Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
انتقاد شدید مولانا گرگیج از سوء مدیریت در بحران سیل گلستان - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

انتقاد شدید مولانا گرگیج از سوء مدیریت در بحران سیل گلستان

مولانا محمدحسین گرگیج ضمن اظهار تأسف از وقوع سیلاب در استان گلستان ضمن درخواست از مردم سراسر کشور جهت ارسال کمک به آسیب دیدگان از دولت خواستند که کمک های مالی جهت بازسازی نقاط خسارت دیده بلاعوض باشد.gorgij

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر، ایشان در مراسم  نمازجمعه (2 فروردین 98) اظهار داشتند: متأسفانه در پایان سال 97 در دو استان مازندران و گلستان، سیل خسارات مالی زیادی بر جای گذاشت و بیشترین این خسارت ها متوجه استان گلستان بود که دو سد گلستان و بوستان پس از پر شدن ظرفیت شان، سر ریز شده و به سمت شهرها و روستاهای پایین دست روانه شد و فاجعه به بار آورد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی مدیران استانی در مواجهه با بارش های شدید باران و وقوع سیل تصریح کردند: اگر پیش از بارش باران که چندین بار سازمان هواشناسی نسبت به شدت آن هشدار داده بود سدها تخلیه می شدند شاهد این حوادث تلخ نمی شدیم، در حال حاضر خسارات سیل را نمی توان به درستی تخمین زد اما زراعت های مردم نابود شدند و به دو شهرستان گنبد کاووس، آق قلا و روستاهای همجوار خسارت های زیادی وارد شد.

ایشان با اشاره به گلایه مردم نسبت به رسیدگی ضعیف پس از وقوع سیل گفتند: مردم روزهای گذشته تماس زیادی با بنده داشتند و از تخریب منازل و دارایی های خود سخن می گفتند، در برخی نقاط خسارات زیادی وارد شده است و انتقاد مهندس هزار جریبی نماینده گرگان و آق قلا به جا بود که نسبت به سوء مدیریت در جریان سیل گلستان گلایه کرد.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: برخی مسئولین استانی پیشنهاد تخلیه سدها را پیش از شروع بارش ها داده بودند که توجهی نشده بود و همچنین سدها باید در نقاطی احداث می شد که خطری برای مردم منطقه نداشته باشند، باید کانال کشی های بزرگی تا دریا صورت می گرفت و همچنین مانع پر شدن راهروها و زهکشی های سد که توسط مردم قبل از این حادثه صورت گرفته بود می شدند.

مولانا گرگیج در عین حال تأکید کردند: محور خوش ییلاق در نقاطی که احتمال رانش زمین وجود دارد باید تونل احداث شود تا شاهد مسدود شدن جاده ها نباشیم، باید تمامی امورعمرانی پیش از این مهندسی شده صورت می گرفت تا شاهد این حوادث نبودیم؛ ما نمی گوییم مسئولین اصلا خدماتی انجام نداده اند بلکه خواسته ما این است که امور باید مهندسی شده و دقیق انجام شود.

مفسر برجسته اهل سنت کشور ضمن درخواست کمک به مردم آسیب دیده گلستان گفتند: صدای و سیمای محلی هم به درستی سیل گلستان را تحت پوشش قرار نداد، باید از مردم گلستان دلجویی شود و کمک های دولتی به مردم خسارت دیده بلاعوض باشد، مردم سراسر کشور باید به کمک هم میهنان در گلستان بشتابند زیرا تنها صدور پیام تسلیت دردی را دوا نخواهد کرد.

ایشان در پایان این بخش خاطرنشان ساختند: مسئولین امر با بهترین تدبیر این فاجعه را مدیریت کنند و خسارات به طور دقیق ارزیابی شوند و همچنین باید برای آینده راهکار درستی اندیشیده شود تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم و این خواسته تمامی ملت است.

*حرمت عقاید و مقدسات، مساجد، علما و مراکز دینی حفظ شود

مولانا گرگیج در بخش دیگری از اظهارات شان به افزایش اسلام ستیزی و تعرض به مساجد در غرب اشاره کردند و بیان داشتند: اسلام ستیزی و تعدی به مساجد در کشورهای غربی افزایش یافته است که هفته پیش در نیوزلند شاهد فاجعه ای بودیم و همچنین روزهای گذشته در بیرمنگام انگلیس چندین مسجد مورد تعرض قرار گرفتند.

ایشان خطاب به رهبران مسیحیت گفتند: بنده به سران مسیحیت اعم از کاتولیک، پروتستان و اُرتدوکس هشدار می دهم که اسلام را با برچسب تروریسم بدنام نکنید، مسیحیت دین رأفت و صلح است لذا اینگونه عمل نکنید که نه شما خواهید ماند و نه کلیساهای شما.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان این که “اسلام دین صلح و سازش است” تصریح کردند: نباید با مساجد و علمای اسلام نبرد کنید و با تبلیغات سوء درصدد تخریب اسلام برنخیزید و همچنین مسلمانان هم با اعمال خویش سبب دین گریزی جوانان نشوند و اعمال شان با معنویت همراه باشد.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور خاطرنشان ساختند: کسانی که مساجد را تخریب می کنند منتظر عذاب الهی باشند، شخصی که مدارس دینی و مساجد را نابود می سازد در دنیا و آخرت رسوا می شود و به عذاب الهی گرفتار خواهد شد، حرمت عقاید و مقدسات، مساجد، علما و مراکز دینی حفظ شود و از افراط و تفریط بپرهیزیم زیرا تندوری ها سبب می شود برخی به ستوه آمده و دست به کارهای ناشایست بزنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه خطبه های این هفته ضمن اظهار خرسندی از آزادی 4 مرزبان اسیر مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کردند سایر مرزبانان نیز در صحت و سلامت کامل به آغوش خانواده ها بازگردند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*