Warning: Declaration of tie_mega_menu_walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /home/gorgij/public_html/wp-content/themes/my-sahifa/functions/theme-functions.php on line 1966
لغو حکم اعدام یک جوان و عفو اولیای مقتول پس از 8 سال با وساطت مولانا گرگیج - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج

لغو حکم اعدام یک جوان و عفو اولیای مقتول پس از 8 سال با وساطت مولانا گرگیج

طی جلسه ای که امروز 22 بهمن ماه 92 در یکی از روستاهای توابع شهر فاضل آباد استان گلستان با حضور ریش سفیدان و علمای منطقه برگزار شد، خانواده یک جوان مقتول ، با اعلام رضایت از حکم قصاص منصرف شدند133

این خانواده علت رضایت خود را وساطت علمای اهل سنت بیان کردند.

8 سال پیش در یکی از روستاهای توابع شهر فاضل آباد استان گلستان بین قوم بلوچ (براهویی) و ترکمن های منطقه درگیری رخ داده بود که به مرگ یک جوان بلوچ منجر گردید.

طبق قانون اسلامی جاری در محاکم ایران فرد قاتل در مقابل مقتول قصاص می شود. اما در صورت رضایت اولیای دم حکم قصاص ملغی و فرد آزاد می گردد.

بنابر اهمیت عفو گذشت و درخواست یارمحمد آخوند از علمای بزرگ ترکمن و طبق سفارشات اکید شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و تلاش و کوشش و وساطت مولانا محمدحسین گرگیج در طول این مدت(8سال) اولیای دم از حکم قصاص منصرف شدند و رضایت دادند.

مولانا گرگیج در جلسه ای که به همین منظور منعقد شده بود طی سخنانی این عمل را روش خداپسندانه و کار بزرگی خواندند و افزود: همه اولا انسان هستیم سپس مسلمان و اهل سنت هستیم و باید همه طبق مشترکات پشتیبان یکدیگر باشیم و عفو وگذشت داشته باشیم. لذا همه برادریم و بعد از این حادثه باید دوستی و محبت ها بیشتر شود.

ایشان با بیان اینکه اختلاف  و تفرقه بزرگترین معضل در جامعه اسلامی است گفت: امروز می بینیم که مسلمانان بر اثر اختلاف و تفرقه به جان یکدیگر افتاده اند و یکدیگر را قربانی می کنند که نمونه اش را در برخی کشورها مانند سوریه، پاکستان ،عراق و افغانستان می بینیم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در پایان خطاب به علماء و ریش سفیدان گفت: وظیفه شما این هست که به همه، به خصوص جوانان وحدت ،اخوت و برادری را بیاموزید و به آن ها تاکید کنید که قومیت فقط جهت شناخت یکدیگر است.

لازم به ذکر است مولانا گرگیج طی این 35 سال خدمت در استان گلستان تا کنون موفق شده بیش از 30 نفر محکوم به اعدام را از سراسر کشور اعم از شیعه و سنی و همه اقوام با وساطت خود از چوبه دار پایین بکشد و رضایت خانواده های مقتول را بگیرد.

Print Friendly

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/gorgij/public_html/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 405

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*