Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
نباید حساب بانکی سلبریتی ها و افراد شاخص مسدود شود - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

نباید حساب بانکی سلبریتی ها و افراد شاخص مسدود شود

مولانا محمد حسین گرگیج در واکنش به مسدود شدن برخی حساب های افراد شاخص و سلبریتی های خیّر ضمن تقدیر از کمک های مردمی و نظامی از عموم خواستند کمک به مردم سیل زده تداوم داشته باشد._DSC1025

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر، ایشان در فرازی از خطبه های جمعه ( 9 فروردین 98) شهرستان آزادشهر ضمن اظهار همدردی با بازماندگان آسیب دیدگان سیل اخیر کشور گفتد: افرادی که شاخص و سلبریتی هستند نباید حساب شان که هدف کمک به مردم  می باشد مسدود شود، ما بارها تأکید کرده ایم که کمک ها را در اختیار نیروهای هلال احمر و دولتی قرار دهید اما مردم امتناع کرده اند و مرسوله های شان را به ما واگذار می کنند.

*سیل اخیر کشور موجب همدلی هم میهنان عزیز کشورمان شد

مولانا گرگیج در ادامه بیانات شان اظهار داشتند: سیل اخیر کشور خسارت های زیادی به دنبال داشت، استان گلستان که یکی از قطب های مهم کشاورزی بود اکنون با بروز سیل امسال زراعت های مردم نابود شد و خسارت های زیادی بر جای گذاشت که برآورد آن بسیار دشوار است.

ایشان با اشاره به بازدیدشان از خسارت های سیل در محله افغان آباد گنبد کاووس گفتند: بنده روز گذشته در محله افغان آباد گنبد کاووس حضور یافتم که سیل، خسارت های زیادی را در آن جا وارد کرده و این عزیزان مهاجر که منازلشان تخریب شده است نه مزایای ایران و نه افغانستان به این قشر مظلوم تعلق خواهد گرفت.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: تأکید بنده این است که دولت ایران و افغانستان به کمک این مظلومین بشتابند، حدود 400 خانوار در سیل اخیر بی خانمان شده اند و سازمان ملل نیز در خصوص مسکن آنان چاره اندیشی کند.

مولانا گرگیج ضمن تقدیر از کمک رسانی خودجوش مردم از سراسر کشور خاطرنشان ساختند: سیل اخیر کشور موجب هم دلی مردم عزیز کشورمان شد و کمک های فراوانی از سراسر کشور را به دنبال داشت که این اتحاد و انسجام ملت، بیان گرعملکرد فراقومی و فرامذهبی ملت بود و از اقصی نقاط مختلف کشور با بنده جهت کمک به سیل زدگان تماس گرفته شد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در عین حال تأکید کردند: از خدمات نیروهای خودجوش مردمی، نظامی و انتظامی کمال تشکر را داریم که به کمک سیل زدگان شتافتند؛ مردم، نیروهای ارتش و مسلح فعالیت های قابل تقدیری داشتند و مردم نیز در برخی روستاها نیز به صورت خودجوش و شبانه روز جلوی بروز سیل را با ایجاد سدهای دست ساز گرفتند.

*کمک ها به سیل زدگان تداوم داشته باشند

مولانا گرگیج در ادامه سخنان شان بر لزوم تداوم کمک های مردم تأکید کردند و بیان داشتند: تا زمانی که آلام مردم التیام داده نشده کمک مردم تداوم داشته باشد و در ادامه مطابق قواعد مهندسی معماری، منازل شان ساخته شود و مهندسی ها و کمک های دولتی به صورت رایگان و بلاعوض باشد، تسهیلات هیئت دولت جهت جبران خسارات ناشی از سیل، کافی باشد زیرا مصوبات در خصوص سیل اخیر ضعیف بودند.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان این که” حریم رودخانه باید حفظ شود” افزودند: ، طغیان رودخانه ها سبب سیل ویران گر نشد بلکه ما به حریم رودخانه ها تجاوز کردیم، سدهایی که بنا شد مطابق قواعد مهندسی نبودند و امروز همین سدها موجب بروز سیل شدند لذا باید در خصوص احداث و لایه روبی سدها چاره اندیشی شود.

* در کمک به سیل زدگان، توزیع عادلانه صورت گیرد

مولانا گرگیج در ادامه با اشاره به توزیع عادلانه به خسارت دیدگان ناشی از سیل تصریح کردند: کمک های مردمی، عادلانه صورت گیرد تا در حق هیچ نیازمندی اجحاف نشود.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور ضمن تأکید بر توجه هشدارهای هواشناسی گفتند: تأکید دیگر بنده این است که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیریم و همچنین جای تأسف است که تجاوز به حریم جنگل ها امروز سبب بروز این مصیبت ها شده است؛ امروز شاهد رانش زمین ها در مناطق کوهستانی هستیم لذا از توقف در حاشیه کوه ها و رودخانه ها به شدت پرهیز شود.

ایشان در پایان سخنان شان ضمن محکومیت اقدام جدید ترامپ مبنی بر واگذاری بلندی های جولان به رژیم صهیونیستی آن را حرکت احمقانه ای دانستند و از سران کشورهای اسلامی خواستند توجه بیشتری به سوی حرکات خودسرانه استکبار جهانی داشته باشند.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*