر سوگند یاد کند که نیت طلاق را نداشته است طلاقی واقع نمی شود.

🔹حکم جمله《همسرم سلاسل یا سراسر طلاق》است .

▫️در جمله《همسرم سلاسل طلاق است》از شوهر سوال شود اگر شوهر اذعان و اقرار نمود که منظورش سه طلاق بوده است پس سه طلاق واقع می گردد و در غیر این صورت یک طلاق رجعی واقع می شود. البته از لفظ 《سراسر》یک طلاق بائن واقع می شود. لازم به ذکر است که در موارد فوق ادعای شوهر با قسم معتبر است.

🔹در خصوص طلاق معتادان به مواد مخدر

▪️طلاق فرد معتاد واقع می شود مگر در صورتی که بنا بر سوء مصرف، دچار دُهش و زوال عقل گردد و از حالت طبیعی و عادی خارج گردد .
همچنین اگر بنا بر ترک اعتیاد، از حالت طبیعی اش خارج گردد یا مصرف وی بنابر تجویز پزشک باشد در این دو صورت اخیر طلاق معتاد واقع نمی شود مشروط بر اینکه موارد فوق را با ارائه شهود و مدرک معتبر و یا با سوگند اثبات نماید.

🔹صدقه فطر

▪️برای صدقه فطر، تمام اشیای مخصوص که عبارت اند از :《کشمش ، خرما ، جو ، گندم ،》با قیمت روز محاسبه گردد و به اطلاع عموم رسانیده شود تا هر کدام از آنها را که می توانند ادا کنند ولی بهتر این است که از موارد فوق آنچه را که ارزش بالاتری دارد ادا نمایند.

https://t.me/joinchat/AAAAADwKAswoc-cA7TDYuQ

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*